دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

گروه حوادث: مسافر جوان که با جاسازی 4 کیلو مخدر شیشه در جعبه‌های بیسکویت قصد داشت آن را به مالزی قاچاق کند، در فرودگاه امام خمینی دستگیر شد

ساعت 4:10 بامداد یکشنبه گذشته، ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر فرودگاه امام خمینی، هنگام بررسی وسایل مسافران پرواز تهران- دوبی به جوان 22 ساله‌ای که قصد رفتن به دوبی را داشت مشکوک شده و به بازرسی لوازم وی پرداختند. 

درحالی که مسافر جوان مدعی بود به غیر از سوغاتی و لوازم شخصی، چیزی همراه ندارد، ماموران در بازرسی چمدان وی 4 کیلوگرم مخدر شیشه را که به طرز ماهرانه‌ای در 4 جعبه بیسکویت و شکلات جاسازی شده بود، کشف کردند.

با کشف این محموله، جوان متهم  روز گذشته از سوی قاضی بهروز مهاجری- بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران- تحت بازجویی قرار گرفت و در بازجویی‌ها،  ادعای عجیبی را مطرح کرد.

وی در بازجویی‌ها گفت: مدتی است که در کشور مالزی در حال  زندگی  هستم، چندی قبل در حالی که مشکلی برایم پیش آمده بود، موضوع را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم، او بعد از شنیدن این ماجرا پیشنهاد کرد برای اینکه روادیدم سریع‌تر تمدید شود از دوست او که حمید نام دارد کمک بگیریم.

به این ترتیب پیش حمید رفتیم و او کار تمدید اعتبار روادیدم را انجام داد. پس از گذشت مدتی از این ماجرا، برای تعطیلات به ایران برگشتم، وقتی فهمیدم حمید هم به ایران برگشته است، تصمیم گرفتم برای جبران زحماتش از وی تشکر کنم اما وقتی با او تماس گرفتم و گفتم قصد دارم به مالزی برگردم حمید از من خواست چند بسته را برای او به مالزی ببرم.

وقتی از وی درباره محتویات بسته‌ها پرسیدم گفت: در داخل آنها مقداری پودر نیروزا است که در تهران آنها را به قیمت پایینی خریده است و قصد دارد با فروش آنها در مالزی پول خوبی به دست بیاورد.

حمید به من پیشنهاد داد در سود این معامله با او شریک شوم. او برای انتقال این پودرها به مالزی 8هزار دلار دستمزد به من پیشنهاد کرد و من هم از آنجایی که به حمید اعتماد پیدا کرده بودم پودرها را به همراه 4 هزار دلار از او تحویل گرفتم و قرار شد بقیه پول را در مالزی از او بگیرم، اما در فرودگاه وقتی قصد پرواز به دوبی را داشتم ماموران به من مشکوک شده و پس از بازرسی چمدانم،  مرا بازداشت کردند.

بازپرس مهاجری، پس از شنیدن اعترافات متهم، برای او قرار قانونی صادر و دستور تحقیقات پلیسی درباره ادعاهای وی را صادر نمود.

کد خبر 63460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز