سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد امنیت شغلی و تامین معیشت ارباب جراید، به‌‏ویژه خبرنگاران را موجب ارتقاء کیفی رسانه‌‏ها و نشریات دانست

به گزارش ایلنا، آیت‌‏الله هاشمی رفسنجانی در دیدار مدیرعامل و مسئولان خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، اطلاع‌‏رسانی دقیق و شفاف و انعکاس واقعیت‌‏ها را رسالت مهم و وظیفه برجسته یک رسانه متعهد و حرفه‌‏ای دانست و گفت:‌ به هر میزان که اطلاع‌‏رسانی در کشور سالم و واقعی باشد، اعتماد و اطمینان مردم به رسانه‌‏ها و در نتیجه به نظام و مسوولان آن افزایش می‌‏یابد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌‏ افکار عمومی را بهترین داور برای تمیز مطالب واقعی از غیرواقعی و سلامت یک رسانه دانست و افزود: در نظامی که مبنای آن اسلام و قرآن است، مصلحت آن است که اطلاع‌‏رسانی شفاف، صادقانه و توام با امانتداری کامل باشد و اگر هدف حق است، باید ابزار رسیدن به آن نیز حق و موجه باشد.

آیت‌‏الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر نقش حضور مردم در پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی در دوره‌‏های مختلف و فراز و نشیب‌‏ها، گفت: روشنگری، هدایت و اطلاع‌‏رسانی دقیق از وظایف انبیاست و پرهیز از افراط‌‏گری و تحریف حقایق همواره باید در انعکاس اخبار مد نظر رسانه‌‏ها باشد.

ایشان افزود: جلب، حفظ و افزایش اعتماد و اطمینان مردم بزرگ‌‏ترین سرمایه برای یک رسانه همگانی محسوب می‌‏شود.

آیت‌‏الله هاشمی رفسنجانی خبرگزاری کار ایران را نماینده قشر عظیم، زحمت‌‏کش و شریف جامعه کارگری دانست و گفت:‌‏ اگر این قشر موثر و مفید جامعه، خوب و به‌‏موقع تغذیه فکری و اطلاع‌‏رسانی سالم شود، جامعه به یک اعتبار اطمینان‌‏بخش خواهد رسید.

ایشان شرایط کنونی جامعه را نیازمند جدی به نوعی آرامش دانست که به هیچ وجه نباید آن را مخدوش کرد تا مورد سوء‏ استفاده دشمنان به‌‏ویژه در خارج از مرزها قرار گیرد.

در این دیدار سید ابوتراب فاضل، مدیرعامل خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، گزارشی از اهداف و فعالیت‌‏های این خبرگزاری به‌‏ویژه پس از آغاز به کار در دوره جدید به اطلاع رساند.

کد خبر 62339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز