مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

مراسم وداع با پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی، نخستین بانوی شهید تفحص‌شده در کشور که پس از اقامه نماز جمعه از دانشگاه تهران تشییع شده بود، امروز در محل معراج شهدا با حضور عموم مردم برگزار شد.

تشیع پیکر شهیده اسدی

  به گزارش همشهری آنلاین، مراسم وداع با شهیده اسدی در خیابان بهشت برگزار شد و شهردار منطقه ۱۲ در این مراسم گفت: «مظلومیت این بانوی شهیده که ۳۷ سال پیش برای نجات همسر از دست گروهک‌های معاوند اقدام کرد و میزان شقاوت معاندان، رنجنامه دردناکی خلق کرد که قلب مردم ایران را جریحه‌دار ساخت. »
امیر یزدی با اشاره به مراسم وداع با پیکر شهیده فاطمه اسدی در شهرهای مشهد و قم و برگزاری مراسم تشییع با حضور مقامات کشوری و لشگری پس از اقامه نماز جمعه این هفته ادامه داد: «به منظور پاسخگویی بهتر به عواطف کسانی که نتوانستند در این برنامه‌ها با این شهیده بزرگوار وداع کنند و اکرام و پاسداشتی درخور و شایسته از ایشان، مراسم وداع دیگری در محل معراج شهدا با حضور عموم مردم و با مداحی و سوگواری برگزار شد.»
شهیده فاطمه اسدی، ۳۷ سال قبل برای آزادی همسرش که به اسارت یکی از گروهک‌های معاند درآمده بود، به اردوگاه آنان در کوه‌های ایوان‌دره واقع در کردستان رفت و دیگر بازنگشت. وی پس از تحمل یک ماه شکنجه به دست حزب دموکرات به شهادت رسید و در همان کوه‌ها به خاک سپرده شد. پیکر این بانوی شهید پس از تفحص، نخست در مضجع منور رضوی و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه (س) طواف داده شد و قرار است در جوار مرقد بی‌بی هاجرخاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در سنندج، آرام بگیرد.
 

کد خبر 637369

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha