مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درخصوص حضور آقایان در واگن‌های مختص بانوان و نیز دستفروشان و متکدیان گفت: واکنش‌های ضد و نقیض برخی مسافران و درخواست‌های آنها ما را دچار دوگانگی کرده که آیا از حق طبیعی مسافران به خصوص بانوان که روزانه مطالبه می‌کنند باید حمایت کنیم یا به آن توجه نکنیم. 

تقدیر مدیرعامل مترو از ماموران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی شایسته‌اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در نشست صمیمی با ۴ نفراز کارکنان امور ایستگاه های شرکت بهره برداری مترو، ضمن دلجویی از آنها که از ورود آقایان به واگن بانوان و دستفروشان ممانعت کرده بودند، تقدیر کرد و درباره درگیری‌های چند روز گذشته برخی از مسافران آقا که قصد ورود به واگن بانوان را داشتند، توضیحاتی را ارائه کرد. 

آرامش روانی شهروندان خدشه‌دار شده

وی تصریح کرد: با حضور دستفروشان و متکدیان آرامش روانی شهروندان در شهر بزرگ زیرزمینی با این حجم از تردد که بحث بسیار مهمی است، خدشه دار شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه یادآور شد: به دلیل مشکلات اقتصادی و وضعیت نامناسبی که در معیشت خانواده ها شکل گرفته، تردد دستفروشان و متکدیان همانطور که در شهر اتفاق می‌افتد، زیر زمین هم رخ می‌دهد.

مخاطرات فرهنگی و اجتماعی حضور متکدیان و دستفروشان در مترو

وی گفت: این اتفاق مخاطرات فرهنگی و اجتماعی فراوانی به دنبال دارد و مشکلات متعددی را هم به لحاظ سمعی و بصری ایجاد کرده است.

شایسته‌اصل اضافه کرد: حضور اینگونه افراد در مترو، جدای از مسئله اقتصادی، آرامش روانی و هویت شهر را برهم زده است و این مسئله ای است که باید به عنوان یک پدیده اجتماعی مورد بررسی قرار بگیرد.

درخواست از شهرداری و قوه قضائیه برای رفع خلأ قانونی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: این موضوع باید به عنوان یک پدیده اجتماعی مطرح شود و من از مسئولان شهر، دکتر زاکانی به عنوان شهردار تهران و دوستانم در قوه قضائیه می خواهم ‌کمک و حمایت های خود را برای رفع هرگونه خلأ قانونی برای این موضوع و حمایت از همکارانم بگذارند.

ماجرای درگیری مأموران مترو با بعضی از مسافران 

وی با اشاره به اینکه یکی از همکاران ما با بیش از ۲۸ سال سابقه کار در یکی از ایستگاه های مترو در پی اعتراض بانوان، مانع ورود مسافر آقا به واگن بانوان شده بود اما مورد ضرب و شتم قرار گرفت، گفت: اگر چهره و عکس ایشان را ببینید، متوجه می شوید که ایشان بسیار آرام و متین است و صبورانه از آن مسافران جوان خواهش کرده بود که واگن بانوان را ترک کنند و به جای اینکه واکنش مثبتی ببیند، مورد فحاشی و حرکت پرخاشگرانه قرار می گیرد. در این میان متاسفانه به خاطر درگیری، مشتی توسط مسافر به صورت ایشان وارد و باعث شکستی بینی ایشان شده است.

شایسته‌اصل گفت: از اصحاب رسانه انتظار می رود که چنین مسائلی را پوشش رسانه ای داده و این آگاهی را به مردم بدهند که در هنگام مواجه با مواردی مشابه این حادثه با پرسنل خدوم متروی تهران همکاری داشته باشند و مقابل آنها نایستند.

واکنش‌های ضد و نقیض بانوان به ورود آقایان به واگن مختص آنها

وی ادامه داد: برخی از بانوان در مقابل پرسنل مترو که از ورود آقایان، متکدیان و دستفروشان به واگن ویژه بانوان ممانعت می کنند، موضع گرفته و از آنها دفاع می کنند. این در حالی است که ما روزانه با حجم بسیار زیادی از شکایات مردمی برای مقابله با ورود آقایان به واگن بانوان روبرو هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه ماموران ما در هنگام مواجهه با این افراد با دفاع مسافران روبرو می شوند، گفت: واکنش های ضد و نقیض برخی مسافران و درخواست های آنها ما را دچار دوگانگی کرده که آیا از حق طبیعی مسافران به خصوص بانوان که روزانه مطالبه می کنند باید حمایت کرد یا توجهی به آن نکنیم. 

برخی مواقع ارزش و ضد ارزش جای خود را با یکدیگر عوض می‌کنند

وی افزود: اصحاب رسانه می توانند به ایجاد گفتمان درست، باز شدن مسائل و ترویج ارزش ها و ضد ارزش ها ورود کنند. متاسفانه در فضای اجتماعی و عملیات روانی که در جامعه ما شکل می گیرد، برخی مواقع ارزش و ضد ارزش جای خود را با یکدیگر عوض می‌کنند. در اینجا نقش اصحاب رسانه پر رنگ تر است، چراکه آنها باید ورود کنند.

شایسته‌اصل بیان کرد: اصحاب رسانه ضمن ورود به این موضوع با حضور در ایستگاه ها و واگن های مترو نظرات و مطالبات مسافران را جویا شوند که چگونه با این افراد برخورد شود. 

در پایان این جلسه از بهروز قدمی از ایستگاه دانشگاه امام علی(ع)، اصغر طالبی از ایستگاه تهران (صادقیه)، نادر سید اشرفی از ایستگاه طرشت و امیر حاجی آخوندزاده از ایستگاه رودکی تقدیر شد.

کد خبر 643709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 84
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    76 29
    ورود آقایان به واگن بانوان ممنوع و باید جلوگیری کرد همچنین خانمها نیز نباید وارد واگن آقایون شوند.
    • ناشناس IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      31 10
      واگن هایی دیگه مخصوص آقایون نیست. جهت اطلاع شما. واگن های عمومیه. منم موافق ورود اقایون به واگن خانم ها نیستم.
    • تهمینه IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      3 1
      کمی فکر کن بعد حرف بزن عزیزم.واگنی به اسم واگن آقایون وجود نداره.اون دوستمون درست گفتن ک بقیه واگن ها عمومیه
  • حمیدی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    54 25
    واقعادرسته، من خانم هستم دراتوبوس درحالی که قسمت آقایان کاملاخالی هست، آقایان واردقسمت خانومهامی شون، وفقط من اعتراض میکنم، تازه آقایان ظلبکآرهم میشون، متاسفإنه خانومهااصلااعتراضی نمیکنن، درمتروهم همینطور
  • محمد IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    67 26
    بعضی از آقایون،انحراف جنسی دارند فکر می کنند اگه بروند تو واگن خانم ها حالشون خوب میشه،اینها رو همونجا باید از طریق تماس به اورژانس بخش روانی بستری کنند.
    • حسین انصاری IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      52 7
      باسلام خانم محترم من هم مردهستم بله این حرف شمادرست امافقط آقایان نیستندکه حریم شکنی میکنندخودمن چندین بارچه دراتوبوس چه درمترودیده ام بعضی خانمهاروکه باوجوداینکه قسمت بانوان خلوت بوده واردقسمت آقایان میشونداگه قانونی هست باید۲طرفه باشدوورودخانمهاهم به قسمت آقایان ممنوع شوداینطوری که فقط ازآقایان بخواهند که حریمهارورعایت کنندهیچ فایده ای ندارد
  • ناشناس IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    30 13
    بخاطرشرایطی که وجودداره،مردم واقعااعصاب ندارند
    • حسین انصاری IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      29 6
      خانم محترم پس اگه اینطورباشدخانمهایی هم که به قسمت آقایان واردمیشوندمشگل دارند
  • ن ش IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    43 13
    همیشه سخت گیری در امور،نتیجه ی عکس میده.اگه ورود آقایون به واگن خانمها ممنوع هستش،پس ورود خانمها راهم به واگن آقایون ممنوع کنین.
    • نرگس IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      11 7
      واگن آقایون نداریم واگن خانم ها داریم به علاوه واگن عمومی
  • ایهان IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    27 35
    چه معنی داره جایگاه بانوان و اقایان تهران و حومه با این همه جمعیت و ترافیک و هزینه بالا مردم واسه این سمت مترو میان که هم ارزانتر و هم زودتر به مقصدشان می رسند حالا بخوای جایگاهها رو تفکیک کنید اونم با این ازدحامی که همیشه وجود داره توی مترو کار عقلانی نیست و دوم اینکه در تمام دنیا مترو محل درامدزایی و کسب کار شده درسته دست فروشان مشکلاتی درست میکنن اما از اوضاع اقتصادی که مردم پا دارند مجبورن دست به این کار بزنند تازه اکثر مسافران هم راضی هستن چون که اقلامی که توی مترو میخرن خیلی ارزون تر از جاهای دیگه است اگر خیلی به فکر معیشت و راحتی مسافران هستید توی ایستگاهها غرفه به صورت شارژ ماهانه به قیمت خیلی کم شهرداری درست کنه که این بنده خداها نیاز نباشه دست فروشی خودشون رو به داخل واگن بیارن
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      67 6
      چرا تفکیک عقلانی نیست .با این ازدحامی که خودتم میگی، خانوما وسط اون همه مرد که چسبیدن بهم،احساس خوبی ندارن.
    • شهروند IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      33 26
      این خانمهایی که از حضور مردها در قسمت مخصوص بانوان حمایت می‌کنند ، از قشری هستند که از مصاحبت و همنشینی با مردان بیگانه لذت میبرند
  • فیروز IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    58 0
    همه این معظلات یک طرف بسته بودن سرویس بهداشتی ایستگاههای مترومعظل دیگراست. آخه فکر نمی کنید که شاید یک مسافر مترو بیماری پروستات داشته باشد ویا یک مسافر از شهرستان آمده. سرویس مترو دروازه دولت را لطفاً باز کنید.
    • Adel IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      23 0
      دقیقا موافقم.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 0
      با سلام ،تفکیک جنسیتی در مترو کشورهای دیگر هم وجود دارد به طور مثال دبی دارای پیشرفته آرین مترو دنیاست اما قسمت مجزا برای خانومها دارد و ورود آقایان ممنوع وبا جریمه صد درهم می باشد. فقط در ایران اطاعت از قانون امر عجیب و همیشه مورد اعتراض است .
  • محجوبه پیمان فرهنگی IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    28 14
    خدمت آقای مهدی شایسته اصل، عرض سلام و خسته نباشید دارم. از زحمات شما و همکارانتان درجهت حفظ آرامش شهروندان در شهر زیر زمینی،کمال تشکر را دارم. از شما و مسوولین متروی تهران،تقاضا دارم طبق قانون از ورود آقایان به واگن بانوان و خوانندگان که همراه آلت موسیقی باعث مزاحمت میشوند،جلوگیری کنید.بانوانی که ممانعت می‌کنند خلاف ارزش‌های اسلامی و اخلاقی رفتار می‌کنند واقعا آرامش از مترو ی تهران رفته است.تمنا دارم رسیدگی کنید.
    • سعید IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      9 7
      پس باید از ورود خانم ها به واگن آقایون هم جلوگیری بشه نمیشه یک طرفه بخوان قانون رو اجرا کنن
  • محمد IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    27 9
    خانمهاچراخودشون میان‌توواگن‌آقایان‌چرا؟
    • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      2 0
      چون ویژه اقایون بطور مطلق نیست،،،حداقل علائمی جلوی در نبوده که نشون دهنده این باشه که مختص اقایونه
  • حمید DE ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    36 7
    اگر قراره آقایان وارد واگن خانما نشوند که واقعا نباید بشوند باید از خانمها هم بخواهید از واگن آقایان استفاده نکنند چون هر خانم که سوار میشود جای سه نفر را می‌گیرند بدلیل اینکه مردها نا محرمند و باید فاصله را رعایت کنند
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 2
      واگن آقایان نداریم داداش
    • الن IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 0
      ورود بانوان به واگن های مختلط صحیح نیست. اما اگر دقیق تر ببینید وقتی فقط ۴واگن به خانم ها اختصاص داده شده، و سایر واگن ها مخصوص مردان اعلام نشده، حضور خانم ها در واگن های عمومی بلااشکاله
  • سحرابراهمی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    17 8
    اوناهم دنبال فروختنو زندگی ونون دراوردن هستند بهترازاینکه ازدیوارمردم برن بالا یا دزدی فساد زیادشه بذار کارکنن اون زنای هم که میگن مرد نیاد مترو منظورشون ادمای عادی نع کسی که اومده نون دربیاره واگه برای محرم نامحرم بودن میگن جاداره بگم تو هیج جاتواتوبوس بیرون مغازه محیط کارمردنمی بینی
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    25 3
    چرا فقط ورود اقایان به واگن بانوان ممنوعه چرا زنا رعایت نمی کنن ووارد واگن اقایان میشن اونم ممنوعه
    • دو رو IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      7 4
      چی میگی مگه کسی میگه دست فروشی نکن میگن دست فروش ها وارد واگن خانم ها نشونند چرا همه چی قاطی به هم میکنید
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    24 8
    هر خانم که موافق حضور آقایان در واگن خانمهای. ماموران اون خانمهار و ب واگن مختلط حمایت کنن
    • سعید IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      5 0
      پس هر آقا که موافقه ورود خانم ها به واگن آقایونه هم باید بفرستن تو واگن خانوما؟ خوب سر کار رفتین خوووب
    • رویا IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 0
      فرق میکن ه مسافر باشی یا دست فروش آقایان دستفروش مرتب در حال حرکت هستند و خانوم هارا مغذب میکنن خود من چند بار تذکر دادم حین حرکت خودشان فاصله را حفظ کنند ولی توجه نمیکنند منافق همه چی را با هم قاطی میکن ه لطفا مسائل را قاطی نکنن آقایان محترم ناموس خودتان هم در واگن ها هستند لطفا اگر مگر نیارید
  • ع.ا IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    17 6
    به نظر من هم ورود اقایان به واگن خانمها از نظر اخلاقی و شرعی درست نیست و باید با استفاده از مامورین نیروی انتظامی از این اقدام جلوگیری کرد
    • ناشناس IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      2 0
      با این همه امکانات متر الان اکثر مردم مشکل کلیه و خانمها خصوصا در اثر زایمان افتادگی مثانه و آقایان پروستات اصلا سرویس بهداشتی وجود ندارد
  • مسافران دو رو IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    20 3
    سلام من چند سال از عمر رو سکو مترو تهران هدر دادم کارمند مترو هستم از فحاشی دست فروشان تا مسافران بگیر تا دعوا با مهاجران قر قانونی واقعا اعصاب میخواد یکی میاد بهت فوش میده چرا نمیگیری این کسایی که وارد واگن خانم ها می شونند میایی میگیری یه سری خانم ها می گویند گناه داره چرا میگیری میگم مزاحمت برای ناموس مردم می شونند میگه میخواد خودش بماله به من مشکلی نیست دوست دارم متاسفانه مردم دو رو شدنند و خیلی دخالت به کار کارمند های مترو میکنند قانون در اورپا اگر کسی خودش اجازه فحاشی یا دخالت به کار کارمندهای مترو بکنه زندان یک ماه تا سه ماه اینجا میگن بیخیال باید خودت بری شکایت کنی ازش
  • سیده زهرا IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    20 9
    واگن ها بایستی جدا و محلی برای آرامش و راحتی هرکدام از آقایان و بانوان باشد ، ضمن آنکه خانم هایی که موافق ورود مردان به واگن بانوان هستند ، اگر راحت ترند میتوانند وارد واگن مردانه شوند و از وجود آقایان لذت ببرند . ما خانم های محجبه با ورود دست فروشان و مردان به واگن ها موذب و عصبی میشویم . ضمنا در صورت امکان از ورود دستفروشان ، چه مرد و چه زن به مترو جلوگیری کنید . مترو شده جای خرید و فروش لباس های زیر و غیره که فروشندگان آن غالبا شهرستانی و بی ادب هستند
    • سعید IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      6 2
      پس حتما موافقید که خانم ها هم نباید به واگن آقایون بیان؟ ضمنا اگر کسانی در مترو دستفروشی کنند بهتره تا با دزدی و ایجاد نا امنی‌در جامعه نون در بیارن
    • Shayan IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      4 5
      الان کل مشکلات مملکت حل شده فقط شما تاراحت ورود ۲ تا دستفروشی ؟؟
  • شهین IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    4 3
    با سلام جمع اموری متکدیان یا دستفروش هایی که تا حالا بهشون ثابت شده که فروش و درآمد خوبی در مترو دارند شاید کمی مشکل به نظر برسد ولی بهتره اینکار با کمترین آسیب اجتماعی به این گروه صورت گیرد مثلا بیرون از ایستگاه‌های مترو یه جای مخصوص بهشون بدن و با نظارت باشه. یعنی کارت بهشون بدن که هرکدام کجا اجازه داشته باشن کار کنن تا هم شناسایی بشوند یا تحت نظر باشن .از طرفی واگن ها چه مختلط باشن یا جدا فرقی نمی کنه گاهی در واگن های جدا هم بحث ها و برخوردهایی پیش میاد .لطفا شماره هایی داخل واگن ها اعلام فرمایید تا در صورت لزوم مسافران تماس بگیرند .تا جلوی خشونت بیشتر گرفته شود .
  • عباس IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    25 7
    دوستان عزیز توجه داشته باشید واگن مخصوص آقایان نداریم واگن عمومی محسوب میشود ولی واگن بانوان مختص خانمهاست.
    • تهمینه IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 1
      آی قربون دهنت. وای حالم بدشد انقدر گفتن پس خانوما هم نبایدبیان تو واگن آقایون. یعنی تو این همه سالی ک ازمترو استفاده کردن واقعا نمیدونن ک واگن های دیگه عمومیه نه واگن آقایوووووونننن؟؟؟!!!
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    6 6
    با سلام باید اسایش و ارامش در قسمت بانوان فراهم شود پیشنهادم اینه که تو تموم ایستگاهها ی دستگاه همه پرسی برا مدت یک ماه قرار بدید تا با توجه به نظر جمع مردم تکلیف معلوم بشه و هم میتونیم بر اساس ادله محکم قانون رو برنامه ریزی کنیم و هم شما از دوگانگی خارج میشین.ممنون
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      6 1
      اینجا که رسید عمومی شد!!!!!!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    16 3
    اینجوری همه راحت ترند، واقعا نباید آقایون وارد واگن خانم ها بشن، لطفا یه واگن مختلط هم واسه اون خانم هایی که دوست دارن لا لوی آقایون به مقصد برسند فراهم کنید.
  • نون خ IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    18 9
    جا داره به اونایی که میگن چرا خانم ها میان واگن آقایون بگم ما واگن مخصوص بانوان داریم ولی واگن مخصوص آقایان نداریم.اون بخش وسط بخش عمومیه.برای همین خانومها یه سری میان اونور (رو هیچ واگنی نزده مخصوص آقایان) دوم اینکه میگن دستفروش میخاد نون دربیاره ، ما مشکلی با حضور دستفروش نداریم ولی اینکه دستفروش مرد بیاد تو واگن خانم ها تو اون شلوغی ما با این مشکل داریم میخاد دستفروشی کنه بره محصولی که مردان میخرن بیاره تو واگن های دیگه بفروشه خانوما هم دارن تو واگن خانوم ها دستفروشی میکنن
    • سعید IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      8 6
      چه باحال واگن آقایون عمومیه مال خانما خصوصیه اینجا هم‌تبعیض؟شما خیلی ناراحتید با مترو رفت و آمد نکنین واگن آقایون هم نیاید
    • نون خ IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 0
      سعید خان فعلا که واگن آقایونی وجود نداره که ما بخایم بیایم همون عمومی شم ما سوار نمیشیم.میریم بخش زنانه ولی مردان قانون رعایت نمیکنن همیشه موجب ازارن شما هم خیلی ناراحتی برو برچسب (واگن مردانه) چاپ کن بزن به همه واگن ها تا خانومی وارد نشه
  • شهاب IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    11 6
    بجا این حرفا بیفایده مسیولین نظام نمایندگان مجلس فکری واسه توالت درایستگاههای مترو بکنند یه بنده خدا مسافر یا بیمار اگه احتیاج بده دستشویی داشته باشه از تجریش تا بهشت زهرا بایست خودشو نگهداره که از سرویس اونجا استفاده کنه نماینده ها ی مجلس که کار مفیدی نمیکنن حداقل چار گوشه تهران توالت عمومی درست کنن پول آفتابه رو با دلار حساب کنن خودش در آمد زاییه
  • مهدی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    12 3
    خانمها نباید وارد واگن آقایون شود حالت خوبه مگه واگن آقایون هم داریم . واگن خانمها باید جدا باشه تا آقایون سو استفاده گر چشم چرونی نکنند همین روش درسته
  • محسن حاجی علی فینی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    8 6
    سلام. البته ورود اقا یان به واگن خانم ها خوب نیست ولی ایا ورود خانم ها به واگن اقایان مناسب است چرا جلو گیری نمنی شود؟
  • عاشق ایران IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    16 4
    بهیچ وجه نباید به آقایون اجازه ورود به قسمت بانوان داد
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    12 6
    به نظر من مترو باید باید ۳ گروه شون یک گروه مختلط ویگ گروه زنانه ویک گروه مردانه ..هر کی دوست داشت به هر واگن بره
  • ا. م IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    7 2
    اگر همه چیز قانونی باشد کسی اعتراض نمی کنه ،
  • مجید اکبری IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    9 1
    بعضی از مردم در چنین مواقعی میخواهند حرفی بزنند حتی اگر کلامشان حرف مفد باشد .باید نیروی انتظامی چنین مواقعی دخالت کند .
  • Beti IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    6 3
    سلام امیودارم حال این مامور وظیفه شناس انشالله زودتر خوب شود بله هجوم آقایان در ایستگاه امام خمینی به واگن بانوان وحشتناکه حتی دیروز یه اقایی میخواست به زور بین من و یه اقای دیگه به زور بشینه که بنده مجبور شدم مانع بشم و ایشون درمیان اون همه مرد بیاحترامی کرد که من پاسخ ندادم واقعا موذب بودم و تنها و ارامشم رو از دست دادم باتشکر
  • محمد IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    15 13
    کلا باید قطارهای مخصوص بانوان و آقایان جدا باشه حتی اگه میشد ایستگاههای متروی بانوان رو هم جداگانه بسازن خیلی خوب میشد یه فکری هم به حال گربه ها بکنید ....نر و ماده کنار هم تو آشغالا غذا میخورن
    • Mehdi IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      5 2
      دمت گرم خیلی باحال بود با اجازه کپی
    • ... IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 1
      😐
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 1
      بی مزه همین شماها هستید که همه چیز رو به مسخره گرفتید که الآن اوضاعمون اینه !!!
  • ناشناس IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 1
    ازورد فروشندگان به واگن مترو واقعا جلو گیری کنید دست ماموران مترو را باز بگذارید بخدا سرسام آور است خیلی اسفناک من سردرد می گیرم سوار مترو می شوم تمام جنس بنجول می آوردند دهات که نیست مغازه پیدا نشه تهران زندگی می کنیم همچین وفور که بخواهیم از مترو خرید کنیم خیلی قانون ضعیف شده که نمی تواند تو مترو ورد کندجلوی فروشنده را بگیرد
  • KingAli IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 2
    تمام این گونه حپادث ناشی از عدم آموزش صحیح در روابط اجتماعی و فرهنگی می باشد. و دلیل دیگر نگاه سطحی و ضعیف در شرایط خاص در این خصوص است. سطح پایین فرهنگی هم مهمترین عامل اینگونه رویدادهایست که واقعا ممنوع و خلاف قانون است. اما متاسفانه عده ی بسیاری موافق خرید از دستفروشان و متکدیان مترو و ورود آقایان به جایگاه مخصوص بانوان هستند. امیدوارم آن دسته هرچه سریعتر از این مشکل مذکور نجات پیدا کنند تا دیگران که فرهنگ و آموزش و نگاه بلندی دارند،بیشتر به آرامش برسند.
  • مهدی IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    5 1
    تعداد قطارهارو بیشتر کنید تا چنین اتفاقاتی تکرار نشه!
  • ناشناس IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 1
    من این مامور بزرگوار را نمیگم و چون اطلاع ندارم اما به خاطر حرمت شکنی بعضی مامورین مردم دیدگاه مثبت به مامور ندارند و این باعث کمک مردم به قانون شکن شده هر چند در این قضییه این مامور به وظیفه عمل کرده و رفتاری درست داشته است....
  • علی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    5 1
    اگر مسافر قانون شکن برای همه عمر از سفر با مترو محروم شود کار به سامان می رسد و گر نه آب در هاون کوبیدن است.
  • مجتبی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    6 0
    لطفامسئولین مترو با جدیت با مردان وزنانی که موافق حضور در قسمت خانم هاهستندبه جد برخوردشود .اینها بهانه ودست آویزهاییست که اگرجلویش گرفته نشود علنادر این قسمتهارفتارهای جنسی بسیارزننده که مرتبا مشاهده شده اتفاق میفتدمردم باید بفهمند ناموس ماتنهاداشته ایست که ایرانی ومسلمان بودنمان را اثبات میکند..واگرمسئولین تصمیم بگیرندمیتوان ازبرادران وخواهران بسیجی بیشترین استفاده راکرد
  • م IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    4 6
    من خودم خانم هستم بارها دیدم آقایان وقتی خانم ها وارد بخش واگن شان می شوند اعتراضی ندارند که حتی خواستند جایشان را به خانم دهند...اینکه فروشندگان آقا وارد حریم مترو خانم ها می شوند هم به خاطر نیاز مالی وفروش اجناس شان بوده وهیچ مورد دیگری ندارند....با این اوضاع اقتصادی خوب است کمی خودخواهی مان کم تر شود وهمدیگر را دوست بداریم ودل مان برای یک دیگر بتپد
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    7 1
    جناب مدیرعامل مترو عرض سلام وادب لطفا به دست فروشان محترم جای مخصوص بدهیدتادران محل به کسب و کار بپردازند.داخل متروجای اینکار نیست.درخصوص حضور آقایان درواگن بانوان،بهتراست ازواگن های عمومی استفاده کنندتابانوان راحت باشند.دراین صورت بانوان محترم هم ازواگن های عمومی استفاده نکنندتاجابرای نشستن آقایان باشد.درضمن سرویس های بهداشتی تمیزمثل مجتمع های تجاری ،بگذاریدتامردم راحت باشندبعضی از عزیزان واقعااذیت میشوند.ممنون ازتوجه تان.
  • محمدرضا IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    6 2
    سلام‌ قانون باید اجرا شود وگرنه حرج و مرج بوجود میاد دوتا خانمی که اشاره میکنید که گفته اشکال نداره مردان بیایند در قسمت خانمها آندو جزو معدود خانمهای مریض میباشند نوامیس مردم باید محفوظ باشند و آرامش داشته باشند و باید با قانون شکنها چه آقا و چه خانم برخورد قانونی شود. و بدانید کوتاه بیایید امنیت اجتماعی از بین خواهد رفت.من چندین کشور اروپایی از مترو آنها استفاده کرده ام درست است که جداسازی ندارد ولی قوانین خیلی محکم دارد و فرهنگ همزیستی هم دارند اگر کسی مزاحمت ایجاد کند پلیس خیلی بزخورد سختی با آنها خواهد داشت ولی متاسفانه بله باید بگویم متاسفانه اکثر جوانهای ما این فرهنگ عدم مزاحمت را ندارند و می خواهند مزاحم هر خانمی بشوند لذا باید جدا سازی در محیطهای مترو و اتوبوسرانی حتما رعایت شود.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 1
      دقیقا با نظر شما موافقم که آن خانمهایی که از ورود آن آقا حمایت کرده اند جزو معدود زنان مریض هستند . من خودم زن هستم و زنان را خوب می شناسم . فقط یک زن بسیار فاسد و منحرف می تواند از تجاوز یک مرد به حریم زنان دفاع کند
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    9 3
    من با اینکه با همسرم وارد مترو میشم اما ترجیح میدم به واگن بانوان برم و همسرم واگن عمومی اما از مزاحمت ورود آقایان به واگن خانم ها آرامش و راحتی ندارم چون بیشتر آقایون خیلی بی ادبانه وارد میشن و تنه میزنن حتی اعتراض هم می کنیم بی ادبی می کنن. اکثر خانمها ناراضین.
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    آقا تو کشورهای اروپایی شنیدم و ژاپن واگن آقایان و خانم ها تفکیک هستش . من هم نظرات هموطنان عزیز که خواستن تفکیک رعایت بشه رو قبول دارم . ضمنا دست فروش ها رو هم سازماندهی کنن بهشون مغازه کوچیک و کرایه کمتر در مترو بدن . من هم اگه با خانوم یا خواهر یا مادر خودم در مترو باشم و اذیت بشن خیلی ناراحت میشم .
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    خیلی از زناهم همیشه وارد واگن آقایون میشن اگه اینجوریه باید از ورود اوناهم جلوگیری بشه
  • خلیل قربانیان IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    مترو نیست که بازار سید اسماعیله هر کی با ننه اش قهر کرده اومده دستفروشی می کنه و اکثرا بی ادب و بیشعور هستن اون آقایونی هم که وارد واگن بانوان می شن هم بعضی هاشون مریض هستن و از قصد وارد واگن بانوان می شن تا خودشون رو به خانم ها بمالن و ... این وظیفه مامورین مترو هستش که از ورود دستفروش ها و مردان هوس ران به واگن بانوان محترم جلوگیری کنه همین احمق هایی که از ورود آقایون به واگن بانوان دفاع می کنند اگه یه روز ناموس خودشون لای اون همه مرد دستمالی بشه، رگ غریتشون باد می کنه و خون راه می دازن اون خانوم هایی هم که احساسی رفتار می کنن هم عقل و شعور درست و حسابی ندارن
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 0
    مردم ایران خیلی اخلاقشون دورو شده چندوقت پیش فیلمی پخش شده که یه خانمی داشت قسمت مردا می رقصید چی شده چی سر ملت آ مده که اینقدر گستاخ شدن بی حیایی حدی داره پا دارن رو خون شهدا میذارن راه میرن
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    اگر یکبار باخواهر یامادر یاهمسرت یادخترت به مترو بروید دران لحظه متوجه همه چیز میشوید ۰
  • چ GB ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    ی دستفروش در قسمت بانوان وارد شد و دست بi خانمی می زد و آن خانم از ترس آبرویش چیزی نگفت در قسمت مردان هم حول می دهند و رد می شوند و با صداها شان آزار می دهند خخخخخخخخخخخخهاهاهاهااااا
  • وحید IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    چند روز پیش تو مترو یه خانمی تگدی گری میکرد انقد بلند داد میزد گوشمون رفت اومد هندزفری منو از گوشم درآورد که کمک کن پول بده مادرم مریضه این حرفا آخر انقد اون سیم رو کشید هندرفریم پاره شد، آقا همه ما مشکل داریم ولی خواهش میکنم مترو رو از متکدی و دستفروش خالی کنید روان آدمو بهم می ریزن
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    یکی نیست بگه این مشکل با اضافه کردن واگن حل شدنی هست و جلوی ازدحام میگیره و این مشکلات بوجود نمیاد
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    مسئله برخی بانوان نیستند ، مسئله قانون است که آقایان نباید به واگن مخصوص خانمها ورودکنند . زمانیکه ناموس ما با مترو تردد میکنند خیالی آسوده داریم که واگن ویژه بانوان هست، یعنی چه که عده ای از خانمها ؟؟!! چرا تصور میکنید قانون نیست ؟ حمله به ماموران دولتی در حین انجام وظیفه جرم است ، قطعا با توجه به وجود دوربین واگنها و ایستگاهها شخص ضارب با تقدیم شکوائیه مامور مضروب تحت تعقیب قرار میگیرد . متاسفانه همان عده ای بدنبال اغراض خود هستند که حیا را در بین مردم ایران نابود کنند ، در حالیکه در بسیاری از کشورها علی الخصوص اروپایی واگنها را جدا کرده اند یا در حال اجرای آن هستند تا بانوان با طیب خاطر سفر کنند
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    ویژه بانوان فقط برای بانوانه من ندیدم تو قسمتای وسط چیزی به اسم ویژه اقایان بنویسه پس نگید خانوما هم نباید بیان تو مردونه، در ضمن زنونه رو سروته قطار گذاشتن چون خطرش بیشتره تو تصادفات و در نتیجه باعث میشه دیه کمتری بدن،اینم برای مسئولین وسایل نقلیه گفتم واقعا متاسفم برای خودم
  • حسین IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام بعضی از خانمها زرنگ تشریف دارن وارد واگن آقایان میشوند تا آقایان به خاطر خانم بودن آنها از جایشان بلند شوند وبنشین واین سوال برای بنده چندسال که مطرح است چرا خانمها اجازه دارن وارد واگن آقایان بشوند ولی آقایان در صورت خلوت بودن وصندلی خالی واگن خانمها چرا نمیتوانند وارد واگن خانمها بشوند ضمنا بنده هم دوست دارم همسرم وقتی سوار مترو میشود یا هرجایی توی ایران امینت داشته باشد .حالا یک راه کار درصورت شلوغ بودن واگن آقایان وخلوت بودن واگن خانمها از اول یا انتهای واگن خانمها استفاده شود .به کادر مترو وتمام کسانی که به بشریت خدمت میکنند خسته نباشید میگم وانشاءالله سلامت باشند .
  • مسافر IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    بنده خودم بارها دیده ام که خانمهایی تنها یا با مرد دیگری به قسمت مردانه می‌آیند و میشه گفت میرن تو بغل هم و بعضی وقتا طلبکار هم هستن واز من میخوان که برم یه صندلی دیگه بشینم تا جای من بشینند، اینجاها ما ماموری نمی‌بینیم یا خانمه میاد تو قسمت مردونه و تکون نمیخوره و خودشو جمع میکنه و غر میزنه.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    به جای این کارها مدیرعامل مترووشهرداری تعدادواگنها راافزایش دهندوبرای خریدواگن ازخارج اقدام عاجل کنندمیتوانندبرای خریدواگن از ازروسیه شروع کنند
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    چه کنن بیکاری ومخارج سنگین کمی باهم مهربون باشیم تا اون آقا یا خانوم مخارج زندگیش رو شرافتمندانه تامین کند
  • شیوا IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    ظاهرا مردم ما هنوز معنی واگن های مترو را نمی دانند . من کشورهای مختلف زندگی کرده ام و همه جای دنیا اینطوریه که مترو دو جور واگن داره : یکی واگن خانمها که فقط مختص زنان است و ورود آقایان ممنوع است و مامور مترو کاملا حق دارد با فرد خاطی برخورد کند و اگر فرد خاطی به تذکر اعتنا نکرد ، مامور مترو می تواند با خشونت او را بیرون کند . بقیه واگن ها واگنهای عمومی هستند یعنی هم آقایان هم خانمها می توانند وارد شوند . چیزی به نام واگن مخصوص آقایان وجود ندارد . آن زنان ناسالم و منحرفی هم که در متروی تهران از ورود آن آقا حمایت کرده اند ، اصلا حق دخالت یا حمایت ندارند چون این قانون است و هیچ کس حق ندارد به اجرای قانون اعتراض کند .
  • محمود IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    کارمندان مترو افراد زحمتکش و قابل اعتمادی هستند. آسیب های اجتماعی باعث این ناراحتی ها می شود واگنی که متعلق به اقایان هست فعلا و در حال حاضر مختص به اقایان و همینطور واگن خانمها مخصوص خانم هاست.
  • حسین IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    چه اون خانمهای که نظر دادید وچه اون آقایونی که نظر دادید وفکر میکنید خیلی حالیتون بابا همتون آدم هستید چرا باید باهم در واگن ها نباشید مگر انسان نیستید که باید از هم جدا سوار بر قطار بشوید التماس تفکر