مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

نسل جدید کامیون‌های حمل زباله و پسماند در آلمان آنقدر زیبا، کم صدا و دوستدار محیط زیست هستند که رانندگان و کارگران جمع آوری زباله‌ دیگر حاضر به استفاده از خودروهای قدیمی نیستند؛ هزینه به روز رسانی ناوگان حمل زباله اما بسیار بالاست!

کامیون حمل زباله - پسماند

به گزارش همشهری آنلاین، آلمانی‌ها تنها در ساخت خودروهای لوکس و یا اسپرت مهارت ندارند بلکه کامیون‌های حمل زباله خود را نیز بسیار دوست‌داشتنی می‌سازند!

کامیون‌های پیل سوختی و برقی به رقبایی جدی در صنعت پرسود جمع‌آوری زباله و پسماند تبدیل شده‌اند؛ شرکت مدیریت زباله شهر فرایبورگ آلمان چندین سال‌ است که با وسایل نقلیه الکتریکی مختلفی به جمع‌آوری زباله‌های شهر مشغول است؛

این شرکت تاکنون ۱۷ وسیله نقلیه را به کار گرفته است: ماشین‌ جاروکش کوچک، لیفتراک، ون و دوچرخه‌ باری؛ این وسایل حمل زباله هر یک مجهز به باتری‌هایی هستند که برای سفرهای روزانه تا ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده است؛

با این حال، این شرکت در حال آزمایش وسایل نقلیه جدیدی است که با استفاده از پیل‌های سوختی توانایی حمل تا یازده تن زباله را دارند. مایکل بروگلین، مدیر عامل این شرکت، خودروهای تجاری سنگین مجهز به پیل‌های سوختی را آینده‌نگرتر از خودروهای الکترونیکی می‌داند.

نسل جدید کامیون‌های حمل زباله در آلمان
کامیون‌های برقی حمل زباله در کنار سایر روش‌های سبز تولید انرژی یکی از راه‌های موثر در کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای هستند.

این کامیون‌های یازده تنی به اندازه یک کامیون دیزلی با موتور معمولی هستند و می‌توانند به صورت روزانه در حدود ۲۰۰ کیلومتر مسافت را طی کنند؛ علاوه بر مزیت زیست محیطی، دو عامل دیگر نیز در برتری این کامیون‌های پیل سوختی نقش دارند:

با دو دستگاه کامیون حمل زباله مجهز به پیل سوختی میتوان تا ۶۰ تن دی اکسید کربن را با جمع آوری روزانه زباله‌های ارگانیک و کاغذ در طول سال ذخیره کرد. این خودروها به میزان قابل توجهی کم صداتر هستند و کارگران جمع آوری پسماند دیگر در دود اگزوز نمی‌ایستند.

رانندگان این کامیون‌ها دیگر مایل به کار با خودروهای قدیمی نیستند و کارگران نیز بسیار راضی هستند؛ این شهر تا پایان سال ۲۰۲۳ از دوازده خودروی پیل سوختی دیگر نیز در جمع آوری زباله‌های خود استفاده خواهد کرد.

قرار است در سال ۲۰۲۵ در بخش نظافت شهری که عمدتا از وسایل نقلیه سبک‌تر استفاده می کند، کاملا برقی شود و برای وسایل نقلیه سنگین نیز از فناوری‌های بدون آلودگی استفاده خواهد شد. هرچند هزینه‌ اجرای این طرح سه برابر تامین خودروهای فعلی است اما دولت آلمان با استفاده از یارانه‌های فدرال آن را تامین می‌کند.

بحران کادوهای کریسمس در رم! | روزی یک میلیون تومن پاداش برای کارگران

شرکت مدیریت زباله  مونیخ نیز از یک سال قبل به استفاده از خودروهای برقی روی آورده؛ کامیون ۲۷ تنی انتقال زباله این شهر مجهز به چهار باتری لیتیوم یونی است هر کدام ۵۰ کیلووات ساعت توان دارند و می‌تواند در سرتاسر شهر حرکت کند.

رانندگان این خودروهای حمل زباله نیز از این جایگزینی بسیار راضی هستند زیرا خودروهای جدید بسیار پاک، کم صدا و زیبا هستند. شهرهای دیگر آلمان نیز قصد دارند طبق یک برنامه مشخص به جایگزینی کامیون‌های پسماندی بپردازند که توسط شرکت‌های مرسدس، فان و زولر (Mercedes, Faun and Zöller) ساخته شده و گازهای گلخانه‌ای اضافی تولید نمی‌کنند.

کد خبر 642930
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha