شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران اعلام کرد، احداث پالایشگاه آبادان پس از فراهم شدن شرایط لازم و قانونی سال‌ آینده ‌‌آغاز می‌شود

با توجه به اکتشافات جدیدی که در حوزه‌های نفتی آزادگان، یادآوران، جفیر، حسینی و کوشک به‌عمل آمده، مقرر شده است که پالایشگاهی با ظرفیت تولید روزانه 180 هزار بشکه ساخته شود تا از نفت‌خام این حوزه‌ها جهت تامین خوراک خود بهره‌ گیرد.

در این زمینه با توجه به لزوم اجرای قوانین خصوصی‌سازی‌، این پالایشگاه همانند دیگر پالایشگاه‌های درحال ساخت باید با جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شود.

همچنین باتوجه به اینکه نفت‌خام حوزه‌های نفتی عموما از نفت‌خام فوق سنگین تشکیل شده‌اند، انتقال و فراورش آن دارای ملاحظات فنی متفاوتی است.

ازسوی دیگر،  بادرنظر گرفتن اینکه ساخت پالایشگاه نفت‌خام با چنین ظرفیتی مستلزم انجام مراحل مطالعاتی و طراحی است، فعالیت‌های مختلفی شامل تخصیص نفت‌خام و دریافت مصوبه هیأت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران، مطالعات امکان‌سنجی و مسیر‌یابی خط لوله انتقال نفت سنگین تولیدی میدان‌های آزادگان و یادآوران برای خوراک پالایشگاه خوزستان توسط شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و تکمیل مطالعات مکان‌یابی و نهایتا انتخاب زمینی به مساحت 525 هکتار در منطقه آزاد اروند انجام شده و دریافت مصوبات لازم جهت انجام مذاکرات و خرید زمین از مالکین خصوصی در جریان است.

همچنین انجام عملیات نقشه‌برداری زمین، مطالعات زیست‌محیطی و دریافت مجوز سازمان محیط‌زیست در حال نهایی‌شدن است.

کد خبر 64162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز