رئیس پلیس راهور پایتخت با اعلام آمار مرتبط با فوتی‌ها در تصادفات تهران گفت: هم جامعه باید خود را مسئول بداند هم نهادها. در غیر این صورت این جان‌باختن‌ها به پایان نخواهد رسید.

تصادف موتورسیکلت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ صبح امروز در برنامه «مانور موتورسواران قانونمند» به مناسبت هفته ناجا گفت: هفته نیروی انتظامی زمانی برای قدردانی از همکارانم در نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در شهر است.

وی افزود: یکی از گروه‌هایی که جزو جمعیت هدف ما هستند، قشر شریف رانندگان، راکبان موتور و عابران هستند و اگر بتوانیم رفتار این سه گروه را اصلاح کنیم این تعداد کشته در تصادفات نخواهیم داشت.

رئیس پلیس تهران بزرگ بیان کرد: قطعاً پلیس نخواهد نتوانست به تنهایی در این مسیر قدم بردارد و نیاز به همکاری راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاه‌ها است. برای ما شایسته نیست که ۴۶ درصد کشته‌های پایتخت جزو موتورسواران باشند. این آمار مربوط به ۶ ماه گذشته است.

سردار رحیمی عنوان کرد: ما با موتورسواران مخالف نیستیم اما این افراد باید موظف به رعایت قوانین و مقررات باشند. ما از رانندگان و راکبین چیزی فراتر از رعایت قانون را نمی‌خواهیم و اگر اعمال قانون و جریمه نباشد، پلیس نمی‌تواند شهر را مدیریت و کنترل کند.

وی اظهار داشت: امروز می‌خواهیم از موتورسواران و رانندگان برتر که قوانین را رعایت می‌کنند، تجلیل کنیم.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: هم جامعه باید خود را مسئول بداند و هم نهادها در غیر این صورت این جان باختن‌ها به پایان نخواهد رسید. ما به صورت جدی باید به سمت فرهنگ سازی برای رانندگی و کاهش تخلفات برویم چراکه در این زمینه مشکل داریم.

سردار رحیمی اظهار داشت: سهم ۳۹ تا ۴۰ درصدی کشته‌های سطح شهر تهران مربوط به عابران پیاده است. دلیل این امر نیز عدم رعایت قوانین ازسوی مردم است.

وی تاکید کرد: ما همیاری و حمایت همه جانبه دستگاه‌ها را برای اقدامی اثر بخش در حوزه کاهش تخلفات را می‌طلبیم.

کد خبر 631312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    4 1
    هر چه خودرو گرانتر و ترافيك بيشتر شود مردم بيشتري به سوي موتور خواهند آمد كه لزوما گواهينامه نيز ندارند و مشكل چند برابر خواهد شد.
  • RO ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 1
    چرا خط ویژه موتوری ها که سهم بزرگی در اداره شهر دارند،درست نمیشه؟دوچرخه خط ویژه داره ،موتور نداره. جریمه های موتور خیلی سنگینه،منصفانه نیست
  • آشنا IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    سردار ! حاضری وقت بگذاری و یک روز از صبح تا شب با هم و تیم کارشناسانت تو تهران بچرخیم و ببینیم کلا در سطح کلان شهر تهران با نزدیک به پانزده میلیون جمعیت و میلیونها وسیله نقلیه کلا چند تا پلیس راهنمائی و رانندگی ( و حتی نیروی انتظامی) وجود داره که جریمه و اعمال قانون کنه ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! ظاهرا شما با شیشه های مات و 200 درصد دودی صبح میای و شب بر میگیردی که هیچ چیز رو نمیبینی . یا فقط حرفهای مشاورین سردارهای ستایش گو رو گوش میکنید که همه چیز رو خوب و گل و بلبل تصویر میکنند.کدوم پلیس ؟ کدوم اعمال قانون و جریمه ؟ تخلفات رانندگی داره بیداد میکنه ( عبور از چراغ قرمز ، رفتن به ورود ممنوع ، پارک کردن های غیر مجاز ، توقفهای نابجا برای بازی با گوشی ، تردد در خط ویژه ، سرعتهای سرسام آور ، اگزوزهای پر سر و صدا ، صدای ناهنجار آهنگهای ماشینها ، پوشاندن شماره ماشین و موتور و .... ا چند تا دیگه برات بشمرم ؟....