شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

کریم اعظمی: اگر مخالفت افشین قطبی برای بازگشت علی کریمی به پرسپولیس ادامه داشت، این بازیکن بامداد روز جمعه به تهران نمی‌آمد تا در تمرینات سرخپوشان شرکت کند.

 اما قطبی سرانجام تسلیم خواسته‌های مسئولان باشگاه به خصوص داریوش مصطفوی و حسین هدایتی شد تا در نهایت کریمی پس از چند سال به پرسپولیس برگردد.  پس از مطرح‌شدن بحث بازگشت کریمی به پرسپولیس، قطبی بارها در مصاحبه‌هایش به این موضوع اشاره کرد که به کریمی احتیاجی ندارد. او حتی از کریم باقری و ایوان پتروویچ به عنوان دو هافبک بازیساز که می‌توانند پشت‌سر تک‌مهاجم پرسپولیس بازی کنند نام برد و گفت: «کریمی فوتبالیست بسیار توانمندی است اما من در پست او کریم و پتروویچ را دارم.»

پس از مصاحبه‌های قطبی، تا چند روز بحث بازگشت کریمی به پرسپولیس منتفی شد و حتی دو باشگاه استقلال و مس کرمان هم برای جذب این بازیکن ابراز تمایل کردند. اما این تلاش و خواسته مصطفوی و هدایتی دو عضو هیأ‌ت‌مدیره باشگاه بود که در نهایت باعث شد  کریمی به پرسپولیس بازگردد. آنها در جلسه‌ای  با قطبی در نهایت سرمربی تیم را راضی کردند تا موافقت خود را با بازگشت کریمی اعلام کند. بی‌جهت نبود که قطبی اواخر هفته گذشته دیدگاهش را عوض کرد و گفت: «از بازگشت کریمی به پرسپولیس استقبال می‌کنم.»

تغییرآرایش پرسپولیس

کریمی فوتبالیستی نیست که در پرسپولیس تبدیل به یک نیمکت‌نشین شود و به طور حتم قرارگرفتن او در لیست ذخیره‌ها حاشیه‌های زیادی را به وجود خواهد آورد. با ورود کریمی به ترکیب ثابت سرخپوشان، یک بازیکن از خط هافبک و یا حمله این تیم باید کم شود و این درحالی است که چند بازیکن پرسپولیس از جمله باقری، پتروویچ، نیکبخت، مازیار زارع و پژمان نوری نمایش قابل قبولی داشته‌اند.

با قرارگرفتن کریمی در ترکیب ثابت پرسپولیس به طور حتم آرایش این تیم  تغییر می‌کند. در این میان چند احتمال وجود دارد، این که کریم باقری به عنوان هافبک هجومی نیمکت‌نشین شود یا با خارج‌شدن نوری یا زارع از ترکیب اصلی، باقری یک خط به عقب بازگردد و کریمی به عنوان هافبک نفوذی بازی کند و یا اینکه یکی از هافبک‌های کناری پرسپولیس مثل ایوان پتروویچ یا نیکبخت‌ از ترکیب ثابت بیرون گذاشته شوند که به طور حتم تمامی این احتمالات، حاشیه‌های خاص خودش را به همراه خواهد داشت.

مصطفوی: قطبی مخالف نبود

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص موضوع مخالفت قطبی با آمدن کریمی به این تیم می‌گوید:‌ «این موضوع اصلاً صحت ندارد چرا که ما در این مورد با قطبی حرف زدیم و سرمربی تیم هم موافق حضور کریمی در پرسپولیس بود. به طور حتم در مورد این مسائل نظر سرمربی از همه مهم‌تر است و مطمئن باشید که قطبی مخالفتی با آمدن کریمی به پرسپولیس نداشت.»

مصطفوی در ادامه می‌گوید: «پس از تصمیمی که برای جذب کریمی گرفتیم، چهارشنبه شب به مدت 45 دقیقه به صورت تلفنی با او صحبت کردم و توافقات لازم با وی صورت گرفت و قرار شد این بازیکن رضایت‌نامه‌اش را از کمیته ملی المپیک قطر بگیرد و ما هم مبلغی به این کمیته بدهیم تا آنها هم کریمی را بازیکن آزاد اعلام کنند. او صبح شنبه (امروز) در دفتر باشگاه پرسپولیس حاضر خواهد شد تا قراردادش را امضا کند.»

مصطفوی در پایان می‌گوید: «کریمی تمایل بسیار زیادی داشت تا با افشین قطبی کار کند. قرارداد این بازیکن یکساله است و او می‌تواند در صورت تمایل برای سال‌های آینده هم قراردادش را تمدید کند.»

کریمی فقط حقوق می‌گیرد

اظهارنظرهای متفاوتی درخصوص مبلغ قرارداد علی کریمی شنیده می‌شود اما اخبار دقیق حاکی از آن است که این بازیکن برای بازی‌کردن در پرسپولیس فقط حقوق ماهیانه خواهد گرفت.

باشگاه پرسپولیس برای گرفتن رضایت‌نامه کریمی 300 هزار دلار به کمیته ملی المپیک قطر پرداخت خواهد کرد تا ITC این بازیکن صادر شود. کریمی 70 هزار دلار تا آخر فصل از پرسپولیس خواهد گرفت که این مبلغ به صورت حقوق ماهیانه تقسیم خواهد شد تا کریمی آن را دریافت کند. البته این بازیکن درصد بیشتری از مبلغ قراردادی که با باشگاه السیلیه امضا کرده بود را خواهد گرفت و به همین دلیل راضی شده که فقط با گرفتن حقوق در پرسپولیس بازی کند. این بازیکن پس از عقد قرارداد رسمی با پرسپولیس از عصر امروز در تمرینات شرکت خواهد کرد.

کریمی: مدیون پرسپولیس هستم

علی کریمی درخصوص بازگشتش به پرسپولیس می‌گوید:‌ «از مدت‌ها قبل تصمیم به ادامه بازی در ایران را داشتم و این تصمیم من دلیل خاصی نداشت. بعضی‌ها می‌خواهند بازگشتم
 به فوتبال ایران را به مسائل دیگری از جمله دعوت‌شدن به تیم‌ملی ربط دهند که این مسائل به هیچ عنوان صحت ندارد.»  وی در پایان می‌گوید: «من مدیون پرسپولیس و هواداران این تیم هستم و خوشحالم که دوباره می‌خواهم برای تیم محبوبم بازی کنم.»

کد خبر 62559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز