کریم باقری تأکید می‌کند که موفقیت تیم ملی هم حاصل نبوغ بازیکنان است و هم کار خوب اسکوچیچ؛ او می‌گوید صعود به جام‌جهانی هدف کوچکی برای این تیم است و آنها باید به موفقیت‌های بزرگ‌تری فکر کنند.

کریم باقری

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی

تیم ملی فوتبال ایران فردا در یک بازی مهم در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی، میزبان کره‌جنوبی خواهد بود. پیروزی در این بازی می‌تواند شانس تیم ملی را برای صعود به جام جهانی به شکل قابل‌توجهی افزایش دهد. کریم باقری، مربی تیم ملی هم بر این عقیده است که گرفتن ۳ امتیاز این بازی خانگی، باعث خواهد شد تا شاگردان دراگان اسکوچیچ نصف راه صعود را طی کنند. باقری که این روزها به‌عنوان مربی روی نیمکت تیم ملی حضور دارد، در زمان بازیگری گل‌هایی وارد دروازه کره‌جنوبی کرده که هنوز در ذهن فوتبالی‌ها مانده است؛ شلیک سهمگین او در بازی یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۰ اگرچه در پایان منجر به پیروزی ایران نشد، اما یکی از زیباترین گل‌های تاریخ فوتبال ایران بود. او در بازی معروف سال ۱۹۹۶ هم که با برد ۲-۶ تیم ملی همراه شد، یکی از گل‌های ایران را به ثمر رساند. باقری در آستانه بازی حساس با کره‌جنوبی به سؤالات خبرنگار همشهری ورزشی پاسخ داده است.

*شرایط تیم ملی در آستانه بازی با کره چطور است؟

خوشبختانه شرایط تیم خوب است و تمام اعضای تیم ملی انگیزه بالایی برای پیروزی در این مسابقه دارند. امیدوارم نتیجه لازم را در این بازی خانگی کسب کنیم.

*به‌نظر شما پیروزی در این بازی، صعود ایران را به جام جهانی قطعی می‌کند؟

ما حتی درصورت برد نمی‌توانیم همه‌چیز را تمام‌شده بدانیم ولی طبیعتا پیروزی در این بازی باعث خواهد شد تا نصف راه صعود به جام‌جهانی را طی کنیم. ما و کره در این گروه از لحاظ امتیازی نسبت به بقیه شرایط بهتری داریم و اگر ایران این بازی را ببرد، قطعا در موقعیت خوبی قرار خواهد گرفت.

*ولی قبول دارید صعود به جام جهانی دیگر نمی‌تواند یک دستاورد بزرگ و ویژه برای فوتبال ما باشد؟

طبیعتا هر تیمی در دنیا به جام جهانی صعود می‌کند، بابت این اتفاق خوشحال می‌شود. ما هم اگر صعود کنیم قطعا باعث خوشحالی ایرانی‌ها خواهد شد ولی دیگر نباید به این بسنده کنیم که به جام‌جهانی برویم و بعد از انجام ۳ بازی به ایران برگردیم. قطعا باید دنبال رسیدن به هدف‌های بزرگ‌تر و صعود از مرحله گروهی جام جهانی باشیم.

*برخی بر این عقیده‌اند که تیم ملی با درخشش ستاره‌ها نتیجه می‌گیرد و دراگان اسکوچیچ نقش زیادی در موفقیت‌های اخیر نداشته است. نظر شما چیست؟

من عضوی از کادر فنی تیم ملی هستم و اگر در مورد اسکوچیچ صحبت یا تعریف کنم، شاید برخی طور دیگری فکر کنند. وقتی یک تیم موفق است و نتیجه می‌گیرد، پس حتما سرمربی‌اش موفق بوده و در مورد اسکوچیچ هم نتایج و آمار همه‌چیز را نشان می‌دهد. اگر در یک تیم مربی یا بازیکنان نقص داشته باشند، طبیعتا کار به‌خوبی جلو نمی‌رود.

*برخی معتقدند این تیم ملی بهترین تیم ملی تاریخ است و برخی هم می‌گویند تیم سال ۱۹۹۸ بهترین تیم است. نظر شما چیست؟

عقیده من این است که قیاس‌کردن درست نیست. نسل فعلی بازیکنان نسل خوبی هستند که از رده جوانان و امیدها در کنار هم بوده‌اند و آنها هم می‌توانند در مورد خودشان و تیم ملی نظر بدهند. سلایق متفاوت است و خیلی‌ها هم تیم‌۹۸ را دوست دارند و البته خیلی‌ها هم تیم‌های ملی قبل از سال‌۹۸ را دوست دارند. حتی ممکن است در مقاطع مختلف، تیم ملی بازیکنان فوق‌العاده‌ای داشته ولی نتایج خوبی نگرفته و آن تیم‌ها در ذهن مردم باقی نمانده‌اند.

*در مورد کره‌جنوبی چه صحبتی دارید؟

کره حریف قابل احترامی است ولی تلاش می‌کنیم با کسب یک نتیجه خوب زمین را ترک کنیم.

*حتما می‌دانید که کره ۱۰ سال است ایران را شکست نداده؟

شرایط هر بازی متفاوت است و نمی‌توان نتایج گذشته را ملاک قرار داد. تیم ما روحیه بالایی دارد و تلاش می‌کنیم تا برنده از زمین بیرون بیاییم.

*شما در دورانی که بازی می‌کردید یک گل فوق‌العاده به کره زدید؛ در جام‌ملت‌های لبنان. در مورد آن گل صحبت می‌کنید؟

از آن زمان ۲۱ سال می‌گذرد و من چه صحبتی می‌توانم در مورد آن گل داشته باشم؟ گل به کره هم یکی از گل‌هایی بود که در زمان بازی‌کردنم زدم و در ذهن خیلی‌ها باقی ماند. البته در چنین گل‌هایی همیشه شانس هم دخیل است.

*می‌توان گفت که آن گل زیباترین گل دوران فوتبال شما بود؟

مطمئنا می‌توانم این گل را انتخاب کنم ولی برای هر بازیکن تمام گل‌هایی که زده شیرین و مهم هستند.

*شما در آن بازی معروف هم که ۲-۶ برنده شدیم، حضور داشتید. فکر می‌کنید آن نتیجه در آینده دوباره تکرار شود؟

در فوتبال چیزی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. ما آن بازی را با درخشش علی دایی بردیم و خداداد هم فوق‌العاده بازی کرد.

*نتیجه بازی فردا را پیش‌بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی سخت است ولی در ذهن ما چیزی جز کسب برد جا نگرفته است. امیدواریم برنده شویم.

کد خبر 631415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha