چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نفر دوم دولت کره شمالی اخبار و شایعات مبنی بر بیماری کیم یونگ ایل رهبر این کشور را رد کرد.

به نوشته ال موندو، کیم یونگ نام اعلام کرد که مشکلی در ارتباط با وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی وجود ندارد.

عدم حضور کیم یونگ ایل در مراسم جشن‌های شصتمین سالگرد تاسیس نظام کمونیستی کره شمالی به شایعاتی درباره  سلامت جسمانی وی دامن زد، اطلاعات ارائه شده از سوی منابع دولتی کره جنوبی مبنی بر اینکه سلامت جسمانی رهبر کره شمالی  به مخاطره افتاده ، نیز شایعات درباره وخیم بودن وضعیت سلامت جسمانی رهبر کره شمالی را تقویت کرده است.

کیم یونگ ایل  برای آخرین بار در روز 14 اوت سال جاری در انظار عموم ظاهر شد، شایعه شده که سلامت جسمانی وی به دلیل زیاده روی در مصرف الکل و مواد غذایی  به خطر افتاده است.

به ادعای منابع ناشناس در سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، احتمال دارد کیم یونگ ایل اخیرا دچار خونریزی مغزی شده باشد.

دولت کره جنوبی نیز بر این باور است که وضعیت جسمانی کیم یونگ ایل به وخامت نهاده است. در نتیجه لی میونگ باک رئیس جمهور کره جنوبی برای بررسی این موضوع جلسه ویژه‌ای با مشاورانش تشکیل داده است.

بر اساس این گزارش لی میونگ باک درباره نحوه واکنش دولت کره جنوبی به بیماری احتمالی کیم یونگ ایل با مشاورانش مشورت کرده است.

یک دیپلمات کره شمالی اما نسبت به شایعات موجود درباره بیماری کیم یونگ ایل واکنش نشان داده و انتشار شایعات مبنی بر وخامت وضعیت جسمانی کیم یونگ ایل را توطئه‌ای بیش ندانسته است: سونگ ایل هو رئیس بخش روابط با ژاپن در وزارت امورخارجه کره شمالی در گفت و گو با خبرگزاری کیودو گفت: هدف از انتشار این شایعات ایجاد یک باور عمومی درباره چیزی است که وجود ندارد.

کد خبر 63016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز