اسپیس‌ایکس روز یکشنبه یک سفینه باری «دراگون» را به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد.

SpaceX

به گزارش همشهری آنلاین شرکت اسپیس‌ایکس بیست‌ویکمین موشکش در سال جاری میلادی را روز یکشنبه ۲۹ اوت (۷ شهریور) را که حامل یک سفینه باری رباتی دراگون بود به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد و موشک بوستر پس از ورود مجدد به جو زمین در سکوی ویژه در دریا با موفقیت فرود آمد.

این موشک دومرحله‌ای فالکون ۹ از پایگاه پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در ساعت ۰۷:۱۴ صبح به وقت گرینویچ در بیست‌وسومین ماموریت باربری برای تجدید ملزومات ایستگاه مداری برای ناسا به فضا پرتاب شد. سفینه دراگون حاوی بیش از ۲۲۰۰ کیلوگرم ملزومات، تجهیزات علمی و سخت‌افزار و نیز یک بازوی روباتی جدید است که درون «هوابند بیشاپ» ایستگاه فضایی آزمایش خواهد شد.

مرحله اول یا بوستر فالکون ۹ کمتر از هشت دقیقه پس از پرتاب به کره زمین بازگشت و در یکی از کشتی‌های خودکار اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرودی نرم انجام داد. این کشتی بزرگ یکی از سه کشتی خودکار در ناوگان کشتی‌هایی است که اسپیس‌ایکس برای گرفتن موشک‌های بوستر در حال فرود به کار می‌آورد.

این نودمین بازگشت و  فرود موفق یک موشک کلاس مداری شرکت اسپیس‌ایکس و نخستین فرود آن روی جدیدترین کشتی خودکار این شرکت است.

کد خبر 623425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha