شنبه ۶ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: روابط عمومی سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسئله حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال باشگاه‌های ایران اطلاعیه داد

پیرو موضوعات مطرح شده اخیر در رسانه‌ها در خصوص مسئله حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال باشگاه‌های ایران و اظهار نظرهای متعدد مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی، روابط عمومی سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای نکاتی را به اطلاع عموم می‌رساند‌.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ در اطلاعیه روابط عمومی سازمان صدا و سیما آمده است :

1ـ مطابق مصوبه مورخ 16 مرداد 81 مجمع تشخیص مصلحت نظام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای پخش مسابقات ورزشی در کلیه رشته‌ها؛ مجاز به پرداخت هیچگونه وجهی نیست.

این مصوبه که، کاملاً متقن و بر اساس مصالح کلیت ورزش کشور بوده و رسانه ملی خود را ملزم به این حکم قانونی می داند.

طبیعی است دستگاه های نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور وظیفه نظارت بر حسن اجرای این قانون را بر عهده دارند.

2ـ سازمان صدا و سیما بر حسب وظیفه ملی و با درک شرائط خاصی که متأسفانه به فوتبال کشور در حال تحمیل شدن است؛ داوطلبانه راه حل مناسبی برای حل مشکل ایجاد شده میان فدراسیون فوتبال کشورمان و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ، پیشنهاد کرده که متأسفانه تا این لحظه مورد قبول مسئولان تربیت بدنی قرار نگرفته است.

این پیشنهاد هم اکنون از سوی سازمان صدا و سیما جهت استحضار و تصمیم گیری نهائی برای ریاست محترم جمهوری ارسال شده که امیدواریم با توجه به ضرورت رعایت قانون از یکسو و حل مشکل مهم فدراسیون فوتبال بنحو مقتضی تصمیم گیری و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شود.

3ـ بر اساس قانون بودجه کل کشور، مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی؛ مبلغ 170 میلیارد تومان از اعتبارات صدا و سیما می‌بایستی از طریق درآمدهای ناشی از پخش آگهی های بازرگانی تأمین شودکه این مأموریت در خلال تمامی برنامه‌های سازمان در سیما و صدا با برنامه ریزی واحد صورت می‌گیرد.

کد خبر 64430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز