مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در آستانه بازگشایی مدارس گفت، پیش‌بینی می‌شود ترافیک تهران از اول مهرماه حداقل 30 درصد افزایش یابد.

سردار رویانیان در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این رقم گفت: ظرف 4 سال گذشته تعداد خودروهای تهران دو برابر شده است و کماکان این روند صعودی بی‌وقفه دارد به شکلی که از مهر ماه سال گذشته تا کنون 400 هزار خودرو جدید به پایتخت افزوده شده است، در حالی که علی‌رغم تلاش‌های شهرداری تهران، معابر تغییر چندانی نداشته است.

رویانیان افزود: اگر روش مدیریت فعلی ادامه یابد، تهران تبدیل به یک پارکینگ خواهد شد که مردم باید خودروی خود را پارک کرده و پیاده تردد کنند؛ لذا به وزارت کشور، شهرداری و شورای شهر تهران اکیدا توصیه می‌شود که هرچه زودتر در خصوص تغییر وضعیت کنونی از طریق اعمال محدودیت‌های اثربخش، بهره‌گیری از سیستم مدیریت هوشمند، توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت بر تقاضا و عرضه حمل و نقل، فرهنگسازی و توجیه مردم پایتخت و بسیاری از راهکارهای ضربتی اقدام کرده و به سمت تغییر وضع کنونی پیش روند.

تنها 17 درصد نیاز کنونی در تهران پارکینگ داریم

وی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد از مهرماه سال گذشته تا کنون حدود 400 هزار دستگاه خودرو تنها به تهران افزوده شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 3 میلیون خودرو و حدود 2 میلیون موتورسیکلت فعال در تهران داریم، گفت: در حالیکه تنها 250 هزار پارکینگ در تهران وجود دارد، در حال حاضر حداقل یک میلیون و 200 هزار پارکینگ نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه خیابان‌های تهران دیگر گنجایش ندارد، افزود: متاسفانه خیابان در تهران کمتر شده است، چرا که افزایش تعداد خودرو موجب افزایش پارک حاشیه‌ای و کاهش سطح معبر شده است که این روند معکوس متاسفانه همچنان ادامه دارد.

طرح‌های ویژه پلیس راهور ناجا برای مقابله با ترافیک تهران

رویانیان با ابراز نگرانی از وضع موجود گفت: طرح‌هایی از سوی پلیس اهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی برای رفع مشکل تدوین شده در صورت حمایت دستگاه‌های ذیربط می‌تواند به طور قابل توجهی مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به برخی از این طرح‌ها گفت: اجرای محدودیت‌هایی که پلیس تشخیص داده و باید به صورت الکترونیکی اجرا شود،‌ فرهنگسازی، ‌توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با نظر پلیس در محل‌هایی که تقاضا وجود دارد و اجرای طرح‌های ضربتی کوتاه‌مدت و بلندمدت در این زمینه برخی از طرح‌های مذکور است.

برخورد شدید با تاکسی‌هایی که دنبال دربستی هستند

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین با اشاره به دستور صادره در خصوص استفاده حداکثری از توان ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران گفت: متاسفانه دیده شده که تعدادی از تاکسی‌های پایتخت در خطوط فعالیت نکرده و تنها به دنبال دربستی در شهر تردد می‌کنند که بر اساس هماهنگی صورت گرفته مأموران راهنمایی و رانندگی به شدت با این خودروها برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تمامی آژانس‌های تاکسی تلفنی تهران در صورت دارا نبودن یکی از علائم مشخصه شامل نوار شطرنجی، بغل نویسی و تابلو سقفی، از امروز (شنبه 30 شهریور) توسط پلیس توقیف و نسبت به ابطال کارت سوخت آنها اقدام می‌شود.

کد خبر 63872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز