معاون فنی گمرک ایران گفت: چهاردهمین محموله واکسن اسپوتنیک روسیه تا ساعتی دیگر وارد کشور خواهد شد.

واردات واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران گفت: طی واردات ۱۳ محموله واکسن روسی یک میلیون و ۳۷۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وارد کشور شده بود که با ورود محموله چهاردهم به میزان ۴۰۰ هزار دوز ظرف امروز، تعداد واکسن‌های روسی اسپوتنیک واردشده به یک میلیون و ۷۷۰ هزار دوز می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول، این واکسن روسی بعد از ۳۹ محموله واکسن چینی سینوفارم به تعداد ۸۷ میلیون و ۷۲۶هزار ۳۹۶ دوز و واکسن ژاپنی آسترازنکا سه محموله‌ای به تعداد ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز، در رده سوم واکسن‌های وارداتی قرار می‌گیرد.

ارونقی ادامه داد: با ورود این محموله رکورد واکسن‌های وارده از ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ تاکنون، ظرف مهر سال جاری با ورود بیش از ۳۸ میلیون دوز واکسن شکسته می‌شود.

معاون فنی گمرک ایران افزود: نزدیک به ۸۸ درصد واکسن‌ها از مرداد امسال وارد کشور شده‌ و ۱۲ درصد واکسن‌های وارداتی طی ۶ ماه بهمن ۱۳۹۹ لغایت مرداد امسال وارد کشور شده است.

او بیان کرد: با ورود این محموله واکسن کرونا طی امروز و همچنین محموله‌های بعدی از چین و اتحادیه اروپا ظرف ۳ روز آتی، تعداد واکسن‌های وارداتی ترخیص شده از گمرک از مرز صد میلیون دوز خواهد گذشت.

کد خبر 632074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha