در حالی‌ که دبیر کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌گوید باید در بازگشایی مدارس تجدید نظر شود، معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با همشهری عنوان می‌کند مجوز برگزاری کلاس‌های حضوری فقط به مدارس ایمن داده می‌شود.

مدرسه

همشهری - فهیمه طباطبایی: اظهارنظرهای دوگانه از سوی ۲ وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورش، درباره بازگشایی مدارس، ظاهرا تمامی ندارد. در شرایطی که پیش از این اعلام شده بود با پروتکل‌های مصوب ستاد کرونا، تا روز اول آذرماه مدارس کشور در چند مرحله بازگشایی خواهد شد، حالا حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفته است: «چون واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال به اندازه کافی نبوده و واکسیناسیون جامعه هم به میزان مدنظرمان که حداقل ۸۰ درصد است، نرسیده و از طرفی چون مدارس، دانشگاه‌ها، سینماها و رستوران‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی درست عمل نکرده‌اند، می‌خواهیم درباره بازگشایی مدارس تجدیدنظر کنیم تا مانع پیک ششم شویم.» از سوی دیگر اپلیکیشن ماسک در کانال تلگرامی خود با توجه دادن مسئولان کشور به تجربه آلمان که این روزها با خیز سنگین بیماری کرونا مواجه است، بروز پیک ششم کرونا درصورت بازگشایی مدارس را حتمی دانسته است.

این اظهارنظرها درباره احتمال تجدیدنظر در بازگشایی مدارس درحالی از سوی مسئولان رسمی کشور مطرح می‌شود که تا به امروز براساس اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش ۱۰۵ هزار مدرسه از ۱۱۲ هزار مدرسه کشور، طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، درهایشان را روی دانش‌آموزان گشوده و کلاس‌های درس حضوری دایر کرده‌اند. کارشناسان می‌گویند، این نوع اطلاع‌رسانی از سوی مراجع منتسب به ستاد ملی مبارزه با کرونا، علاوه بر این که اعتبار مصوبات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا را به مخاطره می‌اندازد، تردید خانواده‌ها برای فرستادن فرزندان به مدارس را بیش از پیش تشدید می‌کند.

در این‌باره با حسین صادقی، معاون رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش که در جلسات کمیته راهبردی بازگشایی مدارس شرکت می‌کند، گفت‌وگویی داشتیم تا مشخص شود علت نارضایتی مدیران وزارت بهداشت از بازگشایی مدارس ریشه در چه دارد و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در نهایت چه تصمیمی برای شکل برگزاری کلاس‌های درس خواهند گرفت.

  •  مسئولان کمیته علمی ستاد ملی کرونا می‌گویند که آموزش و پرورش نتوانسته مدارس را برای بازگشایی سراسری آماده کند و از همین روی باید در این زمینه تجدیدنظر شود. نظر مسئولان وزارت آموزش و پرورش در این‌باره چیست؟

طبق آخرین آماری که تا پانزدهم آبان ۱۴۰۰ به‌روز شده است، ۱۰۵ هزار مدرسه به‌تدریج در طول ۲ ماه گذشته مجوزهای لازم را برای بازگشایی از منطقه آموزش و پرورش خود دریافت کرده‌اند و ۷ هزار مدرسه هم دنبال فراهم آوردن امکانات متناسب برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند که بتوانند مجوزهای لازم را دریافت کنند. مسئولان وزارت آموزش و پرورش هیچ الزامی برای بازگشایی صددرصدی مدارس نگذاشته‌اند و حتی گفته‌اند که اگر مدرسه‌ای شرایط لازم را نداشت، هیچ اصراری برای بازگشایی آن نیست، ولی مدیر تلاش کند با اقدامات مداخله‌ای سایر دستگاه‌ها زمینه‌ آموزش حضوری کودکان و نوجوانان را فراهم کند.

  •  الان مدارس کدام مناطق آموزش و پرورش بیشترین مشکل را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند و چرا؟

بیشترین مشکل برای مدارس مناطق حاشیه‌نشین کلانشهرهاست که تراکم جمعیت دانش‌آموزی بالایی در آنها داریم؛ مثلا در منطقه۱۵ تهران جمعیت کلاس‌ها بالای ۳۵ نفر است که تدریس معلمان را با مشکل مواجه کرده؛ به این معنا که معلم باید کلاس را به ۳ گروه تقسیم کند و در ۳ نوبت به آنها آموزش دهد یا در بسیاری از مناطق معلم باید برای گروهی از دانش‌آموزان به شکل حضوری تدریس کند و برای گروهی دیگر به شکل مجازی درس بدهد که فرصت زیادی را در روز از او می‌گیرد و باید خارج از وقت اداری هم کار کند. وقتی این مباحث در ستاد راهبردی بازگشایی مدارس در وزارت آموزش و پرورش مطرح شد، تصمیم گرفته شد که مدارس در مناطق پرتراکم دانش‌آموزی برای آشنایی معلم با دانش‌آموزان و همچنین رفع اشکال، روزهایی در هفته با تشخیص مدیر مدرسه باز باشد و بقیه آموزش‌ها به شکل مجازی دنبال شود. از طرف دیگر بازگشایی صددرصدی در مناطق عشایری و روستایی رخ داده و نیازی به آموزش مجازی نیست. تمام این تصمیمات گرفته شده این معنا را می‌دهد که ما تمام جوانب رعایت پروتکل‌های بهداشتی را متناسب با شرایط منطقه و مدرسه درنظرگرفته‌ایم و حکم کلی برای نحوه فعالیت آنها صادر نکرده‌ایم.

  •  رصد وضعیت مدارس از نظر پروتکل‌های بهداشتی توسط چه گروه‌هایی انجام می‌گیرد و اگر مدرسه‌ای برخلاف قوانین، بازگشایی شده باشد، چگونه با آن برخورد خواهد شد؟

در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه‌ای به مدارس ابلاغ شد، تحت عنوان بخشنامه ۰۰۶ که تمام ضوابط و مقررات بهداشتی با جزئیات طی جدولی تعریف شده بود که مدیران باید آن را پر می‌کردند. در ابتدا باید مدیران مدارس عنوان می‌کردند که براساس این جدول چقدر توانایی بازگشایی را دارند که درواقع یک خوداظهاری بود. سپس منطقه آموزشی براساس تعداد دانش‌آموزان و ویژگی فضای فیزیکی مدرسه بر این خوداظهاری نظارت می‌کرد و مجوز آموزش حضوری، مجازی یا ترکیبی را می‌داد. در ادامه هم کارشناسان اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی وزارت آموزش و پرورش از یک‌سو و کارشناسان وزارت بهداشت از سوی دیگر از مدارس بازدید می‌کنند که سطح رعایت پروتکل‌ها را در آنها ببینند.

  •  مدیران کارگروه علمی ستاد ملی کرونا می‌گویند که میزان واکسیناسیون دانش‌آموزان پایین‌تر از حد استاندارد است و از این برای بازگشایی سراسری مدارس منطقی نیست و پیک ششم کرونا را به همراه خواهد داشت. مگر آمار رسمی واکسیناسیون دانش‌آموزان چقدر است؟

۹۰ درصد دانش‌آموزان در کل کشور واکسن دریافت کرده‌اند که تا ۲۳ آبان، از یک طرف استان‌های زنجان، گیلان، سمنان، آذربایجان‌غربی و مرکزی با ۹۰ تا ۹۷ درصد واکسیناسیون دانش‌آموزان در دوز اول بهترین وضعیت و از طرف دیگر استان‌های قم، کردستان و خوزستان به‌ترتیب با ۱۱.۲۹ درصد، ۲۰ و ۲۱ درصد کمترین واکسیناسیون دانش‌آموزی را داشته‌اند که وضعیت در مدارس این مناطق خطرناک است. همچنین ۷ هزار و ۲۲۸ مدیر مدرسه اعلام کرده‌اند که توانایی رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی دانش‌آموزان‌شان را در کلاس‌های درس‌ ندارند و ۱۰ هزار و ۲۶۰ مدیر مدرسه گفته‌اند که امکان رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی مانند تامین سیستم تهویه مناسب را ندارند.

  • تا به امروز در مجموع چه تعداد دانش‌آموز به مدرسه بازگشته‌اند؟

بازگشایی فیزیکی مدارس در۳ نوبت صورت گرفت؛ در نوبت اول که همزمان با ابتدای مهرماه بود، ۲۹.۵ درصد دانش‌آموزان معادل ۴ میلیون و ۳۶۴ هزار نفر به مدرسه بازگشتند که بیشتر دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، مناطق عشایری و روستایی بودند. در نوبت دوم یعنی ۱۵ آبان، ۱۰.۸ درصد معادل یک‌ میلیون‌ و ۵۹۰ هزار دانش‌آموز دیگر توانستند به مدرسه بروند که دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم را شامل می‌شدند، اما آمار نهایی نوبت دوم که اول آذر بود هنوز مشخص نیست و تا پایان هفته معلوم می‌شود.

  • آیا ممکن است که مدرسه‌ای که الان مجوز بازگشایی دارد، در میانه سال تحصیلی به‌علت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی مجوزش باطل شود؟

وقتی مدرسه‌ای مجوز گرفته به این معناست که توانسته فاصله‌گذاری فیزیکی، بهداشت و نظافت محیط و... را رعایت کند و کمتر اتفاق می‌افتد که در ادامه راه برای آن مشکلی پیش ‌آید، ولی اگر در ادامه سال تحصیلی مدیران مناطق آموزشی متوجه شوند که مدرسه‌ای از پروتکل‌های اصلی سرپیچی کرده، می‌توانند نحوه آموزش‌ها در آنجا را از حضوری به مجازی تغییر دهند. به‌هرحال بنا نداریم که مدرسه‌ای را بدون درنظرگرفتن امکانات و ابزار بهداشتی بازگشایی کنیم و جان دانش‌آموزان را به خطر بیندازیم. از سویی باید مراقب باشیم که آموزش مجازی، دانش‌آموزان را از مدرسه دور نکند و باعث افت تحصیلی یا ترک تحصیل آنها نشود که جبران آن در آینده بسیار هزینه‌بر خواهد بود.

کد خبر 639471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 150
  • نظرات در صف انتشار: 33
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سپهر IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    189 9
    چرا این همه دروغ می گوید بهداشت بیرون کلاس می ایسته یه نگاه سر سری می اندازه بااین که دلش آموزان نیم متر هم فاصله ندارند می گه خوبه بعضی مدیران مدارس به دانش آموزان سپردن اگر علایم سرما خوردگی داشتید فقط دکتر برید و تست ندهید دانش آموزان سرما خورده چند روز در خانه می مانند و کسی نمی دونه کرونا دارند یانه من خودم معلم هستم از نزدیک شاهدم
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      خوب برو اداره بگو چرا به مردم داری میگی مردم میدونن برو به اون نادونی که نمیدونه بگو
    • مهرداد IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      73 6
      مدارس ما باز شده و الان ۵ روز هفته رو داریم میریم تازه جالبه که مدیر مدرسه برگشته میگه حتی اگه تمامی مدارس کشور بسته بشه مدارس فنی و حرفه ای حضوری و اجباریه این چه حرفیه که میزنه؟نکنید این کار رو التماستون میکنم مجازی کنید تموم بشه بره وگرنه یا داغ فرزندان به دل والدین میمونه یا داغ والدین به دل فرزندان!
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      84 8
      لطفا مدارس رو ببندید آموزش مهم تره یا سلامتی
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      22 36
      شما معلما معلومه از باز شدن مدارس ناراحت اید تو این دوسال دور کاری وکم کاری خوب بتون ساخته
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    159 7
    به ما گفتن آموزش آنلاین اصلا نداریم فقط حضوری . از طرفی گفتن فرزندتون مریض هست مدرسه نفرستید پس تکلیف آموزش این دانش آموزان غایب چی میشه . خودشون هم نمیدونن دارن چیکار میکنن
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      154 8
      بله مدرسه بچه من هم فقط میگه علایم سرما خوردگی داشتید مدرسه نیان واموزش در شاد رو متوقف کردن .از نظر من این روش تدریس خیلی بی کیفیت است .همه باید به یک شکل درس بخوانند یا همه حضوری یا همه مجازی .همه حضوری که امکان پذیر نیست پس هم باید مجازی بخوانند
    • حسن IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      104 1
      آخه نادان ها خودشون رو زدن به نشنیدن حرف حساب حالیشون نیست.فقط به شیوه پادگانی عمل می‌کنند.
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      57 0
      فکر می کنید به حرف ما گوش می‌دهند . من زنگ زدم بهداشت اومد فقط رفت داخل دفتر با معاون مدرسه حرف زد به کلاس های ما نگاه هم نکرده .
    • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      5 32
      توروخدا مدرسه ها باز باشه چون اگه من امسال مدرسه نباشم تمام آرزوهام تمام رویاهام به باد میره نمی تونم تحمل کنم با مجازی درس خوندن فایده نداره
  • مادر IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    به فکرخانواده باشید که بااسترس بچه هاشون میفرستن مدرسه ،تلویزیون داره یکسره میگه پیک ششم دارم
    • بی نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      به نظر منم معلم گناه داره نمیرسه هم حضوری داشته باشه هم مجازی ،دانش آموزان چهطورتوسرمابیان مدرسه دروپنجره با دانش آموز کرونانگرفته انفلونزاوسرماخوردگی می گیره بدنش ضعیف میشه اونوقت کروناهم می گیره،چراکه فکرکردم نیستین فقط نشستین میگین حضوری بشه
    • مهرداد IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      75 3
      نمیدونم چرا افتادن رو دنده لج و به حرف مردم اصلا گوش نمیدن اون نظر سنجی که گفتید ۷۰ درصد راضی هستند چی بود داخل این کامنت ها نگاه میکنی حداقل ۹۵ درصدشون دارن میگن مدارس رو مجازی کنید!مگه بچه گول میزنید فکر کردید فقط شماها عقل دارید؟مجازی کنید تموم بشه بره اینقدر استرس جانی و مالی به خانواده ها وارد نکنید
  • ناشناس IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    149 4
    واقعا تجدید نظر کنید. جان بچه ها رابه خطر نیندازید .نه، به حضوری .آموزش ترکیبی باعث میشه معلم ها هم خسته بشن .چون بچه های مریض که نمی تونن بیان مدرسه توی کلاسهای آنلاین بهشون بها داده نمیشه واز درس عقب می افتند درضمن معلم هم حق داره نمیتونه دریک زمان به حضوری ها برسه وهم به غیر حضوری که مجبور هستش درخانه بمانه خواهشا توی سرما بچه هارو مریض نکنید .
  • بهار IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    132 4
    اخه یه بچه ابتدایی میتونه فاصله گذاری رعایت کنه اونم تو حیاط مدرسه ، اگر یه بچه مریض شد کی پاسخگو هست ، خانواده بیچاره باید زجر بکشن ، حالا تو این کرونا انلاین کنید مدارس
    • موسوی IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      17 0
      سلام... جون فرزندان ما از هرچه علم وسواد بالاتره.... لااقل بگیدهرکی دوست دارع چرااجباری میکنید... این چه قانونه؟
  • مادر IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    130 6
    زنگ تفریح وزنگ ورزش کل بچه ها کنارهم چسبیده به هم هستن بچه هستن لطفا مجازی بشه
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    91 12
    تو مدارس روستایی کرونا نیست تو مدارس شهری هست؟!
  • بدیل IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    بنده کارم طوری است که به مدارس میروم،به چشم خود میبینم که در مدارس کم جمعیت حومه شهر هیچ پروتکل بهداشتی رعایت نمیشود و به گفته پرسنل مدرسه این کار اصلا برای مدارس ابتدایی مقدور نیست،پس بهتر است نه خودمان را گول بزنیم نه دیگران را بازگشایی مدارس مساوی است با مرگ ومیر بیشتر.
  • عارف IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    162 4
    وزارت بهداشت برای تایید کار خودش گزارش خلاف واقع میدهد،اصلا پروتکل ها در مدارس رعایت نمیشود،این را همه میدانند،روستایی و شهری هم ندارد،بالاخره بیماری به همه سرایت میکند،دست از سر مردم بردارید لازم نکرده برای سواد مردم دل بسوزانید،چقدر مرگ و میر؟
    • ت IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      16 59
      تا کی میخوا بشبنی خونه ....
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    119 7
    نه به آموزش حضوری...مطمئنا مسئولین دوست دارن دوباره به شرایط قبلی از لحاظ مرگ و میر برگردیم...بچه ابتدایی که واکسن نزده و پروتکل های بهداشتی را هم رعایت نمی کنه
  • ناشناس IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    100 5
    مدیر آموزش و پرورش منطقه ما مدیران مدارس رو مجبور کرد که تمام روز هفته ، مدارس را بازگشایی کنند و اگر دانش آموزان بیماری زمینه ای دارند گواهی پزشک بیارن و معلم ها آفلاین براشون محتوا بفرستند و پرسش و پاسخی انجام نگیرد ، هر گروه ۱۵ نفرند ، فاصله رعایت نمیشه ، ماده ضدعفونی کننده نیست و به دبیرانی که بیماری زمینه ای دارند گفت : واکسن زدید نمیمیرید، خودم تو بازگشایی مدرسه کرونا گرفتم و با اینکه هر دو دوز واکسن رو تزریق کردم ولی بعلت بیماری زمینه ای ریه حالم خیلی بد شد حقوق آذرم رو فقط برای اسپرها و داروها دادم ، الانم با حال بد خونه افتادم ، با کمال وقاحت به من گفتن به نا ربطی نداره کرونا گرفتین ، میخواستی مواظب باشی . خودتون عاقل باشید همه حرفهایشان دروغ هست ،
  • یک دانش آموز IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    من ی دبیرستاتی ام مخالف حضوری بودن هستم چون اصلا رعایت نمیکنن دانش اموزا بااینکه دبیرستانی ان بزرگن ولی وقتی همو میبینن همدیگرو بغل میکنن دست میدن فاصله اشون هم خیلی نزدیکه حتی ماسکاشون یکسره پایین میکنن تاهمین هفته سه روز درهفته و ب دوگروه زوج فردبودیم ولی حالا قراره کل دانش آموزابیان مدرسه مدرسه خیلی کوجیکه کلاسا هم خیلی کوجیکه اونم شنبه تا پنجشنبه باید بریم اگه پانزده نفر بیان فاصله اشون نیم متر میشه دیگه سی نفر بیان همه تودهن هم هستن یکم رحم کنید کرونا شوخی نداره اونم میگن که حضور الزامی هس اگه نه مستمر وانضاط شما کم میشه یک روز هم نباید غیبت داشته باشید اگ یکی از دانش اموزا مریض بشه خدای نکرده ی بلایی بیاد سرش شما جوابگو هستید آیا!؟
    • یک دانش آموز IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      90 4
      سلام وقت بخیر لطفا مدارس مجازی باشه چون الان همه در گرفتن سرما خوردگی هستن رسیده گی.
    • یک دانش آموز دیگر IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      51 2
      نه به حضوری!
  • بی نام IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    68 2
    ما رو تو مدرسه گروه بندی نکردن ۲۴ نفر هستیم و هر روز میریم مدرسه هر روز ۶ ساعت اخه چطور هر روز ۶ ساعت ۲۴ نفر آدم تو یک کلاس با ماسک درس بخونیم؟ حداقل یا کلا مجازی بکنید یا هفته ای دو بار بکنید رسیدگی کنید آموزش و پرورش
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    39 3
    منم
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    88 1
    این آموزش و پروزش فشل میخواد، با حضوری کردن خودشو از دست آموزش مجازی که توش ضعیفه رها کنه. ولی این راهش نیست. نه ماسک نه فاصله نه هیچی رعایت نمیشه. دو روز دیگم با فضاحت غیر حضوریش میکنن.
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    132 2
    غلط کردید که مدارسی که شرایط باز گشایی دادند باز کردند ۹۰درصد به بالا اصلا هیچ پر وتکلی توشون رعایت نمیشه بابا نیمکتهای پشت سرهم و فاصله ۳۰ سانتی چه رعایتی تازه کلاسهای مجازی رو هم خراب کردید وقتی که یه عده بی سواد وخود سرانه تصمیم می گیرید همین کلی معلم واجد گرفتار شدند ولی صدا ش ودر نمیارید
    • مرتضی NL ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      9 0
      توی مدرسه ما بچه هه نیم متر هم با هم فاصله ندارن
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    137 2
    جان بچه های ما تو خطر هست بچه خودم عاشق تحصیل است ولی الان چهار روز هست که مدرسه حضوری شده من بچه خودم رو نمیفرستم بچه من با آلرژی بالا وحساسیت زیاد چه طور بره تو کلاس چهار ساعت با ماسک بشینه تو مدرسه ای که اصلا بهداشت رو رعایت نمیکنن خدا بگم چیکارتون کنه انقدر قشنگ آنلاین داشتن درس میخوندن چون تعداد دانش اموزان کم هستن باید حتما مدرسه برن آنلاین تدریس نمیشه
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    بهداشت اگه خیلی نگرانه نیرو بفرسته تا دانش آموزان رو کنترل کنه و اوضاع رو زیر نظر بگیره نه فورا مدارس رو تعطیل کنند. وظیفه مدرسه تعلیم هست وظیفه بهداشت هم رعایت مسائل بهداشتی مسولین آموزش و پرورش نباید اجازه دخالت مسولین بهداشت را در تعطیلی مدارس بدهند. این همه نیروی مفت خور در بهداشت که با چهار تا واکسن زدن کار خودشون رو بزرگ جلوه می دهند بیایند و نطارت کنند بجای تعطیلی.
  • زینب IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    98 6
    چرا با اجبار بچه ها رو میکشید به مدرسه درحالی که میدونی کرونا به بچه ها رحم نمیکنه؟جون بچه هارو بخطر نندازید . نباید مدارس بازگشایی بشه.
  • مک IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    73 3
    وضعیتی سرد همراه با دروغ همراه است با نا امیدی من رفتم دانشگاه توی مسیر گرونا گرفتم باعث شد چند نفر از اعضای خانوادمم بگیرن ویکی شونم فوت کنه اتوبوس ها اصلا پروتکل های بهداشتی رو رعایت نمی کنند یک اتبوس با پر از مسافر هواهم که سرده نمی زارن پنجره روباز گنی
  • اصغر IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    78 3
    دختر من یازدهم هست با اینکه میدونن وضعیت خطرناکه توی کلاس ۲۰ نفر هستن. با اجبار میکشن مدرسه. اگه مشکلی پیش بیاد چه کسی پاسگو خواهد بود؟
  • سارا IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    30 66
    خسته شدیم وا کنین مدارسو هیچی یاد نمی‌گیریم
    • خانم خانی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      47 5
      عزیزم نذاربره مدرسه دخترمنم یازدهم هست رفتم مدرسه گفتم بچمونمیزارم بیاد ازش سیرنشدم
  • دانش آموز IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    57 12
    من یه دانش آموز هستم مدرسمون جمعیتش خیلیییییییییی زیادهههه بعد اون وقت همه بچه ها هم دستشون تو گردن همدیگه است با این حال که بزرگ هستند باز شدن مدارس کاملا اشتباه هست برای همه دانش آموزان چه در سنین پایین و چه در سنین بالا
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    88 0
    اگر آموزش و پرورش اهمیت داشت بودجه داشت وزیر داشت سروسامون داشت مدارس کپری و آوار نداشت اگر حقوقهای میلیاردی را به شرکتهایی که خودشان پول در بیارند نمیدادند و آموزش بچه ها مهم بود این همه دعواهای خاله زنکی هم نبود
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    82 0
    به نظر من مجازی خیلی راضییم این همه کلیب درسی ،برن مدرسه که چی فقط بازیگوشی ،به خدا بچه من از موقعی که تو خونه بهش درس میدم باسوادتر شده کلاس چهارم،معلم بنده خدا هم گیج میشه نمیدونه فکر کلاس مجازی باشه یا اون دو سه روز کلاس حضوری فقط وقت گربته میشه
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      12 0
      سلام. من حقیقتش با آموزش حضوری مخالف هستم من خودم کرونا گرفتم به مردن رسیدم والان بچه هام نمیفرستم میترسم ی کلاس اولی دارم ی پنجمی خواهشمندم به فکر بچه ها باشید امسال خداروشکر برنا مه شاد خیلی خوب پیش میره و بچه ها خودشون دزس میخونن با تشکر فراوان
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    70 1
    در مدرسه ما دانش آموزی کرونا داشت و سر کلاس حاضر بود حالا تکلیف بقیه چیست بهداشت زنگ زده و اعلام کرده فلانی کرونا گرفته به مدرسه را ندهید.
  • مادر دانش آموز IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    86 1
    بخدا تو خونه باشن بهتره. الان کدوم بچه ابتدایی سر در از پروتکل درمیاره یا اصلا میتونه بهداشت رو رعایت کنه.باز کردن مدرسه اشتباه محض. دخترم کلاس دومه هنوز واگسن نزده مدرسه هم میره. خدایی نکرده اگه مریض بشه می پاسخگو هست. معلومه هیچ کس. خواهشن بفکر جون بچها باشین
  • .. IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    55 0
    واقعا حالم از فرق جویی بهم میخوره مدرسه شهری مجازی روستایی حضوری همین جا دیگه مشخصه فرق جویی یا کل ایران باید مجازی باشه یا حضوری .
  • علی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    50 2
    باید فاتح اموزش وپرورش رو خواند که تصمیم نحوه برگزاری را به مدیران میدهد تا سلیقه ای عمل کنند این عمل اموزش وپرورش مروج بی انظباطی است چون یک مدیر می گوید کل ساعتها را حضور داشته باشید یک مدیر میگوید نصف هفته حضوری ومابقی مجازی وقتی رئیسان آموزش وپرورش برنامه ندارن ازبی فکری تصمیم رامحول میکنند به مدیران
  • م.ح IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    46 3
    دبستانی ها که واکسن نزدن و پروتکل بهداشتی هم رعایت نمیکنند خدایی با کدوم سطح سوادتون و معلوماتتون اجبار کردید مدرسه برن!!؟معلم ها که اموزش مجازی کلا تعطیل کردن ،از اون روزی که مدرسه باز کردید فقط امتحان میگیرن،گفته بودید مدرسه رو برا درسهایی که نمیشه تو شاد تدریس بشن باز میکنید منظورتون همون هر روز امتحان گرفتن از بچهاست؟!خدایی تو سرما خودتون پنجره باز و هوایه سردو تحمل میکنید؟؟چرا انقدر ضد و نقیض حرف میزنید؟؟جون بچه هایه بی گناه بازیچه دست خودتون نکنیدواقعا تاسف باید خورد که ادمایی مثل شما با دروغاتون جون بچه ها براتون بی ارزشه ،خودتونم نمیدونید دارید چکار میکنید واقعا تاسف داره
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      20 1
      مدیران هم محول می کنند به اعضای هیات امنا
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    45 2
    دختر من لرستان سرکلاس میره مدیر که خودش ماسک نمیزنه بعدشم امتحانا رو حضوری کردن و پنج تا کلاس هفتم که هر کلاس ٣٣ نفربود و تو یه نماز خونه امتحان میگیرند کی جوابگو هست اگه بچه ها کرونا بگیرند واقعا یعنی اینقدر مملکت بی قانون شده که هرکی هرکار دوست داره بکنه ...واقعا خانواده ها خسته شدند از این همه بی فکری و بی عدالتی
  • دانش آموز IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    16 52
    اگه مدرسه مجازی بشه من خودم شخصا حضوری میرم چون معلم ها تو کلاس درس میدن نه تو خونه تا الان که مدرسه ما بهداشت خیلی ضعیفه ولی هیچ مشکلی اتفاق نیافتاده
    • ناشناس IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      56 1
      صبر کن ،وقتی هوا سردتتر شد وخودت گرفتی اون موقع معنی مشکل را خواهی فهمید
    • بلو IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      24 6
      چیه خیلی دلت میخواد مبتلا بشی..نگرانی چرا کرونا نگرفتی
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      10 0
      همون تو یکی برو فقط مدرسه به فکر جونتم نباش مسؤلین همین رو میخوان ، همه ی بچه ها رو به کشتن بدن ، جون هیچ کس به غیر از خودشون واسشون مهم نیست وگرنه بهداشت ضرر مفت نمیزد
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    51 4
    دخترهای من تا قبل از این تصمیم به طور منظم و روتین شده با آموزش آنلاین پیش میرفتن و حال که تصمیمم به باز گشایی گرفتن همه برنامه کلاسهای بهم ریختن وبا توجه به پیک ششم من هم بچهای رو به مدرسه نمی فرستم سلامتی در اولویت هست و در مدارس دیدم که اصلا اصول بهداشتی رعایت نمیشه مخصوصا در زنگ تفریح حتی در کلاس حتی دانش آموز ی که در کلاس حضور داره استرس بیماری رو داره تمرکز روی درس نداره چه برسه به ما والدین بازگشتی مدارس تصمیم درستی برای سلامت دانش آموزان و خانواده نیست
  • نا___شناس IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    16 58
    فقط میخوان مدرسه هارو تعطیل کنن ک جای سواد اموزیه تا بچه ها پیشرفت نکنن چرا تالارا و سینما ها بازه مردم هر کاری دوس داشته باشن میکنن توش؟؟ بس کنین این مسخره بازیا رو اموزشو انلاین نکنید
  • علی US ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    61 8
    تا فاجعه نشده همه مدارس رو ببندید چه شهری چه روستایی، در مدارس روستایی به هیچ وجه هیچ پروتکلی رعایت نمیشه همه بدون ماسک
  • سارا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    57 1
    از منطقه ۱۷ خبر دارین که وضعش از ۱۵ بدترع و کلاسش چهل نفرن با وایتکس میز ضدعفونی میکنن شوفاژ ندارن همینطوری بچه ها رو میگن بیا مدرسه از الآنم کاسه گدایی دستشون گرفتن که بودجه ندارن مدرسه ای که یا وایتکس ضدعفونی می‌کنه چطوری شرایط باز شدن داشته آموزش مجازی رو بهم بع ما کنسل کرده و دیگه درس نمیدن تکلیف اونی که مونده خونه چیه یکم خجالت بکشید وضع مدارس بدتر از اونی هست که فک میکنی
  • پدر IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    40 2
    امسال هم مجازی برگزار کنید..چندماه دیگه بیشتر نمونده..سال اینده مدارس رو حضوری کنید که کرونا تا اون موقع تموم بشه
    • دانش اموز شهرستان کوهدشت IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      9 0
      دقیقا
  • امیر IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    46 0
    سلام توروخدا درست تصمیم بگیرید با جون بچه های ما بازی نکنید نمیدونیم به کی باید حرف دلمون زد چرا انقدر بی مسولیت هستید وقتی کشورهای خارجی به مشکل شدید کدونا روبرو شدند یعنی ما خیلی قوی تر هستیم ورعایت میکنیم وقتی ۱۲تا بچه تو کلاس وبخاری روشن یا شوفاژ تو هوای سرد نمیتونن در باز بزارن به نظرتون بچه ها با مسکل کرونا روبرو نمیشن مگه تابستان که درو باز بزارن الان دونفر از بچه ها تو مدرسه کرونا گرفتن یکیشون بیمارستان یکی در منزل درمان میشه حالا بیاد ریس آموزش پرورش جوابگو باشه شدیم موش آزمایشگاهی میزارن به اوجش برسه دوباره میگن باید بشینید خانه یا دم عید با این وضع گرونی بدبختی کاسبی مردم به هم بزنن همون یه اقمه نان نتونن برلی خانوادها شون ببرن فقط خواهش میکنیم کسانی که تصمیم گیرنده هستید درست تصمیم بگیرید تا دیر نشده
  • محمد IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    53 1
    سرمو هم بزنن دیگه نمیرم مدرسه تا کرونا تموم نشه، متأسفانه اوایل خودم و پسر عموم میرفتیم اما پسر عموم همین هفته پیش بر اثر ویروس کرونا فوت کرد، بخدا داغش سنگینه اگه میتونستم کاری کنم، بدون شک تمامی مسئولانی که اجازه دادن حضوری بشه رو گردن میزدم شمام اگه این کامنت رو میخونی یه فاتحه بخاطر پسر عموم بگین، اسمشم: علی خسروی 😭
  • ناشناس IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    81 1
    متاسفانه نظر بازرسان وزارت آموزش و پرورش با نظر بازرسان وزارت بهداشت و درمان در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی یکسان نیست.و ارزش جان دانش آموزان و کارکنان برای آنها یکسان نیست.
  • احمدی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    41 0
    در بعضی مدارس موارد کرونا یافت میشود اما مدیران پشت گوش میگذارند حتی از دانش اموز به خاطر غیبت باز خواست سریع میخواهند در سیستان وبلوچستان مدارس از اول مهر شروع به کار کردن
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    42 0
    اصلا مدارس نباید باز می شود چون تو بعضی مدارس اصلا هیچ اوصول بهداشتی رعایت نمی شود بچه ما مریض بشه کی مسول هست خودشم مدارس روستا که اصلا اوصول بهداشتی ندارن
  • مبینا SG ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    62 0
    خب همه خانواده ها متحد بشن بچه ها رو نفرستن مدرسه واعتراضشون رو نشون بدن،شما وقتی خودتون به جان بچه تون و خانواده تون اهمیت نمیدهید چه انتظاری از دولت دارید؟؟؟واسه چی بدو بدو بچه هاتونو میفرستید مدرسه؟از ماست که برماست
  • علی رضا نوذری IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    44 1
    خواهش میکنم از رئیس آموزش و پرورش و معاونش که مدارس رو ببنده چون بچه من گرفت کرونا خیلی سخته از تان خواهش میکنم هر چه زود تر مدرسه ها رو ببندین چون اصلا رعایت نمیکنن دانش آموزان
  • ستایش IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    17 41
    سلام من چند روز هستش که دارم حضوری مدرسه میرم و خیلی راضی هستم اگه میشه همون حضوری باشه ما درس رو خیلی بهتر میفهمیم
  • یک دانش آموز IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    8 108
    وقتی دانش آموز نیستین اظهار نظر نکنید ما به همین حضوری بودن راضی هستیم . شما هام بس کنید دیگه
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      101 3
      یه نگاه به نظر محمد که چن تا کامنت بالاتره بنداز ببین ارزشش رو داره؟حتی اگه درصدش صعیف هم باشه ارزشش رو نداره
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      0 5
      دقیقا،همه ی اینایی که دلشون برای جون بچه هاشون می سوزه ،همه شون سفر رفتند ،مهمونی رفتند،عروسی رفتند بچه هاشونم بردند اونجا هم دلشون نسوخته ،به مدرسه که میرسه همه دایه مهربانتر ازمادر شدند
  • مادر IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 77
    سلام درس فقط باید به صورت حضوری باشه از گوشی هیچ دانش آموزی یاد نمی گیره چی شد کرونا فقط تو محل آموزش است ولی تو عروسی ها ومهمانی ها کرونا وجود نداره
  • فاطمه IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    59 8
    هروقت کلی فوت شده بدیم پشیمون میشن مجازی میکنن😒
    • المپیک IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      22 4
      اول اینکه الان برادر من پارسال که غیرحضوری بود و بااینکه اخر سال حضوری امتحان داد معدلش۱۹/۵شد، بستگی به خود طرف داره و بعد اینکه تنها بهونه شما برای مجازی عروسی و مهمونی و.... که تازه فقط از چند نفر دیدید نه همه..... واقعا متاسفم
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 13
      تو رو خدا حضوری کنید مدارس
  • اا IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    53 1
    مسئولین مدارس توان رعایت پروتکلهای بهداشتی را ندارند که دلایل متفاوتی وجود داره: ۱. کم توجهی دانش آموزان به تذکرات مسئولین مدرسه.۲. نبود فضای کافی۳. بی توجهی مدیر و معاونین به عدم رعایت پروتکل توسط دانش آموزان۴. بی توجهی مسئولین مدرسه به تهویه کلاسها در زنگ های تفریح
  • یاسین IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    29 0
    باید مدارس هارو ببندید کرونا هممون رو میگیره میمیریم لطفا مدارس رو باز نکنید مدارس رو ببندید
  • محمد IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    20 2
    لطفا مدارس رو تا ۱۵هم ببندید
  • هیرا IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    35 2
    منظورتون از پروتوکل چی هست مدیر مدرسه ما زحمت کشیدن و یک تب سنج خریدن،😂آیا منظور تب سنج هست؟؟؟؟ من ک خودم معلم هستم عمرا بجه ام را در معرض خطر قرار نمیدهم، واقعا موندم این اولیا چطور بچه ها را می فرستن مدرسه، آلمان با اون همه امکانات از عهده اش بر نیومد ایران تو این گیرو ویر و بدبختی و نداری میتونه؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    31 2
    معلم چیکار کنه ، شما اولیا باید بفکر بچه هاتون باشید
  • م IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    10 25
    فقط باز گشاییی مدارس. واکسن بزنید. با ماسک. همین. راهنمایی ودبیرستان. باید اجبار. بشن ..................
  • نادر IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    26 5
    سلام من در حاشیه شهر زاهدان زندگی میکنم..سه بچه محصل دارم .اینجا در حاشیه شهر نکات بهداشتی نه از طرف دانش آموزان ونه از طرف مدیران رعایت نمیشه..حتی ۱۰ درصد هم رعایت نمیشه..
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      25 0
      یکروز تشریف ببرید به مدرسه فقط یکبار دستمال روی میز ونیمکت دانش آموز بکشید ، دستمال شما سیاه میشود ازبس که تمیز نکردهاند کثیفی دوسال اخیر روی میز ونیمکتها ست، بعدا ادعا میکنند که چونپروتکل های بهداشتی رعایت میشود آموزش حضوری باشد حتی حداقل ترین موارد بهداشتی در مدارس رعایت نمی شود ، به جگر گوشه هاتون رحم کنید ، حتی اگر شیطنت بچه هاتون شما را آزار میدهد، برای اینکه از دست انها چند ساعتی راحت شوید حاضر نشوید که انها را به کام مرگ بفرستید، گناه دارند طفلکی ها، در عوض با معلم همکاری کنید وبه درس ومشق بچه ها نظارت داشته باشید ،این همه کلیپ های اموزشی در فضای مجازی هست برای بچه ها استفاده کنید وهمراهشان باشید وبرای انها وقت بگذارید بسیار خوب می توانند یاد بگیرند،
  • معلم IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    13 23
    سلام. همه بهانه است. دانش آموز که زیر 18 سال هست و کرونا نمی گیرد. برفرض هم بگیرد یک روز بیشتر طول نمی کشد. واکسیناسیون زیر 18 سال عوارض خطرناکی دارد ان هم با این واکسنها که هنوز امتحان خود را پس نداده و عوارض خطرناکی در بزرگسالان داشته، این عوارض در زیر 18 سال هم با طیف خطرناکتر خواهد بود. ما هم معلم هستیم که از سوم مهر در مناطق مرزی عشایری با همان تعداد بالای 20 نفر و بدون امکانات بهداشتی، اما با فاصله گذاری مشغول به تدریس هستیم. آن وقت بعضی اولیا و یا همکاران در شهر ها، کرونا رابهانه کرده و از انجام مسئولیت تدریس حضوری شانه خالی می کنند. به ویژه دانش آموز ابتدایی بدون آموزش حضوری امکان یادگیری برایش ممکن نیست.
    • فرهنگی IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      8 2
      بله عزیز من هم معلمم حتما کرونا نگرفتی و.... راحت حرف میزنی سوم آبان ۴۰ درصد ریه هام درگیر شد واقعا سخته همه از خداشونه این ویروس لعنتی ازبین بره و همه چیز به سابق برگرده پس چیزی را که نمیدانی نگو
  • فرهاد IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    23 1
    یک سری کارای شتابزده که همه ارگانها تو این دو سال انجام دادن و بقیمت جون خیلی ها تموم شد که فقط نمایش بدن که ما کرونا رو شکست دادیم.همه چی ارومه. به مناسبت های مختلف که همه میدونیم.ولی بسه دیگه.لطفن چند ماه دیگه هم صبر کنید ایشالا از تابستون سال بعد مردم رو اماده کنید .مدرسه ها رو معلم ها رو .خلاصه با قدرت وامادگی صد در صدی از سال بعد اینکار رو بکنید.مدارس ودانشگاهها.
  • شیرین IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    18 1
    مسئولی که دستور به بازگشایی مدارس ابتدایی داده رو باید جایزه نوبل[...] داد زنگ تفریح بچه ها تو هم میلولند معلم باید یک درس رو سه بار تدریس کنه سه سال طول میکشه تا بخواد یک کتاب تموم بشه چرا بدون فکر یک چیزی میگن و جون دانش آموز هارو به خطر میندازن
  • الهام IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    22 0
    چرا کمپین نمیزارن یا نظرسنجی نمیکنن؟؟ چرا والدین رو مجبور میکنن؟؟
  • المپیک IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    22 0
    من نمیدونم این چه وضعشه الان مدرسه ماهممون داریم میریم ویک کلاس ۳۰نفب کنار هم میشینیم و چسبیده به هم حدود سه روز رفتم الان دوروزه که از جام نمیتونم تکون بخورم از تب و لرز دارم میسوزم وقتی هم که بهداشت میخواد بیاد مدرسه چن نفر از کلاس بیرون میارن و میزارو تکی میکنند که بگن مارعایت میکنیم تازه میخوان بعد امتحانات ترم اول که اونم حضوریه کلاس حضوری رو اجباری کنند و همه برن سرکلاس، اخه این چه وضعیه اگه قرار باشه فقط به خاطر یک واکسن همه محدودیت ها بزاریم کنار پس چرا هی امارفوتی ها و مبتلاهارو میگید؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    22 1
    نه به حضوری شدن مدارس جان دانش اموزان را به خطر نندازیم
  • علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    23 0
    اصلا در کلاسها فاصله رو رعایت نمیکنن
  • عباسی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    18 1
    کاش از مسوولین اموزش و پرورش سوال شود چه امکاناتی برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته اید شما که حتی یه الکل در مدارس ندارید تا جایی که من اطلاع دارم هیچگونه برنامه خاصی طبق پروتکل های بهداشتی ندارند و تنها تاکیدشان به بازگشایی مدارس است که بعد چند روز با موج گسترده کرونا در خانواده ها مواجه خواهیم شد
  • اصغر IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    23 1
    نه به اموزش حضوری واقعا سخت است این بیماری مدارس را ببندید
  • اوا IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    16 1
    چرا اینجوری کردن بازکردن مدارسو بچه ابتدایی چ میدونه پروتکل چیه فاصله نمیگیرن تازه گفتن اموزش انلاین نداریم چون همه موافق حضوری هستن یعنی چی ابن چ وضعشه تجدید نظر کنید بیاید به مدارس سربزنید
  • فاطمه IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    4 17
    نه خیلی بده چرا مدارس مجازی بشه بچه هیچی یاد نمیگیرن اصلا خوب نیست مدارس حتما حتما باید حضوری بشه وگرنه اصلا درس نخونن
  • ام‌البنین IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 23
    سلام عزیزان آموزش مجازی یک دهم آموزش حضوری هم غرزش وکیفیت نداره.اکثر مخالفان آموزش حضوری معلمای عزیز هستن .با اینکه خیلی برام محترم هستن اما انگار دیگه پشتشون باد خورده زورشون میاد برن سر کلاس. مردم همه جا میرن همه‌ی مهمونیا وعروسیا ومسافرتا سر جاشه فقط مدرسه مریض میکنه؟!!!! مگه قبل از کرونا بچه ها سر ما نمیخوردن؟!الانم مثل اون موقع یه هفته استراحت میکنن خوب میشن.بهتر از اینه که کل سال بشینن خونه هیچی یاد نگیرن.
  • ناشناس IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    16 4
    این یکسال هم دست روی دلتون بگذارید مجازی بشه حداقل شاید برا زیر 18سال هم واکسن بیاد تا مهر اینده همه بزنند بعد حضوری بشه .. ا ین حضوری نیمه کاره هم به درد نمیخوره فقط معلم رو خسته میکنند دو روش اموزش بده بعضیها هم غایبن میگن خانواده اموزشش بده خب چطوری با کدام سواد و روش تدریس ...مردم سر در گم و حیرونند .یا زنگیه زنگ یا رومیه روم
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      1 3
      دقیقا روز اول همه معلمان ما میومدن و میگفتن به خاطر سلامت خانواده هاتون نیایید خوب نیست. الان هم که میان، تا ازشون سوال می‌پرسی یا انتقاد می‌کنی میگن مگه ما چقدر انرژی و وقت داریم. یکم هم که درس میدن میگن خسته شدیم و اذیت میشیم و این صحبت ها. اصلا انقدر از اینترنت فیلم فرستادن انگار یادشون رفته چطور خودشون باید درس بدن
    • آندرتیکر IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      4 0
      آقایون عزیز خواهشا مدارس مجازی برگردونید این چ وعضشه دو سال تحمل کردیم اینم روش کرونا شرش کنده شه بره همه سلامت بمونن جون ما مهم تر از درسه نمیخوام از خودم تعریف کنم من خودم یکی از بهتربن های استان چ ب هستم اما یکی جونش ب خطر بیوفته کی جوابگوعه!!
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    7 19
    سلام اگرفرزندان هیچ جای دیگراصلااصلا نروندبروندمدرسه بگوییدمدرسه مریض شدنددرسته ولی وقتی بیشترشان همه جامی روندپس نمی توانیدبگوییددرمدرسه کروناگرفتند.اتفاقامدرسه اگردرست عمل شودبهترمی شودکنترل کردتامراسم جشن ها وعروسی ها سن پایین نمی دانندسن بالاهابرای چه نبایدبدانندکه فاصله را رعایت نکنندیاهمدیگررا بغل کنندکاربه کرونا نداریم زمانی که کروناهم نبودخیلی سرمامی خوردندرعایت نمی کردندجلوی دهانشان رانمی گرفتنداین موردکه درکل بایدفرهنگ سازی کرد.بعداگرگروه بندی باشدگروه بندی هم ۲ساعت بیشترنباشدنیازی به خوردن نیست قبلش هم اساسی خوراکی بخورندبیایند.هرکسی حتما حتما بطری آب برای خودش حتماحتما بیاورد.کلاس راقبلش ضدعفونی کنند.بعدهم دست بچه ها راهم ضدعفونی کنندبروندداخل کلاس وتعطیل هم که شدنددوباره دستهایشان‌را ضدعفونی کنند.خوراکی هم مدرسه نخورند.ما ماه اول مهر۳گروه کردیم ازصبح تاظهرهرگروهی ساعت خودش آمد
    • دانش اموز IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      6 0
      مدرسه ها رو مجازی کنین لطفن نه اینکه بخاطر خلاصی از مدرسه بگم بلکه نه تنها خودم بلکه خانوادمم درگیر مکنم اگه کرونا بگیرم بازم این به کنار من سال کنکوری وقتی کرونا بگیرم کلی از برنامم عقب میمونم بجای اینکه پیشرفت کنم پسرفت مکنم ما ۳۰ نفر تو ی کلاس ۲۰ ۲۵ متری میشینیم‌ یعنی اندازه ۲۰ سانت هم از هم دیگه فاصله نداریم بعضیام ک مریض میشن اصن خودشونو میزنم کوچه علی چپ ک کسی نفهمه ما ک ازهمون اول مهر ماه میریم مدرسه خودم ۳ بار گرفدم تو هر بارم دو هفته مدرسه نرفتم خب الان من چطور با مدرسه رفتن پیشرفتی داشتم؟ نه تنها من بلکه خیلی از امسال من اینطورین لطفن با برنامه برین جلو هر با یک دانش آموز جان یه خانواده در خطر ک حالا تو هر مدرسه ۳۰۰ تا دانش آموز باشه حدودا جان ۲۰۰۰هزار نفرتو خطر 😐😐💔
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      1 0
      حتما ابتدایی بودن. متوسطه کدوم درس و واسه کدوم گروه تدریس داشته. گروههای بعدی و دروس بعدی کی تدریس می بیننتد؟؟؟
  • خلیل گرایی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    20 1
    به خدا من خودم مدیر دبیرستان متوسطه دوم هستم تمام شیرازه ی کاررو از دست مدارس خارج کرده اند بیش از هشتاد درصد دانش آموزان مدرسه نمی آیند هرچه اصرار می کنیم که بگذارید کلاسهای درس در فضای مجازی برگزار بشود کو گوش شنوا
    • مادر IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      15 0
      این دستور از کجاست ؟؟؟؟میخوان نسل کشی راه بندازند ، خواهش می کنم تا از شرایط مطمئن نشدید چرا میگید مدرسه ها باز بشه
    • پاسخگو IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      6 0
      آقای محترم من والدین یکی از همون بچه هایی هستم که هیچ جا نمیریم و تا حالا هم هر نوع پروتکلی رو طبق دستورات به صورت کامل رعایت کردیم اما الان مشکلم اینه که آیا این حقه ماهاست که هم رعایت کرده باشیم و هم الان بخاطر یه عده مجبوری بچه رو بفرستیم مدرسه . آخه خدا رو خوش میاد یعنی چی که اجباری باید همه بچه رو بفرستید مدرسه حضوری . دارید بهمون جایزه می دید . یعنی چی این فرمایش شما تو دلت می خواد بچه تو بفرست . من نمی فرستم . دلمم نمی خواد بااین ندانم کاری مس ءولا دوباره آمارها بره بالا . ماها هم خسته شدیم . امیدوار بودیم بالاخره با رعایت کردنا کرونا تموم بشه ولی دریغ . انگاری که اشتباه کردم تا حالاش هم رعایت کردیم
  • کیسه IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    15 0
    نه به آموزش حضوری سلامت بچم برام مهمه، خودم مبتلا شدم بچمو می فهمم آموزش مجازی خیلی خوبه ، دست معلم عزیزشم درد نکنه
  • کیسه IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    23 1
    نه به آموزش حضوری سلامت بچم برام مهمه، خودم مبتلا شدم بچمو می فهمم آموزش مجازی خیلی خوبه ، دست معلم عزیزشم درد نکنه
  • سرور آبی IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    23 2
    تو مدارس اصلا پروتکل های بهداشتی رعایت نمیشه خواهشمندم مردم بچه ها را نفرستن به کام مرگ
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    17 1
    بخدا نمی‌دونم بعضی از خانواده چرا میزارن بچه هاشون برن حضوری مگه از جونشون سیر شدین نکنید
  • بام ایران IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    22 1
    چرا نمی گید تو یه مدرسه ی 350_360نفره اجباریه برن کلاس
  • بدن‌نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    13 0
    مدرسه‌ی‌مااول‌مهربازشداولش‌که‌سرماخوردیم‌الان‌هم‌همچین‌حال‌درستی‌ندارم‌بعدش‌هیچکی‌پروتکل‌هارورعایت‌نمیکن
  • بی نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    15 0
    ببندید این مدارسو دبیر های ما ماسک نمیزنن ، دانش آموزا همه به هم میچسبن چند نفر از کلاس ما مریض شده هیچ کس رعایت نمیکنه
  • ناشناس IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    17 3
    یعنی ممکنه انلاین بشه مدارس دبیرستانی ها؟
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      8 0
      همه حرفهای که زده شده درسته نه مدارس بهداشت رعایت میکنن نه کسی به فکر جان بچه مردمه نه بچه‌ها بهداشت رو رعایت میکنن معلم بیچاره بدبخت مواظب بهداشت پروتکل باشه یا درس بده یا خودش کلا در عذاب گذاشتن مردمو خدا خودش جوابشون بده
    • میلاد پایه نهم IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      8 0
      سلام متاسفانه نه باید بریم کرونا بگیریم 💔
  • خودم IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 0
    لطفا مدارس رو ببندید آموزش مهم تره یا سلامتی
  • javad IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 0
    من دانش آموز کلاس یازدهم هستم اصلا هیچ پروتکل بهداشتی رعایت نمیشه من خودم سه بار حضوری رفتم الان مریض شدم افتادم تویی خونه کدوم مسئولی میاد الان جواب مریض شدن دانش آموز ها رو میده فقط میخوان حضوری کنن برین یه سر به مدرسه ها بندازین اگ میخواین تعطیل کنین دبیرستانم تعطیل کنین پارسال همه جا تعطیل بود علام کردن دبیرستان فنی حرفه ای اجباری مدرسه باشن امسال همینطور کلی مجازی کنین گناه اون دانش آموز فنی حرفه چیه ک مجبوری باید بر مدرسه مجازی کنین تمام
  • دانش اموز IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    9 0
    واقعا اگ ب فکر دانش اموزا هستین و دلتون براشون میسوزه مجازی کنین مدارس رو معلما ماسکا رو ففط واسه دکور میزنن انگار ن انگار ک کروناییم وجود داره وقتیم میگیمشون نفسمون میگیره
  • ساره IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    12 0
    لطفا مدارس رو جازی کنید هیچ پروتکلی رعایت نمیشه بچه ۷ ساله نمیفهمه چرا اینقدر استرس وفشار روانی به جان مردم میندازین دیونهههه شدیم . مدیر اموزش مجازی را ممنوع کرده وفرزندم بیماری زمینه ای دارد وامسال از اموزش محرومههههه😬😬😬🤒🤒🤒🤒🤒
  • پ IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    16 0
    به فکر بچه های بیماری زمینه ای باشید که با این حضوری شدن و برداشتن اموزش مجازی از تحصیل محروم شدن..هیچ بهداشتی در مدارس رعایت نمیشود
  • ناشناس IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 0
    کلاس دوازدهمم مدرسه دهخدا یاسوج هر روز کلاسه و داخل یه اتاقیم با 22نفر که همه به هم چسبیده که حتی پنجره هم نداره معلم زبانمون هم کرونا گرفته بیمارستانه چن تا از هم کلاسیامم مشکوک به کرونان ولی اجبارش کردن که همه بیایم مدرسه والا پیک‌ شش و هفت شروع میشه و خیلی ها میمیرن تازه اون موقع دوباره مدارس و...... رو میبندن
  • دانش آموز IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    12 0
    چی می شد مگه همونجوری مجازی ادامه می دادند؟ بنده که توی مجازی خیلی هم خوب یاد گرفتم درس هامو تازه تمرکزه آدم هم بیشتره. مثلا معلم تو کلاس شاید یه موضوع درسی رو بتونه کلا ۵ بار بگه ولی تو مجازی وقتی معلم فیلم تدریس میزاره می تونی هر چند بار که بخوای نگاه کنی و مشکل درسی رو هم بر طرف کنی‌دیگه لازم نیست هی از معلم بپرسی. و خوبی های دیگه. اگه هم مشکل امتحانات هست خب امتحانات نوبت دوم رو حضوری کنن که نگن ما واسه تغلب میگیم
  • آرش IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    10 0
    کی رو گول میزنید ؟ مدرسه ها ميان میگن انلاین داریم ولی ه روز هم امتحان امتحان هم ندی نمره ات صفر بعد بچه هایی که حتی میگن سرما خوردیم رو به مدرسه میکشونن و نتیجه اش اینکه در کلاس ما ۲ سوم کلاس و تقریبا تمام معلمان دارای سرما خوردگی هستن ؟این بنظرتون کرونا نیست منکه جرات ندارم از ۱۰ کیلومتری مدرسه رد شم
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    8 0
    جناب آقای سرپرست وزارت آموزش پرورش تا این موقع فکر می کردید اگر مدارس باز کنید بعنوان وزیر به مجلس معرفی می شوید دیددوبار وزیر به مجلس فرستادن ولی جنابعالی را معرفی نکرد ولی تورا خدا در فکر این دسته گلهای مردم باشید یک بچه ابتدایی چطور می تونه یک ساعت ماسک بزنه
  • خرمشهر IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    5 0
    سلام. من معلم کلاس اول هستم; از اول سال دارم هم حضوری و هم مجازی درس میدم ببینید کلا همه چی به سلیقه مدیران مدارس مربوط میشه و تمام.
  • مادر IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    11 0
    سلام ...لطفا مدراس باز نکنید پس ما که جز مریض ها خطرناک هستیم و هرگونه میکروب و کرونا برامون سم هست چیکار باید کنیم الان بچه من نمیتونه مدرسه و معلمش از شاد بهش درس نمیده چون بیشتر بچه ها حضوری میرن و تعداد نفرات 17تا 20نفر داخل کلاس هستن الان گناه بچه من چیه که بهش درس نمیدن
  • مادر IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    11 0
    ویروس جدیدکرونا به نام اومیکرون در افریقا که بسیار خطرناک تر از دلتا هست وسرعت انتقال بالاتر پیداشده ودانسته بدون فکر حتما دیر یا زود وارد ایران میشد .با چه حساب کتابی بچه ها روانه مدرسه کنیم چه کسی ضامن سلامت بچه های ما است .
  • پریا IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 0
    اینقدر خطر نا که من واکسن نزدم تازه و ما یک هفته سه روز و یک هفته دو روز و اگر ما امروز دو شنبه ریاضی خواندی دو هفته بعد دوباره دوشنبه ریاضی داریم و هیچ چیز یاد میگیریم از یک ما ما دوبار ریاضی می خوانیم تازه مدرسه ما هر کلاس ۴۳ تا دانش آموز داره و به ما فرم اختیاری ندادند والعان تضاهرات شده و وضیعت داره وخیم میشه و از زرد نارنجی شده
  • ابول IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 5
    با سلام مدارس حضوری خیلی بهتره آنلاینی چه فایده ایی داره نه درس یاد میگیرید نه هیچی
  • الهام IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    9 0
    من خودم معلم ام یه هفته رفتم مدرسه مریض شدم باالینکه خیلی هم رعایت می کردم
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    8 1
    تورو خدا ببندید من نمیفرستم بچم رو به مدرسه تورو حضرت عباس ببندید
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 7
    مدرسه ما با اینکه دولتی هست خیلی خوب رعایت میشه. فاصله هامون خیلی زیاد هست، هر نیم ساعت و حین ورود و خروج ضد عفونی داریم، خود مدرسه به همه ماسک میده. تب سنجی هم هر روز انجام میشه. همه کلاس ها هم تهویه و ضد عفونی کننده دارن.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    7 2
    متاسفانه داخل کلاسه ها هیچ گونه جا بجا یی هوا در داخل کلاس ها وجود نداره
  • دوستار حقیقت IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    8 0
    خیلی اوضا ع خطرناکه
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    10 0
    مدرسه ما ۹۰۰ تا دانش آموز داره و فقط پایه هفتم ۱۰ تا کلاس ۴۳ نفره داره
  • مهدی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    8 0
    به نظر من اگه کرونا بره حضوری بهتره ولی اگه این جوری باشه مجازی فقط
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    7 0
    نه به مدارس حضوری
  • مهدیس اردلانی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    7 1
    این اصلا درست نیس که با جان فرزندان بازی شود
  • مهدیه الماسی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    7 0
    عاجزانه التماس میکنم ازتون مجازی کنید دبیرستانی هارو نوبت دوم هارو خواهر من الان در مدرسه ام البنین درس میخونه از بچه ها کرونا گرفته و بسیار حالش بد است خواهش میکنم درک کنید ما هم انسان هستیم و نیاز داریم ب سلامتی آدم باید سلامت باشه تا بتونه تحصیل کنه
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    9 1
    بنده یک معلم هستم و مدیر مدرسه از یک طرف از معلمین درخواست کرده که دانش آموزان را تشویق به آمدن به مدرسه کنیم واز یک طرف با کمبود محلول ضدعفونی به علت گرانی آن مواجه هستیم خوب وقتی مدرسه در تامین یک محلول مشکل دارد چرا تصمیم به باز گشایی میگیرد حتما باید معلمین و شاگردان کرونا بگیرند تا دوباره تعطیل بشه
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    10 0
    مجازی خیلی بهتره هیچ فرقی با حضوری نداره مهم خوندنه ما سلامتیمونا نمیتونیم بزاریم پایه درس لطفن مدارسو باز نکنید
  • سوگل IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 5
    ،ما الان یه روز در هفته میریم مدرسه ۳ گروه ۸ نفره شدیم پنجره ها بازه و همه اگه رعایت نکنیم از نمرمون کم میشه و تاحالا همه چی خوب بوده
  • دانش آموز IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 9
    درست هست که بعضی مدارس رعایت نمیکنن و من مریض شدم ولی من موافق باز موندن مدارس هستم چون مجازی نمیشه درس یاد گرفت.
  • پرنیا IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    9 2
    تو مدرسه ما اصلا رعایت نمیشه.... همدیگه رو بغل میکنن... بوس و فاصله فیزیکی هم رعایت نمیکنن... مگه مجبورین مدارس و باز کنید...!
  • yas0023 IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    بنده در یکی از شهرستان های کرمان زندگی میکنم و در مقطع تحصیلی ۲ دبیرستان هستم (خوابگاه) هستم همین ۲ روز پیش ۴ نفر ابتلا به کرونا داشتیم به علاوه سرپرست خوابگاه واصلا حتی ۱ درصد هم پروتکل های بهداشتی رعایت نمیشه و همچنان کلاس ها دایر هستند و مدرسه هیچ فکری به حال دانش آموزان نمیکنه توی کلاس ها هم فاصله مون نهایتا ۲۰ سانته فقط باز گشایی کردن مدارسو که شهریه بگیرن
  • ... IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    3 0
    سلام کدوم مسئول اومده گقته که ما نظر سنجی کردیم ۷۰ درصد مردم راضی هستن کو یه نگاهی به این اعتراض ها کنین میبینین که همه اعتراض دارن
  • رها IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    3 0
    اخه چراباید مدارس حضوری باش وقتی سویه جدید تو راه عقلم چیز خوبیه
  • Jjsjsjs IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    3 0
    واقعا موافقم سلامتی مهم تره تازه کشورهای خارج آنلاینی درس میخونن حضوری نمدنن چیه😂
  • Ndnd IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    2 0
    فک نکنم مجازی کنن و امتحانام مجازی بشه هر چی بشه پایه دوازدهم و نهم حضوریه 😐
  • Sjsjnsnxxj IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 0
    اصلا بیشتر دانش آموزان ماسک نمزنن فاصله رعایت نمکنن میرم ت بغل هم با هم حرف میزنن نگاه کنید حالا ما اگه از سر کرونا راحت بشیم فک نکنم حالا حالا ها دست برداره لطفاً مجازی کنید
  • Jjsjsjs IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    2 1
    یکیییییی مجاااااااازی کنههههههههه مدررررررسه رو😂