مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: قیمت تافتون سنتی با ۲۵۰ گرم وزن چانه ۹۰۰ تومان است البته تافتون سنتی با آرد یارانه نوع ۲، ۱۲۰۰ تومان فروخته می‌شود. همچنین تافتون گردان با وزن ۲۲۰ گرم چانه با آرد نوع ۱، ۷۰۰ تومان و با آرد نوع ۲، ۱۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

نانوایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، عباس ارشدی اضافه کرد: اگر واحدی کنجد در طبخ نان استفاده کند می‌تواند هزار تومان به قیمت مصوب اضافه کند.

وی بابیان اینکه نسبتی بین طبخ نان و کیفیت آرد وجود ندارد، گفت: به نظر من خوداظهاری برخی نانوایان در این زمینه که آرد آنها بی‌کیفیت است در نتیجه نمی‌توانند نان مرغوبی بپزند قابل قبول نیست. ملاک سنجش کیفیت آرد نتیجه آزمایشگاهی است. باید بگویم که کیفیت آرد تا به امروز مطلوب بوده است.

ارشدی در پاسخ به این پرسش که اگر کیفیت آردی که به دست خبازان می‌رسد کیفیت لازم را دارد چرا برخی نانوایان برای بالا بردن کیفیت نان روی خمیر آماده پخت سبوس می‌ریزند؟ گفت: در رابطه با سبوس و دیگر مشتقات مانند کنجد، سبزیجات و ... که به خمیر نان اضافه می‌شود باید بگویم که از این مساله به لحاظ بهداشتی و پزشکی چندان تایید شده نیست و من به مردم توصیه می‌کنم تا آنجا که امکان دارد چنین نان‌هایی را خریداری نکنند.

وی ادامه داد: موادی که روی خمیر آرد پاشیده می‌شود با شعله مستقیم تنور برخورد می‌کنند و حالت سوختگی به خود می‌گیرند، این مساله مضر است و خاصیت خود را از دست می‌دهد. سبوس باید در جسم آرد باشد نه اینکه به خمیر آماده طبخ پاشیده شود.

ارشدی درباره استاندارد نان‌های مسطح، گفت: سبوس آرد نان سنگک ۱۲ درصد است از این‌رو آرد با سبوس گیری ۱۲ درصد به خبازان این نوع نان داده می‌شود. درصد سبوس گیری این آرد کم است به همین دلیل گفته می‌شود نان سنگک به‌نسبت دیگر نان‌ها مرغوب‌تر است.

وی با اشاره به سبوس موجود در آرد دیگر نان‌ها، بیان کرد: آرد نان‌های لواش و تافتون ۱۵ درصد است و آرد نان بربری ۱۸ درصد است. تمام کارخانه‌های تولید آرد ملزم شده‌اند که این نکات را رعایت کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: تمایل مردم بیشتر به خرید نان شفاف است و نان‌های تیره مشتری کمتری دارند. وقتی سبوس آرد بیشتر گرفته شود رنگ نان روشن‌تر می‌شود و پروتئین و ویتامینی که در مغز آن است از بین می‌رود.  استانداردهای سبوس‌گیری از گندم در کارخانه‌های تولید آرد رعایت می‌شود.

قیمت انواع نان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت نان در برخی واحدهای صنفی افزایش یافته است؟ گفت: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نرخ نان را مشخص و ابلاغ می‌کنند تمام خبازی‌ها ملزم به رعایت این نرخ هستند. در حال حاضر ۲ نوع آرد در نانوایی‌ها توزیع می‌شود آرد یارانه‌ای نوع ۱ و آرد یارانه‌ای نوع ۲ به عنوان مثال قیمت بربری با وزن ۶۰۰ گرم با آرد یارانه‌ای نوع یک، ۱۸۰۰ تومان و قیمت بربری با آرد نوع دوم ۲۵۰۰ تومان است.

وی ادامه داد:  قیمت تافتون سنتی با ۲۵۰ گرم وزن چانه ۹۰۰ تومان است البته تافتون سنتی با آرد یارانه نوع ۲، ۱۲۰۰ تومان فروخته می‌شود. همچنین تافتون گردان با وزن ۲۲۰ گرم چانه با آرد نوع ۱، ۷۰۰تومان و با آرد نوع ۲، ۱۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. باید این نکته را اضافه کنم اگر واحدی گنجد در طبخ نان استفاده کند می‌تواند هزار تومان به قیمت مصوب اضافه کند.

به گفته ارشدی واحدهای خبازی اجازه عدول از نرخ‌های مصوب را ندارند و در صورت مشاهده بازرسان اتاق اصناف، وزارت صمت و حتی ما با متخلفان برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به قیمت انواع آرد، گفت: در حال حاضر قیمت آرد یارانه‌ای نوع ۱، ۶۶۵ تومان است و آرد یارانه‌ای نوع ۲، ۹۰۰ تومان است. همچنین آرد کیلویی ۲۷۰۰ تومان به بخش صنفی- صنعتی تخصیص داده می‌شود. در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ گندم کیلویی ۵ هزار تومان از کشاورز خریداری شد.

ارشدی ادامه داد: هر سال دولت ارز قابل توجهی برای خرید گندم تخصیص می‌دهد به هر حال تصمیماتی که دولت برای هدفمند کردن ارز ترجیحی (نه حذف آن) در نظر گرفته است می‌تواند بسترهای فسادخیز را بردارد و قیمت‌ها را اصلاح و قیمت منطقی نزدیک کند.

گندم تا پایان سال تامین است

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تجهیزات تولید آرد مدرن‌سازی شده‌اند؟ گفت: هم اکنون ۴۴ کارخانه در استان تهران و البرز متولی تامین آرد تهران هستند. باید بگویم که کارخانه‌های فعلی تلفیقی از کارخانه‌های مدرن، به روز و قدیمی هستند.

وی با اشاره به تشویق کارخانه‌های قدیمی در جهت به‌ روزرسانی تجهیزات، افزود: تجهیزات این کارخانه‌ها از خارج کشور وارد می‌شوند از این‌رو اعمال‌ تحریم‌ها علیه ما باعث شد روند مدرن‌سازی آنها با دشواری‌هایی همراه شود. همچنین افزایش نرخ ارز این مسئله را تشدید کرد و برخی از کارخانه‌داران توان تجهیز کردن خود را ندارند.

به گفته ارشدی، ماهانه آرد تولید شده در کارخانه‌ها از سوی کارشناسان کنترل کیفیت رصد و با استانداردهای روز تطبیق داده می‌شوند. اگر کارخانه‌ای از استانداردهای لازم عدول کند به آنها اخطار داده می‌شود. در حال حاضر بخش قابل توجهی از گندم کشور وارداتی است که باید بگویم کیفیت آن قابل توجه است.

وی در پاسخ به این پرسش که بنا به چه معیارهایی سهمیه گندم برای کارخانه‌های آرد در نظر گرفته می‌شود؟ گفت: سهمیه بندی گندم ماحصل تصمیماتی است که در کارگروه استان گرفته شده است و باید بگویم که چند سالی است که این روند ادامه دارد. میزان تجهیزات کارخانه و کیفیت آرد از جمله معیارها برای تخصیص سهمیه گندم در نظر گرفته می‌شود.

به گفته ارشدی، ۵۰ تن به عنوان سهم تشویقی یا تنبیهی در نظر گرفته شده است. به این معنا که برخی کارخانه‌ها در جهت تشویقی ۵۰ تن گندم اضافه به آنها داده می‌شود و برخی دیگر در جهت تنبیه و تلاش برای بهتر کردن کیفیت تولید ۵۰ تن از سهمیه آنها را کاهش می‌دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا گندم ۶ ماه دوم سال تامین است؟ گفت: سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ شرایط مطلوبی در کشور نداشتیم و همین عامل باعث شد تولید و خرید گندم از کشاورزان به‌شدت تقلیل پیدا کند. ما برای تامین نیاز مصرف کشور مجبور به واردات شدیم این واردات همچنان ادامه دارد؛ و توانستیم نیاز خود را از سبد واردات تامین کنیم.

بنا به اظهارات ارشدی درحال حاضر تمام مخازن گندم صددرصد پر نیست اما شرایط مطلوب است و تا پایان سال مشکلی درخصوص تامین گندم مورد نیاز نخواهیم داد.

کد خبر 638916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    20 0
    با یه کنجد مشکل افزایش قیمت نان رو حل کردن !!!!!!!!!!! خیلی راحت
    • یه کرمونی US ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      3 0
      همین تافتون 700 تومنی تهرانو در کرمان 1400 میفروشن!!! دم مسئولان گرم که تفاوت بین استانها قائل نیستن! از قاجار به این طرف هرچی کارکشته است میشه مسئول کرمان
  • . IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    18 0
    یکی نیست بداد مردم برسه آخه نون قوت بایکوت بار چندمه تو یکسال گرون میشه
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    17 0
    میخواید مرغ رو هم یه کم فلفل بزنید بهش مرغ فلفلی رو کیلویی 40 تومن بفروشید مشکل مرغ هم حل میشود تخم مرغ رو هم رنگ کنید شانه ای 60 تومن بدید اینم حل میشه ماشینم سقفشو شیشه دوجداره بزنید 400 میلیون بفروشید همه چی حل میشه
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      40 0
      اسلام رو هم رنگ زدند یک جور دیگه به خورد خلق الله دادند حضرات
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      مگه تخم مرغ ر در تهران ا شانه ای چه قدر می خرید الان هم در بوشهر تخم مرغ در سایز گنجشکی شانه ای شصت تومان است!
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    13 0
    ببخشید ما مردم از کجا بدونیم نونوا کدوم نوع آرد رو می فروشه؟! آرد نوع یک یا نوع دو؟!!! اینجوری که آخه نمیشه.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    21 0
    واقعاجای تاسف داره.چشمشون فقط به جیب مردم هست‌که یه هزارتومنی هم اضاف نیارن.الان دیگه شده نخوربمیر
  • مُسکن IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    12 2
    این همه گرانی، نانوا هم در گرانی زندگی می کند. متولی نان مردم که فقط دولت نیست نانوا هم هست، دیدم خریداران نان با سانتافه و پوشاک های چند میلیونی می آیند و هزار ایراد به قیمت میگیرند، اما یکی از مشتريان به نانوا گفت تو هم باید بعد پنج سال بتوانی از نان خانه بخری پس باید قیمت نان متعادل باشد! من فکر کنم به غیر از قوت مردم باید به فکر درآمد شاطر و نانوا و کیفیت نان هم بود، همه چی گران شده و اگر خدمات یک بخشی مصنوعی ارزان نگه داشته شود آن بخش نابود می شود و دیگری نانی و نانوایی نمی ماند.
  • م.ا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    13 0
    علی برکت الله.مبارکه
  • احمد IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    6 0
    شما خودتون دارین راه دزدی رو باز میزارید نوع 1. نوع 2. شاطر پز. کارگر پز. کنجدی سبزیجاتی و.... نونوایی های محل ما فقط کنجدی میدن ساده بلد نیستن بپزن هرکی هم هر قیمتی خاست میده
  • حسین۱۱ IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    5 2
    خنده داره آرد کیلویی ۶۵۰ تومن یعنی مفت و نان دانه‌ای ۳ الی ۴ هزار تومان یعنی یارانه به نانوایی واز اونطرف گرانی نان برا مردم انصافه یارانه رو بریزید تو شکم سیری ناپذیر صنف نانوایان که هر روز یه شعبه دیگه به داراییشون اضافه کنند خب یارانه شو بدید خود مردم آردو آزاد بدید نانوا اونموقع ببینم نانواها چیکار میکنن اینقد ناز و ادا و کم فروشی و گرونفروشی و جمع کردن نان و فروختنشون به دامداریا و قاچاق آرد به کشورای اطرافو انجام میدن یا نه چرا گوشتو میزارید جلو گربه آرد مفت به نانوایی مسئول نانوایی خودش نان نمیپزه بلکه مغازشو اجاره میده اینوسط هم مردم ضرر میکنن هم دولت تا عده ای به نان و نوا برسن جمع کنید این وضعیتو آرد کیلو ۶۵۰ تومن!
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    5 2
    دولت باید یارانه ی نان رو بده نه اینکه با فشار به نانوایان نان رو ارزون نگهداره نانوایان هم عضوی از جامعه هستند همانطور که هر کارگر و کارمندی انتظار داره حقوقش از اول فروردین افزایش پیدا کنه تا بتونه زنده بمونه وبخشی از هزینه هاشو تامین کنه همانطور که خود دولت از اول سال قیمت اب برق و گاز و دیگر هزینه ها رو بالا میبره کارگر نانوا و نانوا هم باید افزایش درامد داشته باشن یه کم انصاف داشته باشید نانوایان هم جزو اقشار مردم هستند چرا تا نوبت انها میشود صداتون در میاد اما قبض اب و برق و گاز رو که میبینین مشکلی ندارید چون زورتون نمیرسه با .....جوابتونو میدن
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      نونواها همه سرمایه دار هستن چشان در بیاد مجبوری بخری
  • بشیر IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    4 3
    سلام‌دوستان‌عزیزهمه‌چیزرا‌سرنانوا‌نشکنید‌همه‌چیز شده‌ ده‌برابر‌نانوا‌مقصره‌مگه‌ نانوا‌توی‌این‌کشور‌زندگی‌نمیکنه‌تمامی‌گرونها را‌به‌جان‌بخر‌ولی‌مالشو‌مفت‌بده‌‌ انصاف‌هم‌خوب‌چیزی
  • ابی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    4 8
    واقعا که همه جوره کلاه برداری وجود داره اصلا ما کنجد نخوایم رونون باشه کیو باید ببینیم؟چرا خودسرانه بیستا دونه کنجدمیریزن رونونا قیمت دوبله میفروشن.باید نون روساده وباقیمت تعرفه دست مشتری بدن.هرکی کنجد بخواد خودش اعلام کنه تا براش کنجدی بپزن.ولی خدایی میتونم به جرات بگم که مثلا اگه صدهزار تومن کنجد به نونا بزنن کمش یک میلیون ازمردم بدبخت پولش رو میگیرن.انصاف مرده.فقط هرکسی ارطرفندی بتونه به کار میندازه که یه پول بیشتری ازجیب دیگری دربیاره وبه جیب خودش بذاره.
  • حسین IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    9 0
    بهترین راه همین گران کردن قوت لایموت مردم است .خداقوت
    • سعید IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 1
      کنجد کیلویی هفتاد هزار تومان ، با صد هزار تومان میشه یک و نیم کیلو کنجد خرید ، اونوقت به گفته شما با یک و نیم کیلو کنجد باید هزار تا نان رو کنجد زد تا یک میلیون دخل کنجد بده . با یک ونیم کیلو کنجد فوقش صدو بیست تا نان و میشه کنجد زد . نمی دونم این حسابها را از کجاتون در میارید ولی من به عنوان یک نانوا این و میگم : کنار خیابان برگ دلمه فروختن از نانوایی بهتره . بیچاره کارگرهای نانوایی با درآمد هفت هشت سال پیش دارن کار میکنند که شما نان سنگک را دو هزار تومان بتونید بخرید ولی شما باز هم راضی نیستید ولی وقتی میرید بازار به یک شلوار صد هزار تومانی چهارصد هزار تومان پول میدید و سمند بیست میلیونی را سیصد و پنجاه میلیون میخرید .
  • amir IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    2 0
    با سلام گرونی نان که برای ما عادی شده ولی نظارت صفر نانواها به هر قیمتی که دلشون میخواد میفروشن کسی هم نمیتونه اعتراض کنه انگار میدونم کسی سراغمان نمیاد بازرسی,ها صفر و ره شدن به امون خدا تا کی این وضع ادامه دارد
  • بهزادی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    2 1
    خدایا تاکی ظلم ب مردم فقیر را تحمل میکنی وسزای گرانفروش رانمیدی
  • Gh IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 1
    نون دیگه نخوریم
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    2 1
    مگر خشکسالی کنعان آمده که مخازن گندم خالی
  • یوسف جهانی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    2 0
    جناب ارشدی مسئول محترم آرد و نان جنابعالی یا از کیفیت و پخت نان مطلع هستید یا خیر . اما گفته های شما خلاف آنچه که نانوایی ها نان ارائه میدهند . نان سنگک در نانوائی های غرب تهران بی کیفیت ترین نان است و با اعتراض به آنها اعلام میکنند کیفیت آرد خراب است . لااقل رسیدگی کنید . کنار گود نشستن و اینگونه اظهار نظر دادن کاری صورت نمی دهید.
  • US ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 0
    میگن آرد کیلویی 2700برا صنف و صنعت دورغ محض هست .من الان واحد صنعتی دارم .کیلویی 5200تومن واسمون ارد میدن .خنده داره .نمیدونم اینو با چه معیاری میگن 2700و از کجا میگن .فک کنم اینا خودشون از سامانه ارد صنف و صنعت خبر ندارن که قیمت و چند میزان .پنج روز پیش گرفتیم 5200
  • US ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    2 0
    این عزیزی که اینو اعلام کردن یه نمونه نشون بدن که واسه واحد های صنفی 2700تومن ارد میدن .تو سامانه 5200میزارن و کمتر از این نمیدن ولی تو اخبار میگن 2700 .اینا کلا خودشون خبر ندارن یه چیزی میاد دهنشون میگن بدون هیچ اطلاعی
  • ازبندرامام خمینی IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    2 0
    یک روز لبنیات یک روز گوشت بعدمرغ بعد میوه بعد پیاز وگوجه بعد بنزین و،،،، الان مونده همین نان خالی که مردم بزور می‌خرن خداراشکرالان دیگه نمیخرن
  • ناشناس IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 0
    بسیار‌باید‌تاسف‌خورد‌وقتی‌دولت‌فکری‌به‌حال‌گرانی‌وتورم‌نمی‌کند‌قیمت‌نان‌را.هم‌افزایش‌می‌دهد‌چرا‌صدای‌نماینگان.بلند‌نمی‌شود‌وقتی‌برای‌افزایش‌حقوق‌بازنشستگان‌می‌گویید‌تورم‌زا‌است‌این‌افزایش‌قیمت‌نان‌تورم‌را‌نیست‌خجالت‌هم‌خوب‌چیزی‌است‌ان‌فردی‌که‌قیمت‌نان‌دا‌افزایش‌می‌دهد‌نمی‌داند‌که‌گرانی‌کمر‌مردم‌را‌خرد‌کروه‌وبا‌این‌کار‌خود‌افزایش‌قیمت‌نان‌می‌خواهید‌نان‌هم‌از‌سفره‌مروم‌جمع‌کنید‌افرین‌به‌حسن‌تفکرتان‌مردم‌چرا‌باید‌تاوان‌خطاهاواشتباهات‌بقیه‌را‌بدهند‌این‌فرد‌باید‌برکنار‌‌شود
  • محمدی IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سازمان محترم غله کشورجوان مردانه یک قدمی خوب بردارید ما از شما مسولین تقاضامندیم قیمت مایه خمیرکه درکشور تولید می شود بیش از حد گران واقعا کمرشکن من نانوا اگر نان باکیفیت دست مردم عزیزمان بدهم ماهیان با ید ۱۳۰کیلو مایه خمیربرای ۳۰۰کیسه آرد مصرف کنم نان باکیفیت دست مشتری برسد مانانوایان تمام بهانه را بیکیفیت آرد حساب می کنم بنده۴۲سال نانوا هستم تمام نصب آجرچینی تنظم آتش چرخش زمان پخت نان خودم انجام می دهم ۱۵ سال در شهرک صنعتی خرمدشت نانوایی آزاد پز احداث کردم بهترین نان در اختیار مشتری گذشتم ولی متعاسفانه مشکل من مایه خمیر به علت ‌گرانی لازم به صرف نیست خرید آرد هم از کارخانه مرشدی خریداری می کنم واقعا آرد باکیفیت جلیل محمدی جانباز جنگ تحمیلی باتشکر
  • محمدی IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 0
    یک نظرداده مگی چرادولت یارانه آرد به مردم نمیده یک زپرتی گندم آرد بشه حمل نقل استیلاک بیاد برسد دست نانوا آرد کیلو می شود ۸۰۰۰ تومان۴۰ کیلو آرد می شود ۳۲۰ تومان با یک قرص نان بربری بخری ۲۰ تومان پسرخوب خونه نشست بغل بخاری گوش دستت برای نانوا توهمت می زنی دولت اگر یارانه نان به شما بده پول سیگارت نمیش آن نانوا هست ۴ صبح بیدار برابر طوفان زلزله سیل گرما سرما مقاومت میکن شما شب راحت می خوابی صبح ساعت ۱۰ با صورت نشسته ۲تومان نان می خری هزارتا توهمت میزنی
  • سالار IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    3 0
    خداوکیلی با چه امیدی میخوای زندگی کنی همه جوان‌ها بدبخت شدن چه دختر چه پسر نه جرات ازدواج داریم نه میتونیم زندگی کنیم فقط از فردا استرس داریم . دیگه نان خالی نمیشه خورد وای صدها وای
  • بنده خودم نانوا هست۳ IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 4
    متاسفانه در کشور همیشه نان جزو ارزانترین محصولات مصرفی مردم بوده و همیشه هم دولت و هم مردم خواستار ارزان بودن نان بودند و هستند بدون اینکه به این نکته توجه داشته باشند که کارکنان نانوایی هم در همین جامعه زندگی می‌کنند و این موضوع باعث شده که نانوایی به طرق دیگری کمبودهایش را جبران کند که باز هم از طرف دولت و هم از طرف مردم مورد مواخذه قرار گیرند متاسفانه یکی نیست که بگه ای مردم ای دولت اگر خواهان نان باکیفیت هستید باید زندگی کارکنان نانوایی را هم در نظر بگیرید، بنده حاظرم در شبکه‌های تلویزیونی حاظر شوم و در این زمینه صحبت کنم و هم درد دل نانواها را بیان کنم و هم از مشکلات نان و مشکلات معیشت نانواها صحبت کنم(یک نانوا که در همین تهران مشغول کار هستم قربان شما )
  • US ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 0
    ما خودمان توی خانه با فر نان تافتون و نان بربری میپزیم از نانوايي بهتر با کیفیت تر و نصف قیمت مردم ایران هم باید همین کار را انجام بدن البته ما در خارج از ایران هستیم
  • علی IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 1
    گفت:هرچه بگندد نمکش میزنند وای به آنروزی که بگندد نمک.برای نان هم سوپاپ اطمینان گذاشتید!کنجد(سوپاپ اطمینان)
  • S_os . IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 1
    دونوع آرد یارانه ای گذاشتن 1و2 تا راه برای دزدی باز باشد . اکثر نانوایی ها بربری قیمت هر قرص نان را 2 هزارتومان می فروشند هیچ کنترلی روی نانوایی ها نیست فقط حرف می زنند .
  • نورا IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    اطلاعات به جناب رئیس جمهوربگویداگرنان هم دست نیافتنی شوددیگرجلوی آشوب راهیچ چیزنخواهدگرفت درانتخابات بعدی ۱۰درصدهم شایدنیایندتادیرنشده اقدام کنیداگردلسوزید
  • ناشناس IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    بخدا دارید به مردم ظلم میکنید بخداسفره مردم رو کوچیک کردن همه اینها گردن تمامی مسئولین کشور هستند ....مردم رو چقدر دارین بدبخت میکنید ...کاری کردن دزدی ها زیاد شدن کاری کردن گدا ها زیاد شدن چرا اینکار رو با مردم دارین میکنید خدا لعنت کنه مسبب این همه گرانی ها لعنت کنه مسبب کوچیک کردن سفره مردم ....خیلی ها بدون غذا میخوابن چون چیزی ندارن بخورن ....خدا لعنت کنه مسبب این همه بدبختی برای مردم
  • محمود عسگری IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    باسلام والا ناظری همیشگی داشته باشید سنگک وبربری قیمتی نداره که تابلوی نداره کمی بفکر مردم باشید تشکر