مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: ماموران پلیس آگاهی این استان موفق به دستگیری سه سارق حرفه‌ای منازل شهروندان زنجانی که از طوایف خاص بوده و به صورت باندی عمل می‌کردند، شدند.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، افزود: با توجه به وقوع سرقت منزل در سطح شهرستان زنجان تیم ویژه‌ای از کارآگاهان زبده و مجرب پلیس آگاهی زنجان، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی زنجان پس از بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت‌های انجام گرفته به شکل دقیق و کامل و وجود شباهت شگرد در تمام سرقت‌ها، موفق شدند در این ارتباط ۳ سارق حرفه‌ای را شناسایی و در دام قانون گرفتار سازند.

رحمتی افزود: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های به عمل آمده از سوی ماموران پلیس آگاهی و با توجه به مشاهده ادله و مستندات پلیسی غیرقابل انکار، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به انجام ۱۱ فقره سرقت منزل از نقاط مختلف شهر زنجان اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه این سارقین بر اساس مهارت و تجربیاتی که در سرقت داشتند منازل را شناسایی و در فرصت مناسب وارد منزل شده و اموال کم حجم اما با ارزش همچون زیورآلات، وجوه نقد و تابلو فرش را به سرقت می بردند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در این رابطه یک مالخر نیز شناسایی و دستگیر شد، اعلام کرد: چند مالباخته نیز در این خصوص به پلیس آگاهی زنجان مراجعه و از متهمان شکایت داشتند که متهمان پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به دادسرا معرفی شدند.

رحمتی با تاکید براینکه مردم از خالی گذاشتن منازل خود در حد امکان خودداری و نسبت به ایمن‌سازی درب‌ها و پنجره‌ها نیز اقدام کنند، به صاحبان منازل توصیه کرد از قرار دان اقلام و اشیاء قیمتی و کم حجم، وجوه نقد و کارت‌های بانکی در مقابل دید سارقان خودداری کنند و در مسافرت‌ها و یا هنگام ترک منزل، آنها را نیز همراه خود برده و در غیر این صورت در قسمت‌های مختلف خانه پنهان کنند تا سارقان به سهولت و یکجا به سرقت نبرند.

وی تصریح کرد: سارقان حرفه‌ای برای انجام سرقت یک فرصت ۲ تا ۱۰ دقیقه‌ای را در نظر می‌گیرند و اگر اشیاء قیمتی، وجوه نقد و کارت‌های بانکی، به صورت پراکنده در محلی مطمئن اختفا شود در این صورت زمان طلایی از سارقان گرفته می‌شود.

رحمتی افزود: مردم به گاوصندوق‌هایی که بیشتر به شکل کابینت و صندقچه بوده و از طرفی سبک نیز هستند و به سهولت از سوی سارقین جابجا شده و یا قفل آنها باز می‌شود اطمینان نکنند و بهتر است که اقلام با ارزش خودرا به صندوق نگهداری امانات بسپارند.

کد خبر 637432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha