همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور، از انتشار کارنامه نتایج علمی داوطلبان آزمون سراسری 1387 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در اوایل هفته آینده خبر داد.

ابراهیم خدایی، روز شنبه 16 شهریور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پیش از این، قرار بود که کارنامه شرکت کنندگان در آزمون سراسری امسال در نیمه دوم مهر ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گیرد، اما به منظور تسهیل در پاسخگویی به داوطلبان،‌ این زمان تغییر یافت و به اوایل هفته آینده موکول شد.

وی یادآور شد: چنانچه داوطلبان بعد از مشاهده کارنامه خود، اعتراضی به نتیجه آزمون خود داشته باشند، می‌توانند اعتراض خود را به دو صورت اینترنتی و مکاتبه‌ای، به سازمان سنجش منعکس کنند.

خدایی، از داوطلبان و خانواده‌های آنان خواست تا از مراجعه حضوری به سازمان سنجش و ازدحام در مقابل ساختمان آن به منظور انعکاس اعتراض‌ها یا دریافت اطلاعات مربوط به آزمون بپرهیزند.

وی خاطرنشان ساخت: کلیه اطلاعات مربوط به نتایج آزمون، زمان ثبت نام، مدارک مورد نیاز و حتی نحوه اعتراض به نتایج، بر روی سایت سازمان سنجش موجود است و داوطلبان با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را کسب کنند.

معاون سازمان سنجش تاکید کرد: با کنترل‌های متعدد و بررسی‌هایی که به شیوه‌های مختلف بعمل آمده، از صحت کد رشته محل قبولی اعلام شده پذیرفته شدگان، اطمینان حاصل شده است، اما با این وجود، چنانچه داوطلبان پس از دریافت کارنامه از طریق شبکه اینترنت، در صورتی که منحصراً در باره کد رشته‌های انتخابی و سایر مندرجات کارنامه سوالی داشته باشند، می‌توانند از کارنامه خود پرینت تهیه کرده و دور مورد یا موارد مربوط را با خودکار قرمز خط بکشند و آن را در نامه‌ای حداکثر تا 15 آبان ماه منحصراُ از طریق پست سفارشی به آدرس صندوق پستی 1314-15875 - واحد رسیدگی به سوالات سازمان سنجش، ارسال کنند.

به گفته وی، فرم مربوط به پاسخگویی به داوطلبان، بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند به صورت اینترنتی نیز، اعتراضات خود را مطرح کنند.

نتایج نهایی آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، روز پنجشنبه 14 شهریور ماه از سوی سازمان سنجش اعلام شد که بر اساس آن، تعداد 437 هزار و 69 نفر از شرکت کنندگان در آزمون امسال، پذیرفته شدند.

کد خبر 62638

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز