فرمانده انتظامی تهران بزرگ در اجرای پنجاهمین مرحله از طرح رعد و چهارمین مرحله از طرح اقتدار ویژه برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس، از دستگیری ۶۳۳ سارق، انهدام ۸۲ پاتوق فروشندگان مواد مخدر و بازداشت ۳۹۸ اوباشگر و مزاحم نوامیس در پایتخت خبر داد.

پلیس ـ دستگیری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در اجرای پنجاهمین مرحله از طرح رعد که امروز در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به اجرا درآمد، گفت: طرح امروز حاصل نزدیک به یک ماه کار اطلاعاتی از سوی همکاران من در مجموعه پلیس پیشگیری است.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۶۰ حکم قضایی به اجرا درآمد، افزود: در جریان ماموریت‌های انجام‌شده ۶۳۳ سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شدند و بالغ بر ۱۳۰۰ قلم کالای مسروقه نیز از آنان کشف شد.

رحیمی ادامه داد: همچنین ۱۶۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی نیز از مجرمان دستگیر شده در این طرح کشف و ضبط شد و ۳۲ باند نیز منهدم شدند.

کشف اموال مسروقه به ارزش بالغ بر ۱۵.۵ میلیارد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ارزش ریالی اموال مسروقه کشف‌شده را بالغ بر ۱۵.۵ میلیارد اعلام کرد و گفت: کار شناسایی مالباختگان این اموال آغاز شده و بخشی از اموال به صاحبانشان بازگردانده شده و روند تحویل اموال به دیگر مالباختگان نیز ادامه دارد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح با تعدادی از قاچاقچیان کالا نیز برخورد شد، افزود: همچنین یکی دیگر از اقداماتی که طی این مدت انجام شد شناسایی و دستگیری محکومان فراری بود، یعنی افرادی که چندین سال تحت تعقیب محاکم قضایی قرار داشتند اما دستگیر نشده بودند که در این مرحله از طرح رعد ۲۹ محکوم فراری نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در این طرح سه قبضه سلاح و همچنین ۱۰ هزار عدد مواد محترقه نیز کشف شد.

رحیمی گفت: همچنین ۶۱ محل و پاتوق سارقان نیز مورد شناسایی قرار گرفت و ۲۵ مالخر نیز از این اماکن دستگیر شدند.

به گفته او، دستگیری ۱۶ نفر از اراذل و اوباش و انهدام ۸۲ پاتوق فروشندگان مواد مخدر نیز از دیگر کشفیات پلیس در پنجاهمین مرحله از طرح رعد بود.

دستگیری ۳۹۸ اوباشگر در تهران

سردار رحیمی همچنین در اجرای چهارمین مرحله از طرح اقتدار ویژه برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس که ظهر امروز اجرا شد، گفت: در اجرای این مرحله از طرح ۳۹۸ اوباشگر و مزاحم نوامیس دستگیر شدند که این افراد در زمینه ایجاد مزاحمت، خرید و فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر، ایجاد رعب و وحشت و قمار و ... اقدامات مجرمانه‌ای را انجام داده بودند.

او افزود: از افراد دستگیرشده مجموعا ۲۶ قبضه انواع سلاح جنگی و بیش از ۱۰ هزار فشنگ جنگی کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت کشف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت سنگین و سبک از دیگر کشفیات طرح اقتدار اعلام کرد و گفت: در این مرحله از طرح به ۱۸۰ پرونده نیز رسیدگی شد.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه خط قرمز پلیس برای صنوف تبدیل واحدهای صنفی به پاتوق اراذل و اوباش و مجرمان است، اظهار کرد: اماکنی نظیر قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی به هیچ عنوان نباید به پاتوقی برای اراذل و اوباش بدل شود. البته این فضاها تحت نظارت پلیس نیز قرار داشته و با چنین مواردی برخورد خواهد شد.

او ادامه داد: در همین مرحله اقتدار به ۱۲۶۳ واحد صنفی تذکر داده شد، ۹۶ واحد صنفی به دلیل ارتکاب همین جرایم و عدم رعایت خط قرمزها پلمب شده و ۱۱۱ واحد نیز اخطار پلمب گرفتند که در صورت تکرار جرم با آنها نیز برخورد خواهد شد.

عمده اراذل و اوباش در کدام محلات دستگیر شدند؟

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به این پرسش که عمده اراذل و اوباش در کدام محلات دستگیر شدند، گفت: این طرح در سراسر تهران به اجرا درآمد و دستگیرشدگان در مناطقی چون تهرانسر، تهرانپارس، اشرفی اصفهانی، شهرک ولیعصر، خاک سفید، نظام‌آباد، نارمک، مجیدیه، امیریه، ۱۳ آبان، منیریه، جوادیه، نازی‌آباد، خانی‌آباد، مشیریه، فلاح و ... دستگیر شدند.

پلمپ ۶۱ قمارخانه

رحیمی از رصد فضای مجازی و برخورد با گردانندگان صفحات مجرمانه نیز خبر داد و گفت: در همین زمینه نیز در اجرای این مرحله از طرح ۸۹ تارنما مسدود شد. ۵ پرونده نیز مربوط به شهرهای دیگر بود که ما آن را به همان شهر ارجاع دادیم.

وی برخورد با قمارخانه‌ها را نیز از دیگر طرح‌های پلیس برشمرد و افزود: ۶۱ قمارخانه از ابتدای سال تاکنون در تهران پلمب شده است. همچنین ۱۴۰ تارنمای مربوط به شرط‌بندی و قمار نیز شناسایی و با آنها برخورد شده است.

کاهش ۴۵ درصدی شرارت در تهران

رئیس پلیس پایتخت درباره اینکه آیا اخیرا بر تعداد اراذل و اوباش در تهران افزوده شده یا خیر گفت: اگر خاطرتان باشد تا همین چهار، پنج سال پیش ما اراذل و اوباش سطح یکی را در تهران داشتیم و بعضی از آنها نوچه و همراهان زیادی داشتند اما امروز در نتیجه اقدامات بسیار خوبی که انجام شده وضعیت به مراتب بهتر از گذشته است. به طوری که اوباش جدیدی نداریم و برای دستگیری این افراد آنها را در مخفیگاه‌هایی که پنهان شده‌اند، دستگیر می‌کنیم و عمدتا خبری از حضور و قدرت‌نمایی آنها در خیابان وجود ندارد.

رحیمی افزود: برابر گزارش‌های ما شرارت و جرایم مرتبط با اراذل و اوباش از ابتدای سال جاری تاکنون در تهران کاهشی ۴۵ درصدی داشته است.
 

کد خبر 636701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha