یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: در ماه مبارک رمضان به قرآن کریم بیشتر توجه می‌کنیم، گناه در جامعه کمتر می‌شود و انفاق، گذشت، محبت و صله رحم افزایش می‌یابد.

دکتر محمدباقر قالیباف که در محفل انس با قرآن در جمع شهروندان منطقه 5 در مسجد امام سجاد (ع) سخن می‌گفت، افزود: ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند درهای رحمت را به روی بندگانش می‌گشاید و هر کس را با هر شکلی می‌پذیرد.

وی ادامه داد: از خداوند متعال می‌خواهیم که این توفیق را به ما عنایت کند که در عید سعید فطر احساس کنیم سبکبالیم و همین روحیه را بعد از ماه مبارک رمضان هم ادامه دهیم.

قالیباف با اشاره به این که هر چه به سمت خدا برویم زندگی در ابعاد مادی و معنوی راحت‌تر می‌شود، تصریح کرد: ما بر این باوریم که در کشور و نظام اسلامی باید با تفکر مسجدی، مسجد را به عنوان کانونی برای همه نیازهای مادی و معنوی مردم آماده کنیم.

وی افزود: ما در مجموعه شهرداری هر کاری را  حول و محور مسجد انجام می‌دهیم. البته همه کارهایی که نیاز انسان‌هاست ممکن است الزاما در محیط مسجد اتفاق نیفتد اما آن کارها  باید با محوریت مسجد و تفکر مسجدی اتفاق بیفتد.

به گفته قالیباف شهرداری تنها مسئول جمع‌آوری زباله، ساخت جدول، پخش آسفالت  و ایجاد فضای سبز نیست. البته باید به اینها توجه کند و در این زمینه‌ها کم کاری پذیرفته نیست اما شهرداری در مقابل دین مردم و تربیت فرزندان نیز مسئول است.

وی خاطرنشان کرد: تمام سعی ما این است که به دور از سر و صدا‌، هیایو و مسایل جنجالی و با همان روحیه جنگ و جبهه در ابعاد مختلف تلاش کنیم که در این راستا مردم هم باید به ما کمک کنند تا دست در دست هم کارها را پیش ببریم.

شهردار تهران ادامه داد: این نقطه ضعف ماست که بعد از انقلاب در بخش‌هایی که شهر توسعه یافته مثل منطقه 5 متاسفانه متناسب با نیاز های مردم مکان مذهبی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی مناسب ایجاد نکردیم که در این خصوص مسجد از همه مهتر است. به طوری که شاید در مناطق قدیمی‌تر که جمعیت آن بسیار کمتر از این منطقه است 5 – 6 برابر و بعضا 10 برابر مسجد داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در شهرداری تهران از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم و از پول مردم برای مردم هزینه می‌کنیم، گفت: باید به گونه‌ای کار کنیم که مردم هر محله از شهرمان در پایان هر فصل، هر 6 ماه و هر سال تغییر را در شهر و محله خود احساس کنند.

شهردار تهران تاکید کرد: امروز بر این باوریم که اگر می‌خواهیم راه شهدا و امام شهدا (ره) را ادامه دهیم و می‌گوییم تابع ولایت و دلسوز انقلاب هستیم باید در حوزه مسئولیت خود کارآمد باشیم.

وی با بیان اینکه در کنار کارهای عادی خود وظیفه داریم به مسایل تربیتی، فرهنگی، دینی و مذهبی برسیم به مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری اشاره کرد و گفت: این مرکز را ایجاد کردیم تا توجه به مسایل دینی و امور مساجد را در دستور کار خود قرار دهد البته این بدان معنا نیست که بخش های دیگر شهرداری از این موضوع غفلت کنند.

کد خبر 62719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز