معاون اروپای وزارت امور خارجه، برای گفت‌و‌گو با مقام‌های انگلیسی وارد لندن شد.

 گفت‌وگو درباره پرونده نصرت‌الله تاجیک، دیپلمات سابق ایران که از طرف دادگاه انگلیس محکوم به استرداد به آمریکا شده، یکی از اصلی‌ترین محورهای مذاکرات مهدی صفری در انگلیس اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، صفری در مدت اقامت 3 روزه خود در لندن با وزیر و تعدادی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه، وزیر دادگستری و معاون وزیر کشور انگلیس دیدار و گفت‌و‌گو می‌کند.

همچنین دیدار با مشاور سیاسی نخست‌وزیر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس انگلیس و ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه دولت سایه از حزب محافظه‌کار این کشور، از دیگر برنامه‌های معاون وزیر امور خارجه در لندن است.  

علاوه بر پیگیری موضوع تاجیک، موضوعاتی دیگر از جمله اقدام سؤال‌برانگیز انگلیس در خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی این کشور و مسائل مربوط به عراق و افغانستان در مذاکرات هیأت ایرانی با مقام‌های انگلیسی مطرح خواهد شد. 

سفر معاون وزیر امور خارجه به انگلیس در حالی انجام می‌شود که کشورهای اروپایی همچنان ایران را به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند.

پس از آنکه نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه اواخر هفته گذشته در دمشق این ادعا را مطرح کرد، برنار کوشنر، وزیر خارجه دولت سارکوزی نیز در گفت‌وگو با نشریه نیوزویک این ادعا را تکرار کرد و گفت: ‌مادامی که ایران یک نگرانی محسوب می‌شود، ما باید مذاکرات و روابط خود با روسیه را ادامه دهیم.

کد خبر 62864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز