مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: توسعه اقتصادی هیچ کشوری بدون رشد صنعت حمل و نقل آن ممکن نیست و رشد اقتصادی کشورها به صورت مستقیم با صنعت حمل و نقل ارتباط دارد.

حمل و نقل شهری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، صبح امروز ۲۸ آذر مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل با حضور مهدی اسماعیل‌بگی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، یعقوب آزاده‌دل مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک و محمدعلی کریم‌پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۶ در بوستان آموزش ترافیک شهرداری منطقه ۱۶ برگزار شد.

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶ در این مراسم بیان کرد: ۲ سال گذشته، زمانی‌ که کرونا در تهران شیوع پیدا کرد، کارمندان شهرداری به صورت دورکاری و رعایت تمامی پروتکل‌ها فعالیت می‌کردند اما جانفشانی رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی، ایثارگری‌ رانندگان در سال ۱۳۶۲ را تداعی کرد.

رشد اقتصادی کشورها  مستقیما با صنعت حمل و نقل ارتباط دارد

در ادامه، مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تبریک روز ملی حمل و نقل عمومی به تمامی کنشگران این صنعت، گفت: توسعه اقتصادی هیچ کشوری بدون رشد صنعت حمل و نقلی آن ممکن نیست. رشد اقتصادی کشورها به صورت مستقیم با صنعت حمل و نقل ارتباط دارد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق با بیان اینکه رانندگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، خدمات رسانی مستقیمی به شهروندان تهرانی دارند، گفت: زحمت اصلی حوزه حمل و نقل عمومی بر دوش این رانندگان است و تکلیف مدیران این است که شرایط و بسترسازی مناسب را برای رانندگان ایجاد کنند.

گلشنی ضمن گرامیداشت یاد رانندگان فوت شده بر اثر بیماری کرونا گفت: ثوابی که این رانندگان بابت خدمت رسانی به خلق خدا در این مسیر داشتند توشه آخرت‌شان است.

وی گفت: پلیس راهور نقش موثری در مدیریت ترافیک شهر دارد. بدون حضور آن‌ها مدیریت ترافیک در شهر امکان پذیر نیست.

ایثارگری‌های صنعت حمل و نقل در دفاع مقدس ناگفتنی‌ است

تیمسار فتح‌الله حیدری در ادامه مراسم ضمن اشاره به فرمان تاریخی امام (ره) در سال ۱۳۶۲ برای کمک رانندگان کامیون و اتوبوس، گفت: نیروهای راهنمایی و رانندگی با حضور شبانه روزی در سال ۱۳۶۲، سهولت تردد کامیون‌ها را فراهم کردند و نقش مهمی در این برهه داشتند. بنده به عنوان نخستین رئیس پلیس ناجا که راهنمایی و رانندگی هم در اختیار ناجا بود و به نمایندگی از پلیس راه که خدمت گذاران صدیقی در مسیر بودند، در این مراسم حضور دارم.

وی در ادامه بیان کرد: ایثارگری‌های بسیاری در صنعت حمل و نقل انجام شده و تمامی این زحمات و ایثارگری‌ها ناگفتنی‌ است. طی تمام این سال‌ها شاهد تلاش و زحمات افراد حاضر در صنعت حمل و نقل بودیم.

حیدری با بیان اینکه رانندگان کامیون در سال ۱۳۶۲ با ایثارگری، فرمان امام (ره) را اجرا کردند، افزود: هرجا تصویر و فیلمی از ایثارگری در زمان جنگ است، رانندگان اتوبوس را مشاهده می‌کنیم.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل در تهران

محمدعلی کریم‌پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۶ تهران در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل بیان کرد: این مراسم بنابر دستور و تأکید شهردار تهران برگزار شده است. هفته گذشته جلسه‌ای در همین راستا برگزار شد تا برای مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. 

کریم‌پور در ادامه گفت: در نهایت مقرر شد تعدادی از رانندگان تاکسی، اتوبوسرانی، خودرو سرویس و دوچرخه‌سواران به همراه خانواده خود در این مراسم حضور پیدا کنند و از آن‌ها بابت زحمات چندین و چندساله تشکر به عمل آید. ۶۰ راننده تاکسیرانی، اتوبوسرانی، خودرو سرویس و … به همراه خانواده‌هایشان در این مراسم حضور داشتند که در پایان از رانندگان برتر منطقه ۱۶ و همچنین خانواده رانندگان فوت شده بر اثر بیماری کرونا قدردانی و تشکر شد.

کد خبر 644313

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha