همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع ایرانیان مقیم چین گفت: ایرانیان هر جای جهان که باشند قلبشان برای ایران می‌تپد و نام ایران برایشان شورآفرین است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد اندیشه فرهنگی ایرانیان را از دیگر ویژگی‌های این ملت برشمرد و افزود: ملت ایران همواره در طول تاریخ پرچمدار صلح و پیشرفت، و همیشه مدافع حقوق ملت‌ها و برادری بوده و در برابر تجاوز بیگانه با قدرت و شجاعت از خود دفاع کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به این که جهان در آستانه تحولات بزرگ قرار دارد و دوران سلطه قدرتمداران در همه بخش‌ها به پایان خود نزدیک شده است گفت: قدرت‌های زورگو از جمله آمریکا که سی سال است به طور مستقیم به ایران زور می‌گویند به انتهای خود خواهند رسید و در همه عرصه‌ها، از جمله مسائل اقتصادی با شکست مواجهند.

وی با اشاره به زمین گیر شدن آمریکای قدرت‌طلب در افغانستان و عراق افزود: ایستادگی ملت ایران برای دیگر کشورها الگو شده است.

 احمدی نژاد با اشاره به سابقه تاریخ و تمدن ایران گفت: امروز بار دیگر ملت ایران در برابر این فرصت قرار گرفته است تا به رغم فشارهای دشمنان، جایگاه شایسته‌اش را در میان ملت‌های جهان به دست آورد.

وی افزود: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان ملت ایران هر کاری از دستشان برآمد برای متوقف کردن پیشرفت این ملت انجام دادند اما نتوانستند اراده این ملت را بشکنند و ایرانیان سربلند بیرون آمدند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز هم هیچ ملتی قادر نیست در مقابل پیشرفت ملت ایران بایستد.

 احمدی نژاد با اشاره به پیشرفت‌های علمی و دستیابی ایران به فناوری‌های نوین از جمله هسته‌ای و هوافضا گفت: به زودی ایران نخستین ماهواره را که صد درصد به دست متخصصان جوان ایرانی ساخته شده است به فضا پرتاب خواهد کرد.

رئیس جمهور اعمال هر گونه فشار و تحریم به ملت ایران را ناشی از ضعف دشمنان دانست و افزود: این تحریم‌ها نه تنها اثر منفی بر اراده ملت ایران نگذاشت بلکه عامل پیشرفت و عظمت این ملت شد و تاریخ نشان داده است هر گاه ملت ایران حرکت کرده، جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی به پیروزی‌ها و افتخارات ایران در عرصه‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: ایران در تحولات آینده نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت و شرایط به رغم خواست دشمنان، به سود ایران پیش می‌رود.

رئیس جمهور تاکید کرد: تک تک ایرانیان در خارج از کشور سفیر فرهنگی ملت ما به شمار می روند و وظایفشان در قبال حفظ دستاوردهای فرهنگی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران سنگین است.

احمدی نژاد از ایرانیان مقیم چین خواست با تشکیل کانون و انجمن منسجمی علاوه بر اثبات وحدت و انسجام خود، به پیشرفت ایران در داخل کشور کمک کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، شماری از ایرانیان و سفیر ایران در پکن از وضع ایرانیان و فعالیت‌هایشان گزارش دادند.

کد خبر 62632

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز