مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

رییس مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان محمد کرمانشاهی به کودکان مبتلا به کرونا اختصاص دارد.

بیمارستان

دکتر "فریبا ویسی" در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: تعداد۵۳ تخت به تخت‌های بستری بیماران کرونایی اطفال در استان افزوده شده و ظرفیت تخت‌های بستری بیماران کووید در مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی از ۲۱ تخت به ۷۴ تخت افزایش یافته است . 

وی گفت: با افزایش بار مراجعین بیماران و افزایش تعداد کودکان بیمار مشکوک به کووید در پیک پنجم، کمیته مدیریت بحران تشکیل و تصمیم گیری‌های لازم در برای مدیریت فضای فیزیکی، نیروی انسانی و افزایش ظرفیت پذیرش بیماران کووید صورت گرفت.

رییس مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی گفت: بر این اساس ظرفیت تخت‌های بخش مراقبت ویژه کووید از ۲۱ به ۲۴ تخت افزایش یافته است. همچنین بخش داخلی به طور کامل با ظرفیت ۳۸ تخت به بیماران عادی کووید اختصاص یافت.

ویسی ادامه داد: انتقال و جابجایی بخش نوزادان به جهت مدیریت فضای فیزیکی و افزایش ۱۲ تخت در مجاورت بخش داخلی کووید و فعال بودن بخش‌های بستری آنکولوژی، نوزادان، PICU, NICU بخش روان و اورژانس طبق روال قبل برای بیماران غیر کووید از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز است.

وی اضافه کرد: در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تعداد مراجعین به اورژانس و کلینیک تخصصی صبح و عصر بیمارستان دکتر کرمانشاهی حدود ۱۰۰۰۰ مورد بوده است که از این تعداد ۱۱۰۰بیمار بستری شده‌اند .

رییس مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی بیان کرد: در این مدت ۵۶۰ نفر با تشخیص محتمل کووید بستری شده‌اند و ۱۴۹نفر از افراد بستری شده تست مثبت کووید داشته‌اند و به عبارتی بیش از ۵۰ درصد موارد بستری در مرداد ماه کودکان مبتلا به کووید بوده‌اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۱ بیمار کووید در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی بستری است و در واقع ۵۰ درصد تختهای این مرکز را بیماران کرونایی اشغال کرده است.

ویسی خاطرنشان کرد: علی رغم فشار کاری فراوان، کادر درمان خدمت رسانی در سایر بخش‌های غیر کووید همچنان ادامه دارد .

کد خبر 625748
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha