گروه ورزشی: میلان، اولین پیروزی خود در این فصل سری A را با برتری قاطع 4 بر یک مقابل لاتزیو و ارائه نمایشی زیبا در سن‌سیرو جشن گرفت تا ناکامی‌های دو هفته نخست را جبران کند.

 کارلو آنچلوتی، سرمربی میلان که با توجه به عملکرد ضعیف تیمش در فصل قبل و شکست در 2 بازی اول این فصل تحت فشار قرار داشت، نشان داد که مرد روزهای سخت است. وی که برای نجات شغل خود به مسئولان و هواداران میلان وعده بهبود اوضاع را داده بود،‌ با نشاندن رونالدینیو و شوچنکو روی نیمکت ریسک بزرگی کرد.

با این وجود میلان تنها با گذشت 8 دقیقه از آغاز بازی با گل‌ کلارنس سیدورف نتیجه گرفت. اگر چه با گل دقیقه 26 مائورو زاراته،‌ مهاجم لاتزیو بازی به تساوی کشیده شد اما زامبروتا، پاتو و کاکا با گلزنی برای میلان کار حریف را تمام کردند. آنچلوتی در تشریح تحول میلان در عرض یک هفته گفت: «تفاوت در اینجا بود که ما سعی کردیم با عمق و تحرک بیشتری بازی کرده و جهت بازی را هر چه بیشتر عوض کنیم. فکر می‌کنم کارمان را خوب انجام دادیم.

ما سال‌ها این طور بازی می‌کردیم و وقتی مارکو بوریه‌لو یا پیپو اینزاگی آماده هستند شرایط ایده‌آلی را در مرکز خط حمله به وجود می‌آورند. متأسفانه آنها در چند‌وقت اخیر آماده نبودند، بنابراین ما باید به دنبال جایگزین می‌گشتیم. نمی‌دانیم دوران سخت به پایان رسیده یا نه اما من می‌گویم خیر چون ما نباید قانع باشیم. همه در این مدت مسئولیت خود را پذیرفتند بدون اینکه به دنبال سپر بلا بگردند. بازیکنان باجنگندگی بازی کرده و با هم همکاری کردند تا مطمئن شوند که تیم بهترین عملکرد خود را ارائه می‌کند. در خط دفاع هم پیشرفت چشمگیری داشتیم چون همه در حفظ توپ کمک کردند.»

کاکا نیز کلید موفقیت میلان را اتحاد دوباره این تیم می‌داند: «ما این هفته با هم صحبت کرده و به هم یادآوری کردیم که ما یک مشت بازیکن جدا از هم نیستیم بلکه یک تیم متحد هستیم و این را مقابل لاتزیو ثابت کردیم. هنوز راه زیادی در پیش است اما به خوبی می‌توان پیشرفت را در تیم دید.»

آدریانو گالیانی نیز که پاسخ حمایت از آنچلوتی را گرفته، افرادی را که خواهان طرح اخراج این مربی بودند سرزنش کرد و گفت: «همه ما خونسردی خودمان را حفظ کردیم و می‌دانستیم که این دوران وحشتناک به پایان می‌رسد. در فوتبال باید جسور بود. این هشتمین فصل است که آنچلوتی با ما است و ما از او حمایت می‌کنیم. خیلی خوشحالیم نه تنها به خاطر اینکه بردیم بلکه به این خاطر که این کار را با قاطعیت انجام دادیم.»

به این ترتیب میلان با کسب اولین 3 امتیاز خود در این فصل از رده یکی مانده به آخر جدول به رتبه 15 صعود کرد و لاتزیو که صدر جدول را در اختیار داشت 6 امتیازی ماند و در رتبه سوم قرار گرفت.

اینتر‌ با پیروزی 2 بر یک مقابل تورینو در صدر جدول ایستاد. گل به خودی مارکو پیسانو و گل‌های مایکون و زلاتان ابراهیموویچ،‌ اینتر را 7 امتیازی کرد. ژولیو سزار، دروازه‌بان تیم هم که در 15 دقیقه پایانی بازی تحت فشار زیادی قرار داشت، با چندین واکنش استثنایی دروازه اینتر را حفظ کرد. ژوزه مورینیو، سرمربی تیم، ضمن تمجید از سزار و ابراهیموویچ گفت:« خیلی سخت است که برتری خود را 90 دقیقه حفظ کنی به خصوص مقابل تیم سازماندهی شده‌ای مثل تورینو. ما قوی‌تر بودیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم اما تورینو در مقطعی از بازی بهتر از ما بود.»یوونتوس هم که با پیروزی یک بر صفر مقابل کالیاری در امتیازات با اینتر برابر شد، به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفته است.

کد خبر 64050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز