فناوری چاپ سه بعدی تکنولوژی جدیدی است که با قابلیت‌های فوق‌العاده خود صنعت ساختمان را دچار تحولی عظیم خواهد کرد.

پل چاپ سه بعدی

به گزارش همشهری آنلاین، اولین پل فولادی چاپ سه بعدی به تازگی در اروپا رونمایی شد. این پل پس از چهار سال برنامه‌ریزی و تحقیق، اولین پل عابر پیاده سه بعدی جهان است که به روی عموم باز شد.

این پل که تقریبا ۱۲ متر است توسط شرکت هلندی MX3D ساخته شده و به عنوان یک «آزمایشگاه زنده» در مرکز شهر آمستردام نصب شده است.

محققان و مهندسان کالج سلطنتی لندن توانستند این پل را که به عابران پیاده و دوچرخه سواران در حال عبور از کانال دورن شهری اختصاص دارد چاپ و نصب کنند.

پروفسور لروی گاردنر، استاد این کالج تاکید کرد که تا کنون یک سازه فلزی سه بعدی «چاپ شده» که برای تردد عابران به اندازه کافی بزرگ و محکم باشد ساخته نشده بود.

طراحان این پروژه برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ به چنین مفهومی دست یافتند و هدف آن‌ها ایجاد یک «ساختار فوق‌العاده کارآمد» با تاکید بر سادگی و ایمنی بود.

گاردنر می گوید: «ساختار و اجزای این پل در طول فرایند چاپ و پس از اتمام آن آزمایش و شبیه سازی شده و دیدن این پل در حالیکه مورد استفاده عموم مردم قرار گرفته فوق‌العاده است.»

با رونمایی از این پل، محققان شروع به جمع آوری داده‌هایی کردند که با در نظر گرفتن فاکتور متغیر زمان، نحوه رفتار پل بعد از تردد افراد پیاده و دوچرخه‌سواران را بررسی کنند.

دکتر کریگ بوکانان، یکی از همکاران این معتقد است چنین تحقیقاتی در فناوری‌های جدیدی صنعت ساختمان تحولی عظیم ایجاد خواهد کرد؛ وی افزود: «این [پروژه‌ای] جذاب است و ما خوشحالیم که این سازه اکنون مورد استفاده قرار گرفته است.»

کد خبر 623338
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha