پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو توفان جدید در اقیانوس آرام، کشورهای دریای کارائیب را به وحشت انداخته است؛ توفان اقیانوسی Ike که به یک توفان نوع چهار تبدیل شده است و توفان گرمسیری هانا.

به گزارش رویترز هانا با این که نسبت روزهای گذشته کمی از قدرت خود را از دست داده است اما با این حال در مسیر خود به باهاما این کشور را با وحشت مواجه کرده است.

باهاما در سه هفته گذشته 3 توفان سخت را پشت سر گذاشته است و حدود 170 نفر از ساکنان آن جان خود را از دست داده‌اند. رنه پروال رئیس جمهور باهاما هشدار داده است که هانا در صورتی که به این کشور برسد می‌تواند عواقب بدتری از توفا‌ن‌های سال 2004 در این کشور به بار بیاورد. در سال 2004 بیش از 3 هزار نفر به خاطر توفان جان خود را در باهاما از دست دادند.

هانا در اوائل روز پنج‌شنبه 4 سپتامبر (14 شهریور) حدود 600 کیلومتری جنوب شرق ناسائو پایتخت باهاما قرار داشت. در سراسر کشور هشدار توفان گرمسیری اعلام شده است و مردم و نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل به سر می‌رند. هانا از نوع توفان‌های گرمسیری‌ای است که به راحتی می‌تواند به یک توفان اقیانوسی تبدیل شود.

در همین حال توفان Ike  به قدرت بالایی دست پیدا کرده است و بادهایی به سرعت 230 کیلومتر بر ساعت دارد. این توفان که در سطح اقیانوس فعال است در 885 کیلومتر شمال شرقی جزایر لی‌وارد قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود که Ike به سمت جنوب باهاما به حرکت درآید هنوز زود است که در مورد خطر احتمالی برخورد آن با باهاما صحبت کرد.

کد خبر 62489

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز