فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که به طور جدی دنبال می‌کنیم و واقعا خط قرمز ماست، بحث فروش و استفاده و حمل سلاح است.

سردار رحيمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۳۵۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری در ۶ ماهه اول امسال خبر داد.

وی درباره خرید و فروش اسلحه در پایتخت و در مقابل اقدامات پلیس برای جلوگیری از این موضوع، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به طور جد دنبال می‌کنیم و واقعا خط قرمز ما است، بحث استفاده و حمل سلاح است.

وی افزود: به طور مرتب طرح‌های مختلفی را برای این منظور اجرا می‌کنیم. در ۶ ماهه اول سال ۳۵۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف و متهمان مربوط به این پرونده‌ها را دستگیر کردیم.

رئیس پلیس تهران با اشاره به کشف هزاران قبضه سلاح سرد، تصریح کرد: در کنار برخورد با حاملان و استفاده‌کنندگان از سلاح گرم، موضوع سلاح سرد و شبه سلاح به صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: روند استفاده یا وجود سلاح در تهران کاهشی است و با همین مقدار کمهم  در حال مبارزه همه‌جانبه برای دستگیری مخلان امنیت هستیم.

سردار رحیمی ادامه داد: در بحث استفاده از سلاح در پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه حدود ۱۴ درصد کاهش تشکیل پرونده را نسبت به سال گذشته داریم.

وی افزود: این هشدار را به مجرمان و متخلفان می‌دهیم که هرگونه استفاده از سلاح، حمل و نگهداری آن برابر قانون تخلف و مجازات سخت و سنگینی در انتظار افرادی است که دست به این اقدامات می‌زنند.

کد خبر 633457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha