چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

گروه ورزشی: به نظر می‌رسد، پروژه تغییرات در کشتی آغاز شده است آنجا که رئیس سازمان تربیت‌بدنی احتمال تغییرات در مدیریت فدراسیون کشتی را رد نمی‌کند.

این در شرایطی است که رئیس سازمان ورزش پس از سکوت اولیه در مراسم تقدیر از مدال‌آوران المپیکی نتایج کشتی را ضعیف دانسته بود.

محمد علی‌آبادی پس از حضور در مجلس شورای اسلامی و گفت و گویی 4 ساعته با نمایندگان مجلس در پاسخ به سئوال خبرنگاران که آیا احتمال تغییرات در مدیریت فدراسیون کشتی وجود دارد، گفت: «من این مسئله را رد نمی‌کنم؛ پس از بررسی‌ها اگر دلیل شکست‌ها ضعف مدیریت در فدراسیون باشد این کار را انجام خواهیم داد.»

این همان زمزمه‌ای بود که پیش از این و قبل از اعلام نظر رسمی از سوی رئیس سازمان ورزش شایعه‌ای بود در میان اهالی کشتی که با تشکیل گروهی بر ضد یزدانی خرم به شدت از او انتقاد کردند.

 از سوی دیگر پس از عذر خواهی علی‌آبادی به دلیل نتایج المپیک این توقع نزد مسئولان سازمان ورزش به وجود آمد که مدیران کمیته المپیک نیز مسئولیت ناکامی در پکن را قبول کنند. ارشدی از معاونین علی آبادی می‌گوید: «انتظار داشتیم که قراخانلو به عنوان مسئول اعزام کاروان ایران به المپیک هم از مردم عذرخواهی کند، قطعاً عذرخواهی به تنهایی کافی نیست. اجازه دهیم با توجه به میزان کوتاهی افراد در انجام وظایف با آنها برخورد شود، ما در سازمان تربیت‌بدنی اعلام کردیم که در حد توان تلاش نمودیم ولی به دلیل نتایج به دست آمده از مردم عذرخواهی می‌کنیم و قطعاً با کم‌کارها برخورد خواهیم کرد.»

حیدری:  لطفاً فدراسیون کشتی را ترک کنید

در میان انتقادات اهالی کشتی، سخنان دارنده 6 مدال طلا، نقره و برنز مسابقه‌های کشتی آزاد جهان و المپیک که روزگاری رئیس فدراسیون با شعار جوانگرایی به او اعتماد کرد و وی را به عنوان سرمربی تیم‌ملی در جام‌جهانی باکو منصوب کرد جالب توجه است. علیرضا حیدری می‌گوید: «خروج محمدرضا یزدانی‌خرم از دایره مدیریتی کشتی باعث ایجاد اتحاد، همدلی و وفاق جامعه پرافتخار کشتی می‌شود. مدیریت کشتی آن قدر پر زرق و برق و بزرگ نیست که یزدانی‌خرم حاضر شده است اینگونه دل به این سمت ببندد.»

وی ادامه داد: « وقتی  رفتن یزدانی‌خرم از فدراسیون کشتی باعث می‌شود جامعه کشتی دوباره با یکدیگر متحد شده و در راستای تحقق اهداف تعالی در کشتی گام بردارد، من نمی‌دانم چرا یزدانی‌خرم اینقدر اصرار دارد که در سمت خود باقی بماند.» دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک 2004 آتن گفت: «من خود به شخصه چندین بار از قول یزدانی‌خرم شنیده‌ام که وی گفته است بر حسب تکلیف و وظیفه در ورزش کشتی حضور پیدا کرده است،‌ اگر واقعاً چنین چیزی درست است،‌ حالا هم بر حسب تکلیف و حفظ حرمت بزرگان این رشته ورزشی،‌ لطفاً فدراسیون کشتی را ترک کند. اینکه کاری ندارد.»

قهرمان مسابقه‌های جهانی سال 1998 تهران افزود: «اگر واقعاً رئیس فدراسیون کشتی مدعی است که خیر و صلاح کشتی را تحت هر شرایطی در نظر دارد،‌ من به عنوان شناسنامه این رشته ورزشی به وی گوشزد می‌کنم که برای موفقیت کشتی استعفا دهد.» حیدری افزود: «بزرگان و نخبگان کشتی با یزدانی‌خرم همکاری نمی‌کنند به همین دلیل وی برای ادامه کار خود باید از افراد ناکارآمد در ارکان فنی کشتی استفاده کند که این مهم در پایان،‌ ناکامی و تزلزل کشتی را در سطح بین‌المللی در برخواهد داشت.»

برنده مدال برنز مسابقه‌های جهانی سال 1997 در کراسنویارسک روسیه ادامه داد: « یزدانی‌خرم با احترام به نظرات بزرگان و کارشناسان کشتی از سمت خود کناره‌گیری کند تا نام وی برای همیشه در اذهان جامعه کشتی به عنوان فردی که به نظرات آنها احترام گذاشته است باقی بماند.» حیدری خاطرنشان ساخت: «حضور یزدانی‌خرم در پیکره کشتی از این به بعد نمی‌تواند نتایج مناسبی را در بر داشته باشد و تنها باعث به هدررفتن بودجه بیت‌المال خواهد شد.»

در حالی که دامنه انتقادات از محمد‌رضا یزدانی‌خرم به دلیل نتایج پکن ادامه دارد، وی از عدم تمایل برای کناره‌گیری سخن می‌گوید و اینکه حاظر نیست استعفا دهد. در کنار این مسائل منابع خبری از علی رضا دبیر، امیررضا خادم و رسول خادم  به عنوان گزینه های احتمالی  فدراسیون کشتی  نام می‌برند.

انتقاد معاون علی آبادی از نتایج کشتی

ارشدی، یکی از معاونین رئیس سازمان تربیت‌بدنی درباره عملکرد کشتی در المپیک پکن و اظهارات یزدانی‌خرم مبنی بر این که کشتی ایران در سطح آسیاست، واکنش نشان داد تا گسترش انتقاد از کشتی به سازمان ورزش کشیده شود: «حدود 70 درصد از مدال‌های المپیکی را توسط کشتی کسب کرده‌ایم.»

 وی ادامه داد: «اجازه دهیم تا در یک دوره کوتاه علل شکست کارشناسی شود و شتاب‌زده تصمیم نگیریم. اگر هم او کشتی ایران را در حد آسیا می‌داند به صراحت می‌گویم او نظرش را اعلام کرده و ما نباید چنین سخنی را بپذیریم. آمارها نشان می‌دهد که 34 مدال از مجموع 50 مدالی که تاکنون در المپیک کسب کردیم از کشتی است، پس کشتی ما در حد آسیا نیست. به جز فردین معصومی و مراد محمدی سایر کشتی‌گیران نیز این امکان را دارند که در المپیک بعدی شرکت کنند.»

کد خبر 62380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز