مهندس احمد دنیا مالی ضمن بیان این مطلب در خصوص بزرگراه یادگار امام (ره) گفت: دو طبقه کردن بزرگراه یادگار امام (ره) نیز از جنوب آغاز شده و طبق پیشبینیهای انجام شده، 18 ماه زمان لازم دارد.
وی با اشاره به این که دو طبقه کردن محورهای پر ترافیک در حال مطالعه و بررسی است به شرایط سخت و ویژه دوطبقه کردن بزرگراهها اشاره کرد و گفت: در بسیاری از این محورها دکلهای برق فشار قوی و تاسیسات زیربنایی وجود دارد که کار را سخت میکند اما به هر حال این اقدام در محورهایی که ظرفیت دارند انجام خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه افزایش ظرفیت بزرگراهها گاهی در سطح و گاهی به صورت دو طبقه یا ایجاد زیر گذر انجام میشود، به بزرگراه شهید بابایی اشاره کرد و گفت: در اتوبان شهید بابایی ضمن بازیافت بزرگراه، مسیر تندرو نیز مانند اتفاق بزرگی که در بزرگراه شهید چمران انجام شد، احداث میشود.