حسن غفوری‌فرد، عضو حزب موتلفه اسلامی و سیاستمدار اصولگرا در گفتگو با همشهری: آبان سال ۹۸ مدیریت و عملکرد دولت در زمینه افزایش قیمت بنزین صددرصد اشتباه و اقدامات انجام شده جای هیچ دفاعی نداشت.

حسن غفوری فرد: شبی که قرار بود بنزین گران شود، از صداوسیما با من تماس گرفتند و گفتند قرار است امشب بنزین گران شود. از من خواستند مصاحبه‌ای در این‌باره داشته باشم و مردم را به آرامش دعوت کنم. گفتم اصلاً در جریان گران شدن قیمت بنزین نیستم و نمی‌دانم باید چه بگویم و چه‌کسی و چرا چنین تصمیمی گرفته است. کسی که آن سوی خط بود اصرار داشت یک جمله‌ای در این‌باره حرف بزنم. این کار کاملاً غلط بود. اگر می‌خواستند این تصمیم را اجرایی کنند باید مردم را راضی و توجیه می‌کردند که چرا تصمیم گرفته‌اند بنزین را گران کنند. بعید می‌دانم کسی می‌خواست عمداً مردم را عصبانی کند اما کاملاً تأیید می‌کنم که کار اشتباه بود و دولت و مردم این آمادگی را نداشتند که این شرایط را مدیریت و تحمل کنند. حتی می‌گویم رئیس‌جمهور در شبی که این تصمیم گرفته و اجرا شد اصلاً تهران نبود درحالی‌که در چنین شرایطی باید حتماً رئیس‌جمهور در محل کار خود حضور می‌داشت.

این کار کاملاً غلط بود. اگر می‌خواستند این تصمیم را اجرایی کنند باید مردم را راضی و توجیه می‌کردند که چرا تصمیم گرفته‌اند بنزین را گران کنند. بعید می‌دانم کسی می‌خواست عمداً مردم را عصبانی کند اما کاملاً تأیید می‌کنم که کار اشتباه بود و دولت و مردم این آمادگی را نداشتند که این شرایط را مدیریت و تحمل کنند. حتی می‌گویم رئیس‌جمهور در شبی که این تصمیم گرفته و اجرا شد اصلاً تهران نبود درحالی‌که در چنین شرایطی باید حتماً رئیس‌جمهور در محل کار خود حضور می‌داشت، در صحنه حاضر می‌بود و با مردم حرف می‌زد تا از شدت التهاب میان مردم کم شود. 

دراین‌باره بیشتر بخوانید؛ روحانی نمی‌خواست مردم در انتخابات شرکت کنند | او بارها به مردم کشورش اهانت کرد | طرح صیانت التهاب‌زاست؛ واقعاً چه اولویتی برای کشور دارد؟

دراین‌باره ببینید؛ غفوری‌فرد: روحانی می‌خواست مردم در انتخابات شرکت نکنند

گفتگو: حمیدرضا بوجاریان

تصویر: حسین اینانلو

تدوین: عاطفه سادات حسین‌زاده

کد خبر 644537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    اگر مملکت ما دارای یک چارچوب و برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت در همه زمینه ها داشت و روسای جمهور و وزرای آنها در آن مسیر گام بر میداشتند و تاکید میکنم به صورت سلیقه ای در خصوص حوزه های مختلف ارایه نظر غیر کارشناسی نمیکردند الان در حوزه اقتصاد مانند حوزه موشک حداقا کشور ۴ دنیا با این منابع بودیم
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 1
    احمدی‌نژاد کجاست؟ خودتونو خسته نکنید!