مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای درخصوص داشتن علائمی شبیه سرماخوردگی دارند هوشمندانه رفتار و به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه کنند.

سرماخوردگي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای هشدار داد: «با شروع فصل سرما انتظار می‌رود سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم در جامعه گسترش یابند. از آنجایی که علائم این بیماری‌ها بسیار شبیه به کرونا هست، مخصوصا در ارتباط با واریانت دلتا که واریانت غالب در کشور ما و دنیا می‌باشد و ابتلا به این واریانت با علائمی نظیر سردرد، آبریزش بینی، سرفه و علائمی نظیر آن همراه می‌باشد.

با داشتن چنین علائمی باید مشکوک به کرونا در نظر گرفته شوید و برای حصول اطمینان می‌توانید تست پی‌سی‌آر دهید. به یاد داشته باشیم بیماری کرونا یک بیماری با چندین علامت است و از بین رفتن حس چشایی و بویایی تنها یکی از چند علائم بیماری است. روزانه تست صدها نفر از هموطنان علی‌رغم داشتن حس بویایی و چشایی مثبت اعلام می‌شود و حتی برخی از آنها به خاطر وخامت بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند.

ویروس کرونا قدرت سرایت بالایی دارد و امکان دارد شما اولین فردی در خانواده باشید که به بیماری مبتلا می‌شوید و می‌توانید دیگر اعضای خانواده را مبتلا کنید. لطفا در صورت بروز هرگونه علائم سرماخوردگی قرنطینه شوید یا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه کنید.»

کد خبر 635028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha