همشهری آنلاین: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر روز سه شنبه 19/06/87 در دیدار روسای سه قوه و مسئولان و مدیران بخش‌های مختلف نظام، صبر و پایداری بر اصول و مبانی اسلام و انقلاب را، موجب پیشرفت بیشتر در عرصه‌های گوناگون خواندند

 و با اشاره به حاکمیت عقلانیت بر ارکان نظام افزودند: این عقلانیت زمینه ساز تلاش بی وقفه برای تحقق آرمانهای اسلامی و انقلابی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ایشان با اشاره به تأکید قرآن کریم بر استعانت و یاری جستن از صبر و صلاه، توجه به ارتباط این دو عنصر سعادت بخش را ضروری خواندند و افزودند: اگر صبر و پایداری، به روح نماز یعنی توجه به منبع لایزال الهی و ذکر و خشوع متصل شود، استقامت انسان هیچگاه پایان نمی یابد و در این صورت هیچ وقفه ای در مسیر حرکت انسان و جامعه به سمت قله های مادی و معنوی از جمله قله های علم، ثروت، اقتدار سیاسی و اخلاق و معنویت پیش نخواهد آمد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ماه رمضان را فرصتی گرانبها برای خودسازی و تقوا و دستیابی به حقیقت صبر و صلاه برشمردند و خاطرنشان کردند: صبر بر طاعت پروردگار، پایداری در برابر معصیت، و صبر در مصیبت، در مسائل فردی مشکل گشاست و نکته مهم این است که صبر و پایداری مسئولان در این سه عرصه و در مسائل عمومی و ملی، زمینه‌های توفیقات ملت را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی – فرهنگی و دیگر زمینه‌ها فراهم خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای پایداری مسئولان در خدمت به مردم و انجام دادن وظایف محوله، خودداری از اقدام یا تصمیمی که پیامدهای منفی آن متوجه مردم می‌شود و صبر و استقامت در مقابل مصائبی همچون هجمه تبلیغاتی سیاسی استکبار به نظام را از نمونه‌های کاملاً ضروری صبر مسئولان خواندند.

ایشان صبر و پایداری بر اصول و آرمان‌های انقلاب و حفظ جهت گیری‌های نظام را، مهمترین جلوه استقامت مسئولان و مدیران نظام دانستند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی بر اساس مبانی اسلام شکل گرفته است و باید با صبر و استقامت این مبانی را به تمام ارکان و اجزای نظام، توسعه داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، مخالفت نظام اسلامی با «ظلم و استکبار و استبداد بین المللی و استبداد داخلی» را مبنای دشمنی زورگویان جهانی با ملت ایران برشمردند و افزودند: مستکبران جهانی ما را به خوبی می‌شناسند و ما نیز چنگال‌های خونین و باطن متجاوز و مداخله گر آنان را در زیر ظاهر مخملین آن‌ها به خوبی مشاهده می‌کنیم بنابراین رویارویی استکبار با نظام اسلامی، نوعی مقابله ذاتی و مبتنی بر شناخت متقابل است.

رهبر انقلاب اسلامی پایداری مسئولان بر اصول و مبانی را مظهر صبر حقیقی برشمردند و تأکید کردند: ستمگران جهانی با شبکه رسانه‌ای خود درباره قصاص اسلامی، اقتصادی اسلامی، قانون اسلامی، شکل حکومت اسلامی و مسائل دیگر جنجال آفرینی می کنند اما همه مسئولان نظام همچنان بر اصول اسلام و انقلاب پای می فشرند.

ایشان حاکمیت عقلانیت بر تمام ارکان نظام را خاطرنشان کردند و افزودند: عقلانیت هرگز به معنای تسلیم و سازش نیست بلکه معنای حقیقی آن تلاش برای تعمیق مبانی و یافتن راههای نیل به آرمان‌ها و اهداف انقلاب است.

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از کسانی که به نام «عقلانیت، اعتدال و پرهیز از جنجال» بدنبال تضعیف اصول انقلاب هستند افزودند: این اشخاص، از پایداری بر اصول اسلام که خواست قلبی ملت است، خسته شده اند اما این خستگی را به مردم نسبت می‌دهند.

ایشان افزودند: در کنار ایستادگی بر شعارها و اصول انقلاب اسلامی، مردم داری، کار برای مردم، دل سوزاندن برای مردم، اهمیت دادن به آرا و احساسات مردم از مسائل مهمی است که مسئولان باید به آن توجه جدی کنند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: هنگامی که مسئولان نظام به مسلمان بودن و مخالفت با استکبار و استبداد و همچنین به خدمتگزاری به مردم افتخار کنند، مردم نیز خرسند خواهند شد و آنها را دوست خواهند داشت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه پایبندی به شعارهای انقلاب اسلامی هیچ منافاتی با حرکت کشور به سوی پیشرفت ندارد افزودند: دشمن همواره سعی کرده است اینگونه القا کند که با ایستادگی بر ارزشهای اسلام و اصول انقلاب اسلامی، پیشرفت امکان پذیر نیست در حالیکه برخلاف این القائات، پیشرفت‌های عظیم کشور به واسطه ایستادگی بر شعارها و اصول بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های شگرف در علم و فناوری خاطرنشان کردند: برخی از این پیشرفت‌ها، در کشور و برخی هم در دنیا بی سابقه است و ایران را جزو معدود کشورهای دارای این فناوری ها قرار داده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای موضوع فناوری هسته‌ای را تنها یک نمونه از پیشرفت‌های متعدد علمی کشور برشمردند و خاطرنشان کردند: کشور عزیز ما در عرصه آبادانی و عمران و توسعه زندگی مردم نیز به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است.

ایشان برخی نوشته‌ها و سخنان که موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ ملت ایران را در عرصه‌های مختلف زیر سوال می‌برند، توهین به مردم خواندند و افزودند: سی سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بیست سال بعد از رحلت امام خمینی (ره)، ملت ایران همچنان به شعارهای انقلاب افتخار می کنند و جوانانی که نه دوران امام (ره) و نه دوران جنگ را دیده‌اند، در بیان و هنر و شعر خود ستایشگر قله‌های عظیم حرکت ملت ایران هستند که این مسئله‌ای بسیار با ارزش و با اهمیت است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در نظر گرفتن رضایت مردم در تصمیم‌ها و اقدامات را پسندیده و خوب دانستند و خاطرنشان کردند: مسئولان اجرایی باید در همه تصمیم‌ها و اقدامات، عمل به تکلیف را اولویت اصلی خود قرار دهند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین مسئولان اجرایی را به پرهیز از افراط و تفریط در تصمیم‌های کلان توصیه و تأکید کردند: حرکت‌های کلان نباید به دلیل ترس از انجام نشدن و یا بد انجام شدن، متوقف شود، ضمن آنکه در اینگونه تصمیم‌های کلان نباید بی محابا و شتاب زده عمل کرد.

ایشان با اشاره به طرح تحول اقتصادی و موافقت همه اهل نظر با کلیات آن افزودند: اظهارات رئیس جمهور محترم مبنی بر اینکه طرح تحول اقتصادی بر اساس قانون، با تأنی و در نظر گرفتن همه جوانب، و با هماهنگی مجلس اجرا خواهد شد مایه خرسندی است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در مسائل مهم همچون طرح تحول اقتصادی و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، همکاری سه قوه در عمل و گفتار بسیار ضروری است.

در این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور با تأکید بر وحدت و همدلی قوای سه گانه برای پیشبرد اهداف نظام، خدمت به مردم و تحقق پیشرفت و عدالت گفت: کار کارشناسی، برنامه محوری، تحول گرایی، جوان گرایی، قانون گرایی، سعه صدر و بردباری، مردم محوری و خدمت به مردم، و عدالت محوری از مهمترین ویژگیهایی است که در میان خدمتگزاران مردم در دولت نهم نمود دارد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی آمارها و اعداد و ارقامِ مربوط به عملکرد دولت در بخش‌های مختلف افزود: در طول 3 سال گذشته زمان احداث طرح‌های ملی، دو سال و نیم کاهش یافته است و در بخش واگذاری‌ها نیز، تا پایان مرداد 87، سی و سه هزار و ششصد میلیارد تومان واگذاری انجام شده که بیش از 10 برابر واگذاری‌های قبل از دولت نهم است.

آقای احمدی نژاد، رشد معاملات و رشد حجم بورس را تصاعدی خواند و گفت: شاخص کل بورس در سه سال گذشته، هشتاد درصد رشد داشته است.

رئیس جمهور طرح بنگاه‌های زودبازده را یکی از طرح‌های مهم دولت در جهت عدالت و کاهش بیکاری برشمرد و افزود: رقم بیکاری که در سال 84، یازده و شش دهم درصد بود در ابتدای سال 87 به نه و شش دهم درصد رسید.

آقای احمدی نژاد با اشاره به سه برابر شدن بودجه بخش فرهنگی و افزایش 5/2 برابری دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رسیدن تعداد مقالات علمی نمایه شده به سیزده هزار مقاله خاطرنشان کرد: بودجه پژوهشی کشور به 2 برابر افزایش یافته و یک حرکت شتابان علمی در کشور آغاز شده است.

رئیس جمهور با یادآوری سفرهای استانی دولت نهم و ارتباط بدون واسطه دولت با مردم در سراسر کشور گفت: در 36 ماه گذشته، 43 سفر استانی انجام شده و علاوه بر این سفرها رئیس جمهور هفده سفر کاری هم به استان‌ها داشته است ضمن آنکه وزرا و مسئولان نیز به طور متوسط بیش از 30 سفر استانی داشته اند.

آقای احمدی نژاد همچنین با اشاره به طرح تحول اقتصادی افزود: دولت و مجلس مصمم هستند با دقت، رعایت همه جوانب و پرهیز از شتابزدگی، این طرح را اجرایی کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر غالب بودن گفتمان انقلاب اسلامی در 3 سال گذشته و ایستادگی مسئولان بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست فعال خارجی دولت، فرصت های استثنایی را برای ملت ایران و سایر ملتها در عرصه جهان فراهم کرده است.

آقای احمدی نژاد افزود: در 3 سال گذشته با حدود 90 رئیس دولت در داخل و خارج از کشور دیدار و گفتگو شده است.

رئیس جمهور با اشاره به موقعیت مطلوب نظام اسلامی در عرصه جهانی برغم فشارهای سنگین سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، تأکید کرد: مسئولان نظام با آگاهی و ایمان عمیق و همبستگی ملی در دفاع از این نظام و ارزش‌های اسلامی تا آخر ایستاده اند و حسرت عقب نشینی از اصول و ارزش‌ها را بر دل استکبار خواهند نشاند.

در پایان این دیدار، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد و حاضران روزه خود را به همراه حضرت آیت الله خامنه‌ای افطار کردند.

کد خبر 62961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز