رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: واگن‌ها به عمر فرسودگی رسیده‌اند و شدیدا نیازمند اورهال واگن‌های مترو هستیم اما انبارهای مترو خالی است.

واگن های فرسوده مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در جلسه علنی این شورا در تذکر پیش از دستور خود گفت: متأسفانه در دوره گذشته، با بحث اداره ارزان شهر، بحث نگهداشت شهر آسیب دید و اگر امروز آلودگی هوا و ترافیک به این وضعیت مشکل‌زا رسیده، نتیجه عملکرد دوره گذشته و تفکرات غلط مدیران قبلی است.

وی افزود: شبکه اتوبوسرانی ساقط شد و با عنوان مدیریت ارزان شهر، به جای جایگزین کردن خودرو نو و تعمیر آنها، خودروهایی را که می‌توانستند تا چندین سال دیگر برای شهر تهران مفید باشند به قبرستان خودروها فرستادند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنین در زمینه مترو تهران که آثارش را در چند روز گذشته دیدیم، نتیجه تفکرات غلط گذشته است. انبارهایی که مملو از قطعات یدکی بود در طول چند سال اخیر به صورت یکطرفه مصرف شد و ما شدیداً نیازمند تأمین قطعات هستیم. اگر شهردار تهران به فوریت در این زمینه اقدام نکند با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم.

تشکری بیان کرد: واگن‌ها به عمر فرسودگی رسیده‌اند و شدیداً نیازمند اورهال واگن‌های مترو هستیم.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی آلودگی تهران آلاینده‌های معلق و ذرات میکرونی زیر ۲.۵ درصد هستند که منشأ صنعتی دارند، اظهار داشت: متأسفانه کارگروه اضطرار آلودگی هوا روش‌های قدیمی را پیش گرفتند. موتورسیکلتی که بیش از ۶ برابر یک خودرو یورو ۲ آلودگی تولید می‌کند معاینه فنی برایش غیرقابل قبول است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: باید مشکل آلودگی هوا را اساسی حل کنیم. منشأ اصلی آلودگی هوا ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون با منشأ صنعتی است که بیش از ۸۰ درصد آن منابع متحرک هستند. موتورسیکلت‌ها، خودروهای گازوئیلی، خودروهای فرسوده با ایجاد سولفور و واکنش شیمیایی و تبدیل شدن ذرات معلق باعث آسیب دیدن هوای شهر تهران می‌شوند.

تشکری ادامه داد: در چند سال اخیر خودروهای فرسوده کمتر از رده خارج شده‌اند که کمتر از ۵ درصد بوده است. همچنین موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های کاربراتوری نشده‌اند. در مصوبه شورای شهر پنجم، به جای اینکه پلیس در زمینه تخلفات طرح ترافیک اعمال قانون داشته باشد، با تصور اینکه با پرداخت عوارض به درآمد بیشتری خواهند رسید، جرایم راهنمایی و رانندگی را حذف کردند. این در حالی است که نیازمند اعمال قانون پلیس در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به جابه‌جایی مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: با جابه‌جایی افراد مشکلات زیرساختی مترو حل نمی‌شود باید برای مترو تهران فکری اساسی کرد. مترو تهران نیازمند طرح آنی و فوری است. لذا ما یک طرح یک‌فوریتی را در شورا تصویب کردیم که اورهال واگن‌های مترو هرچه سریع‌تر انجام شود.

عضو شورای شهر بیان کرد: از شهردار تهران انتظار داریم که در انتصابات خود، جدا از روحیه انقلابی، به موضوع تخصص و دانش نیز توجه کنند و امیدوارم مدیرعامل جدید مترو نیز موضوع تخصص را در انتصابات خود در نظر بگیرد.

کد خبر 639177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha