معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از اعزام نخستین گروه راهنمایان گردشگری به «اکسپو ۲۰۲۰ دبی» برای حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران و اجرای هدفمند بازدید از غرفه و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور خبر داد.

اکسپو 2020 دبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی اصغر شالبافیان در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: با توجه به اینکه اولین بخش غرفه کشورمان (در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی) به صنعت گردشگری اختصاص یافته است، نخستین گروه از راهنمایان گردشگری مسلط به دو زبان انگلیسی و عربی را به اکسپو اعزام کردیم تا ضمن معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشور، راهنمایی و هدایت بازدیدکنندگان در طول مدت ۶ ماه برگزاری این نمایشگاه در سطح شایسته‌ای انجام شود.

معاون گردشگری کشور افزود: در روزهای آغازین افتتاح نمایشگاه اکسپو به دبی سفر کردم. یکی از مواردی که در این رویداد مهم بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت؛ نحوه حضور و بازدید از غرفه کشورها بود. به گونه‌ای که چند نفر در ورودی غرفه مورد نظر حضور می‌یافتند و با توضیحات و هدایت راهنمایان آموزش‌دیده و تخصصی به بخش‌های مختلف غرفه موردنظر هدایت می‌شدند. تصمیم گرفتم این روش بازدید هدفمند را در پاویون جمهوری اسلامی ایران اجرا کنم.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده با حضور ۱۹۸ کشور جهان از ۹ مهر ۱۴۰۰ در حالی در دبی آغاز به کار کرده است که کرونا همچنان چالش اول جهان در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصاد و تجارت و صنعت گردشگری است. اگر چه این رویداد به دلیل همه‌گیری با یکسال تاخیر برگزار و به سنت همیشگی ۶ ماهه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، به نظر می‌رسد با شتاب واکسیناسیون عمومی، جهان آرام آرام از خواب سنگین کرونایی بیدار و برای گردهمایی‌ها و رویدادهای جهانی در ماه‌های آینده آماده می‌شود.

اکسپوها بنا به فلسفه ذاتی اگر چه اقتصادی و تجاری هستند، بنا به رخ‌نمایی مرسوم در همه رویدادهای جهانی از ورزشی و هنری تا علمی و صنعتی، آثار فرهنگی و هنری ویترین چشم‌نواز برای نمایشگاهی با این وسعت و معرفی و آغاز تعاملات بین‌المللی است حتی اگر این روابط بستر توسعه و همکاری‌های اقتصادی یا سیاسی کشورها باشد.

رویداد اکسپو همیشه جشنواره‌ای از زیبایی‌های فرهنگی و تمدنی را در خود دارد و کشورها در ۶ ماه فرصت دارند علاوه بر ارائه همه توانمندی‌ها و دستاوردهای اقتصادی و صنعتی و چشم‌اندازهای آتی و ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها فرهنگی و تمدنی خود را به وضوح به نمایش گذارند.

مدت زمان ۶ ماه برای اکسپو در مقایسه با سایر رویدادهایی که حداکثر ۱۰ روز هستند، فرصت ارزشمندی است که کشورها علاوه بر اینکه حضور در لایه‌های مختلف اقتصادی، علمی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی به صورت حقیقی و حقوقی، می‌توانند تعاملات بین‌المللی خود را افزایش دهند و با شناخت بیشتر از فضای ارتباطات بین‌الملل و حوزه‌های پیش رو، ظرفیت‌های ملی خود را معرفی کنند.

کد خبر 638932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha