در این بستر علاوه بر فعالیتهای فردی، بسیاری از افراد به گسترش کسب و کار خود مشغولند و مشتری و مخاطبان خود را از این فضا جذب میکنند. کاربران دیگر نیز که مخاطبان این صفحات را تشکیل میدهند، همواره به دنبال صفحات معتبر بودهاند.
مخاطبین کسبوکارها در اینستاگرام
در همین لحظه بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در اینستاگرام حضور دارند. به عبارتی دیگر در روز حتی بیشتر از ۵۰۰ میلیون نفر در اینستاگرام به وقت گذرانی مشغول میشوند و برخی دیگر فعالیت حرفهای خود را دنبال میکنند. جالب توجه است که بدانید بیش از ۷۲ درصد کاربران از این شبکه اجتماعی مستقیما خرید کردهاند و ۳۴ درصد جمعیت اینستاگرام، نسل هزاره سوم هستند. طبق تحقیقات صورت گرفته در طی بازه های زمانی مختلف، محبوبترین شبکه اجتماعی میان نسل هزاره سوم، اینستاگرام بوده که به دلیل افزایش تمرکز این شبکه بر جلب رضایت کاربران، همه روزه به استفاده کنندگان این اپلیکیشن جذاب اضافه میشود.
پس جای تعجبی نیست که متخصصان بازاریابی شبکههای اجتماعی، اینستاگرام را بهترین ابزار بازاریابی برای کسبوکارها به ویژه مشاغل فعال در حوزه های مختلف مد، پوشاک و زیبایی معرفی میکنند پس با خرید فالوور واقعی برای پیج خود کسب و کار خود را گسترش دهید. آنان این نکته را دریافته اند که با یک استراتژی بازاریابی مناسب، هیچ محدودیتی برای موفقیت یک کسبوکار در اینستاگرام وجود نخواهد داشت.
فالوور فیک (غیر واقعی) یا فالوور واقعی چه فرقی دارد؟
در این مقاله می خواهیم به معنی ، نحوه کار بین فالوور واقعی و فالوور غیرواقعی و فرق بین فالوور واقعی و فالوور فیک را آموزش دهیم.
سعی ما بر ارائه ی دقیق مفاهیم این حوزه برای آشنایی هرچه بیشتر شما با اصطلاحات اینستاگرامی بوده است. با ما در این مقاله همراه باشید.
فالوور واقعی چیست؟
این ابتدایی ترین سوال در این بخش است و پاسخ مناسب برای آن را می توان این طور بیان نمود که فالوور واقعی همان فالوورهایی هستند که در اینستاگرام فعال هستند.و شما را لایک میکنند و برایتان کامنت میگذارند. این فالوور ها همان دوستان شما و یا اشخاص دیگری هستند که محتوای صفحه ی شما را دنبال میکنند.
فالوور فیک (غیر واقعی) چیست؟
حال به تعریف فالوور فیک می پردازیم: به این نکته توجه داشته باشید که منظور از فالوور فیک یا غیرواقعی رباتها نیستند. این اشتباه در مورد فالوور فیک در بین مردم جا افتاده است که فالوور فیک فالوور های جعلی هستند و فالوورهای فیک انسان نیستند. در حالی که این تصور به کلی طرز فکری اشتباه و در نتیجهی دانش ناکافی در این زمینه است. منظور از فالوور غیر واقعی یا در اصطلاح عامیانه فیک (fake) یعنی فالوورهایی که انسان ها هستند ولی فعالیت ندارند ؛ برای شما لایک ، کامنت و… کمی می گذارند و یا اصلا نمی گذارند. فراموش نکنید که این فالوور ها ربات نیستند.
جالب است بدانید که به فالوور های غیرواقعی فالوورهای روح نیز میگویند.
تفاوت فالوور واقعی با فالوور فیک (غیرواقعی) در اینستاگرام چیست؟
- فالوور واقعی نسبت به فالوور فیک لایک و ویو بیشتری دارد.
- سین استوری فالوور واقعی بسیار بیشتر از فالوور فیک است.
- فالوور واقعی برای شما کامنت میگذارد در حالی که فالوور فیک نه.
چرا باید فالوور فیک بسازیم؟
دلایلی وجود دارند که برخی صاحبان صفحات را مجبور میکند که فالوور فیک یا فالوور غیر واقعی بسازیم. در زیر مواردی از این دلایل آمده است.
- در بعضی استوری ها دیدید که میگویند صفحه یا لینک را بالا بکشید و مطلب را مشاهده کنید ؛ در پیج های زیر ۱۰K این امکان و لینک گذاشتن وجود ندارد.و شما با زدن فالوور فیک و رساندن آن به ۱۰K میتوانید این امکان را فعال کنید.
- بعضی اوقات دوست داریم فالوور هایمان زیاد شود و این کار به خود ما حس خوبی میدهد.
- با داشتن فالوور زیاد این حس به مخاطبان منتقل میشود که شما شخص مشهوری در اینستاگرام هستید.
چرا باید فالوور واقعی بسازیم؟
حال چرا زدن فالوور فیک راهی مناسب برای فعالیت شما نمی باشد؟
شما با زدن فالوورهای واقعی میتوانید به راحتی از اینستاگرام کسب درآمد کنید و لایک و ویو بالا داشته باشید همچنین میتوانید به صفحه اکسپلورر اینستاگرام وارد شوید و اگر فالوور واقعی ندارید نگران نباشید با خرید لایک برای پست خود یا با خرید ویو برای ویدیو های خود میتوایند این مسیر را در سری ترین زمان طی کنید.
برای اینکار اگر فالوور های شما بالای ۲۰K باشد میتوانید با تبلیغ کردن پیج دیگران در استوری یا پست خود از آن ها مبلغی را دریافت کنید و این میتواند به کسب و کار شما تبدیل شود.
نحوه تشخیص فالوور واقعی و فیک
حتما شما هم در اینستاگرام با پیج های متعددی برخورد داشته اید که فالوورهای عجیب و غریب دارند و از طرفی شما بنا به هر دلیلی در اعتماد به این پیج ها مشکوک هستید. یا می خواهید به آنها تبلیغ بدهید یا میخواهید خرید کنید.
پس روش تشخیص فالوور واقعی و فیک چگونه است؟
ما در این قسمت چند روش برای تشخیص فالوورهای فیک یک پیج بیان میکنیم که شما با بررسی هر کدام از روش ها میتوانید به یک سطح از اطمینان برسید برای تشخیص فیک یا واقعی بودن آنها.
روش اول:بررسی محتوا و موضوع پیج: یک پیج اینستاگرامی را در نظر بگیرید که تنها ۲۰ پست دارد و تاریخ اولین پستی هم که ارسال کرده است مربوط به سال گذشته است. اما همچنان ۵۰۰ هزار فالوور هم دارد. اولین چیزی که به ذهنتان میرسد فیک بودن فالوور هاست که درست هم هست. یا اینکه یک پیج با موضوع فروش وسایل بازی ۱۰ پست از اسباب بازیهای گوناگون را ارسال میکند و ۳۰۰ هزار فالوور هم دارد. اولین سوالی که به ذهنتان میرسد این است که چرا ۳۰۰ هزار نفر هر روز باید ۱۰ مدل اسباب بازی را مشاهده کنند؟ البته هستند پیج های فروشگاهی که در کنار فروش محصول پست های بسیار جالبی هم ارسال میکنند که مخاطب را دل زده نکنند از مشاهده مکرر مدل ها که حساب این پیج ها جداست.
روش دوم:بررسی فالوورهای پیج: به قسمت فالوورهای پیج مورد نظر بروید و به صورت لیست وار آنها را ببینید اگر تعداد زیادی فالوور خارجی یا عربی دیدید طبیعتا آن پیج فالوور فیک دارد یا تعداد زیادی پیج مشاهده کردید که نام و ای دی های عجیب و غریبی دارند یا تصویر پروفایل ندارند یا وقتی صفحه همین فالوورهای مشکوک را باز میکنید تعداد فالوور و فالووینگ با هم همخوانی ندارد برای مثال میبینید ۱۰۰ فالوور دارد و ۵۰۰۰ فالویینگ! شک نکنید که این پیج فالوور فیک خریداری کرده است.
روش سوم:بررسی کامنت پست های پیج:یک راه ساده دیگر در این رابطه بررسی کامنت های پیج مورد نظر است. دقت کنید ببینید چه سبک از اکانت هایی کامنت گذاشته اند و مانند روش دوم به آی دی، تصویر پروفایل و تفاوت فالور و فالوینگ آن دقت کنید. همچنین دقت کنید ببینید متن کامنت ها به چه صورت است. اگر دیدید اغلب کامنت ها جملات تکراری مانند "خیلی آموزنده بود/ بسیار عالی/ پیج خوبی داری و..." بود شک نکنید کامنت ها فیک هستند!
روش چهارم: بررسی دریافت لایک و کامنت در صفحه مورد نظر: برای به کار بستن این روش صفحهی مدنظرتان را دنبال کنید تا پستی در آن آپلود شود. اگر دیدید در یک ساعت اول تعداد لایک کامنت ها بسیار کم است و به ندرت اضافه می شوند یا اینکه ملاحظه کردید به صورت ناگهانی تعداد لایک و کامنت ها بالا رفت این صفحه مشکوک به فالوور فیک است و ممکن است شک شما صحیح باشد. همچنین شما میتوانید ساعت کامنت ها را هم در نظر بگیرید و ببینید که کامنت های پست در چه بازه ای از زمان گذاشته میشوند. برای مثال اگر ۳۰۰ کامنت در کمتر از ۱۰ دقیقه ارسال شده و دیگر بجز چند مورد کامنت دیگری ارسال نشده باید شک کنید! با بررسی این موارد تا حدود زیادی متوجه فیک بودن پیج مربوطه می شوید.
نظر شما