به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی شایستهاصل نایبرئیس هیاتمدیره و مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهرهبرداری مترو سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC54 نیاز دارد، گفت: تولید این ریل در شرکت ذوبآهن اصفهان در شرایط تحریم یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درونشهری است.
وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تحریمها مانع ورود ریل با کیفیت مطلوب شد اما خوشبختانه در حال حاضر با تولید ریل UIC۵۴ که براساس استانداردهای بینالمللی است و کیفیت مطلوبی دارد شاهد خودکفایی در این بخش هستیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه قبلا ریل مترو از اتریش وارد میشد و با شدت گرفتن تحریمها به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شد که از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد، خاطرنشان کرد: تولید ریل در ذوبآهن اصفهان نهتنها صرفهجویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور میشود، بلکه دغدغه ما را برای تامین ریل از بین برد و مهمتر از همه اینکه وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش می دهد.
شایستهاصل گفت: اولویت خود را برای تامین قطعات از تولیدکنندگان داخلی قرار دادهایم تا گامی در جهت تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) سال تولید، پشتیبانی و مانعزداییها نامگذاری شده است برداشته و از وابستگی به دیگر کشورها برای تأمین قطعات کاسته شود.
وی افزود: ریلی که امروز تولید شده است، پس از کنترل و بازرسی، برای مترو تهران که حجم بالایی مسافر دارد و از حساسیت ویژهای برخوردار است، ارسال شده است.. مطمئنا استفاده مترو تهران از تولیدات داخلی سایر کلانشهرها را هم که دارای مترو هستند برای استفاده از این نوع ریل ترغیب میکند.
برای اولین بار از ریل ملی ۶۰E1 ذوبآهن اصفهان برای تعمیر و نگهداری خط ۵ مترو تهران و حومه استفاده شده که از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
نظر شما