جریان ثبت حقوق و مزایای دستگاه‌های اجرایی نشان می‌دهد که بالاترین میانگین خالص حقوق در پست‌های مختلف، ۲۴ میلیون تومان برای استاندار و همتراز آن بوده است.

حقوق نجومی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ثبت جزئیات حقوق و مزایای دستگاه‌های اجرایی براساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه انجام می‌شود و در همین مورد سامانه ثبت حقوق و مزایا در اواخر سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و از ابتدای سال ۱۳۹۷ دستگاه‌های مشمول باید برای ورود اطلاعات حقوق اقدام می‌کردند.

با این وجود گزارش سازمان اداری و استخدامی نشان داد که حتی تا سال جاری تعدادی از دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها هنوز ورود اطلاعات نداشته‌اند، از این‌رو جهت اجرای تکلیف قانون بودجه پرداخت حقوق کارکنان مشروط به ثبت اطلاعات در سامانه شد.

میانگین حقوق دریافتی وزیر، ۲۰ میلیون

اما گزارش دریافتی از وضعیت حقوق و مزایای ثبت شده دستگاه‌های اجرایی (سه قوه) به تفکیک سطح پست آنها در سال جاری حاکی از آن است که بالاترین میانگین خالص حقوق (حقوق منهای کسورات) مربوط به استاندار و همتراز آن با بیش از ۲۴.۳ میلیون تومان در هر ماه است.

میانگین خالص حقوق  برای وزیران بیش از ۲۰ میلیون تومان ثبت شده  و این در حالی است که میانگین خالص دریافتی معاون وزیر و همتراز آن بیش از وزیر بوده و تا ۲۱.۷ میلیون تومان اعلام شده است.

میانگین خالص پرداختی به نمایندگان مجلس  نیز ۱۷.۴ میلیون تومان ثبت شده است.

براساس این گزارش میانگین خالص حقوق معاون موسسه یا معاون سازمان و همتراز آن ۱۹.۷ میلیون، مدیرکل و همتراز ۱۷.۲ میلیون، معاون مدیرکل و همتراز ۱۳.۱ میلیون تومان است.

در سایر پست‌ها نیز میانگین خالص حقوق رئیس اداره و همتراز آن ۱۲.۸، رئیس گروه و همتراز ۱۳.۲ میلیون و کارشناس و همتراز ۹.۵ میلیون تومان ثبت شده است.

بیشترین اضافه کار برای کیست؟

در رابطه با جزئیات پرداخت حقوق در پست‌های مختلف، نیز بالاترین میانگین اضافه‌کار برای استاندار و همتراز آن با بیش از ۷.۹ میلیون تومان اعلام شده است.

میانگین اضافه‌کار وزیر ۶.۱ میلیون و معاون وزیر نیز به ۶.۲ میلیون تومان می‌رسد که بعد از استاندار، بالاترین متوسط اضافه کار است.

بالاترین میانگین رفاهی برای معاونان وزیر و موسسات

همچنین وضعیت میانگین رفاهی پرداخت شده بین پست های مختلف نشان می دهد که رقم پرداخت شده برای وزیر و همتراز آن ۷.۴ میلیون و معاون وزیر ۱۲ میلیون تومان است ولی بالاترین میانگین به معاون موسسه با ۱۳ میلیون تومان اختصاص دارد.

میانگین رفاهی که برای نمایندگان مجلس  پرداخت شده به ۸.۱ میلیون تومان می‌رسد و برای استاندار  ۸.۵ میلیون تومان است.

وزیر، نماینده و استاندار چقدر حقوق می‌گیرند؟

کد خبر 644466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • چمچاره IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    11 0
    رانت پورسانت املاک کشور. وسایر موارد وامهای. سوری و.... بماند
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    17 0
    مدیر بانک توی یه استان داره 50 میلیون میگیره چطور وزیر 20 میلیون میگیره؟ یا اشتباه ثبت کردند یا بقیه اش !!!! بصورت مزایا است
  • رظطبزرظ IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    9 0
    الکی
  • ئ IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    7 0
    بعد برای کارمند و کارگر پول ندارن سیر از گرسنه خبر نداره
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    16 0
    به خدا زشته این چیزها را ننویسید . اگر خیلی شفاف هستید فیش حقوی چهار تا وزیر و فرماندار و... که دریافتی را نشان دهد بذارین روی سایت . از فوق العاده مسافرت ها ؛ ماموریت ها داخل و خارج ؛ حق جلسات ؛ عضویت در هییت مدیره ها و....به خدا زشته
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    11 0
    مردم ازهمه چیز اطلاع دارنداین اطلاعات اصلادرست نیست.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    9 0
    چرا شخص باید برای ورود به مجلس میلیاردی هزینه کنه برای ماهی 20 میلیون
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      5 1
      بقیه ش هم رضای خدا نماینده میلیارد خرج میکنه فقط برای خدمت دوباره درمیاره فعلا خدمت مهم هست
  • مهدی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    7 0
    کل بودجه را صرف حقوقها میکنند یک قسمت دراعتبارات عمرانی را هم بعد جابجا واضافه کاروماموریت می کنند
  • mohamad IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    6 1
    ساده گیر اوردین رییس یک اداره داره 20 تا میگیره اونموقع وزیر 20 تا بگیره مزایای دیگه رو حساب نیاوردین ملت رو چی فرض کردین
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 0
    مزایا مهم است، حتی کسی که تو شورای شهر هست هم کلی مزایا و رانت داره که بیشتر هم واسه همین میرن شرکت میکنن،
  • ناشناس IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 0
    والا منم بیست تومن میگیرم بعد بیست سال ی 80 متری تو شهرک اندیشه متری 23 میلیون خریدم اینها چطوری ی 100 متری تو قیطریه و ... میخرن؟؟؟
  • یاسین IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    ای کاش میشد یه بار شب یلدا روازاین پول ها دست ۲۰۰ میو ه برای بچه ها مون میخوردیم
  • شهروند IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 0
    فکر می کنید انسان عاقل این اعداد را میتواند باور کند ؟؟ خودتان را گول میزنید یا مردم را؟ قطعا بدانید مردم گول این ارقام دروغین را نخواهند خورد. میلیاردها خرج تبلیغات می کنند که نماینده و وزیر و وکیل شوند برای چندر غاز حقوق؟؟ ...... خودتان هستید.
  • احمد US ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    هیچکس درکشورباحقوق 20میلیون وتورم نمی تواند خانه 50 تا60 میلیاردی داشته باشد امیدوارم واحد پول کشور ما که ریال می باشد روزی بتواند همانند پول سایرکشورهای مهم دنیا ازجایگاه خوبی برخوردارشده ومردم ایران بتوانند باغرور ریال خودرا به دیگربانک های دنیا عرضه نمایند واین جز با تولید برتر وداشتن جایگاهی ممتاز دردنیا امگانپذیرنخواهد بود
  • ناشناس IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    مطمئن هستم که این آمارصحیح نیست!!!!