مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فنی و عمران شهرداری تهران از بهره برداری بیش از 40 پروژه عمرانی تا آخر سال جاری خبر داد.

احمد دنیا مالی در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح بزرگراه تند گویان – خیابان میثاق با بیان این مطلب به تعدادی از پروژه‌های در دست اجرا اشاره کرد و افزود : فاز اول برج میلاد و پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی از بزرگ‌ترین این پروژه‌هاست و برای جمع‌آوری آبهای سطحی در زیر زمین ده‌ها کیلومتر تونل در دست احداث داریم که امیدوارم تا پایان امسال تعداد زیادی از آن ها به بهره برداری برسد.

به گفته وی، احداث بزرگراه آزادگان حدفاصل همت تا اتوبان کرج ، تعریض بزرگراه رسالت به سمت شرق ، تعریض بزرگراه آبعلی از سه راه آزمایش تا شهید بابایی ، احداث بزرگراه فتح ، افتتاح پنج تقاطع از هفت تقاطع شهید باکری  و احداث پل جوادیه با ویژگی های خاص از جمله پروژه هایی است که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ارزش مالی 40 پروژه در دست اجرای شهرداری را 20 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: حضور شهردار تهران در همه پروژه‌ها و پیگیری‌های ایشان به همه همکاران دلگرمی داده و با وجود مشکلاتی که سال گذشته در بحث افزایش قیمت مصالح داشتیم به گونه‌ای کار کردیم که همه پروژه‌ها به انجام برسد، چرا که هر چه برای مردم تهران کار کنیم بازهم کم است.

هم چنین در این مراسم دکتر نصر آزادانی، مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، نیز با اشاره به ویژگی‌های تقاطع غیر همسطح بزرگراه تند گویان - خیابان میثاق، گفت: این پروژه در راستای حذف تقاطع همسطح بزرگراه تند‌گویان و افزایش ایمنی و سرعت حرکت در این بزرگراه که از بزرگراه‌های اصلی شهر بوده و کمربندی آزادگان به حساب می‌آید، احداث شده است.

وی با اشاره به این که عملیات اجرایی این تقاطع غیر همسطح از ابتدای سال 86 آغاز شده است، افزود: سعی شده در این پروژه از نظر اجرایی و معماری تحولاتی ایجاد شود تا از نظر معماری با پل‌های دیگر این مسیر متفاوت باشد.

نصر آزادانی در ادامه گفت: دوربرگردان‌های زیر پل و دسترسی پیاده رو به سازه اصلی پل از اقدامات قابل توجه این تقاطع غیر همسطح است که با این کار ترکیبی 200 میلیون تومان صرفه جویی شده و از ایجاد پیاده‌رو که به نمای پل لطمه می‌زد جلوگیری کردیم.

وی با بیان این که در سال گذشته با وجود نوسان قیمت مصالح مشکلی در روند اجرای فعالیت‌های عمرانی ایجاد نشد، افزود: با پیگیری‌های شهردار تهران و معاونت فنی و عمرانی این پروژه‌ها پیش رفته و موجب شد با تغییرات طراحی و روش اجرا هزینه‌ها مدیریت شده و این نوسان‌ها آثارش را در سطح شهر کمتر نشان دهد.

نصر آزادانی با اشاره به این که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده احداث این تقاطع قبل از آغاز بازگشایی مدارس به اتمام رسید، اظهار کرد: پروژه‌های دیگری نیز قبل از آغاز سال تحصیلی به بهره برداری رسیده و بخش دیگری از آنها در نیمه دوم سال افتتاح می‌شوند.

کد خبر 62804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز