هفته یازدهم لیگ برتر فردا برگزار می‌شود و مدعیان قهرمانی بازی‌های نسبتا آسانی دارند.

لیگ برتر

به گزارش همشهری‌آنلاین، هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا (جمعه) برگزار می‌شود. بعد از هفته ششم که هر ۸ بازی‌اش در روز چهارشنبه ۳ آذرماه برگزار شد، این دومین‌بار در فصل جاری است که تمامی بازی‌ها در یک روز انجام می‌شود. فردا ۵ بازی به‌صورت همزمان از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود که در مهم‌ترین آنها استقلال به مصاف قعرنشین لیگ برتر می‌رود. تیم مشهدی که بعد از ۱۰ هفته هنوز مشخص نیست باید شهرخودرو صدایش کنیم یا پدیده، برای خودش پدیده‌ای است! این تیم طی ۱۰ بازی با ۲ اسم و ۳ سرمربی مختلف جمعا ۲ امتیاز گرفته و با ادامه این روند احتمالا سقوط می‌کند. این تیم بعد از ۳ باخت متوالی میزبان استقلال است که ۲ بازی اخیرش را برده و در مقابل تیم آخر جدول هم از حالا خودش را برنده می‌داند. فرهاد مجیدی فردا همچنان وریا غفوری را در اختیار ندارد و گویا محمد دانشگر هم بعد از مصدومیت در بازی جام‌حذفی، این مسابقه را از دست داده است. همزمان با بازی استقلال، ۲ تیم آلومینیوم و گل‌گهر هم بازی سخت و مهمی را در اراک برگزار می‌کنند.

این بازی اگر یک هفته زودتر انجام می‌شد، جدال ۲ تیم صدر جدولی بود اما گل‌گهر با حکم کمیته انضباطی جایگاهش را از دست داد و حالا از پله هشتم به جدول نگاه می‌کند. جالب اینکه ۳ برصفرشدن بازی‌های گل‌گهر باعث سقوط یک‌پله‌ای آلومینیوم هم شد و تیم خطیبی از رتبه دوم به رتبه سوم نزول کرد. آلومینیوم یکی از ۲ تیم بدون باخت این فصل بوده و گل‌گهر که خودش هم تا هفته قبل بدون باخت بود، انگیزه خاصی برای رقم‌زدن نخستین شکست این تیم دارد.

در همین ساعت تیم‌های قعر جدولی هوادار و نفت مسجدسلیمان به‌ترتیب میزبان تراکتور و فجرسپاسی هستند تا شانس خودشان را برای فرار از انتهای جدول آزمایش کنند. نفت مسجدسلیمان ۷ هفته است رنگ پیروزی را ندیده و اگر توان بردن فجرسپاسی را هم نداشته باشد، دیگر باید به‌عنوان یک گزینه جدی برای سقوط به این تیم نگاه کرد. تیم کمالوند الان در منطقه سقوط است و با تیم‌های بالای سرش ۲ امتیاز فاصله دارد. بازی مس رفسنجان و نساجی هم دیگر بازی ساعت ۱۵ است که در آن حواس‌ها بیش از آنکه به ۲ تیم باشد، به داور مسابقه خواهد بود.

با پیکان در تعقیب استقلال

درست در همان زمانی که بازی استقلال در مشهد به پایان می‌رسد، همسایه این تیم در صدر جدول یعنی سپاهان روبه‌روی پیکان قرار می‌گیرد. پیکان در ۲ هفته اخیر ۶ گل از استقلال و پرسپولیس خورده و حالا باید با سومین تیم مدعی فصل بازی کند. جالب اینکه این قرعه سخت فقط نصیب پیکان شده و هیچ تیم دیگری در این فصل مجبور نیست طی ۳ هفته متوالی با ۳ تیم مدعی قهرمانی روبه‌رو شود. با توجه به نتایج پیکان در هفته‌های اخیر و شرایط تیم بی‌نام مشهدی در قعر جدول، احتمالا هر دو تیم صدرنشین فردا به ۳ امتیاز دلخواه‌شان می‌رسند و هر تیمی چشم به جایگاه آنها دارد باید یک هفته دیگر هم صبر کند. پیکان با پنجمین خط دفاعی ضعیف لیگ کار سختی برای متوقف‌کردن دومین خط حمله برتر این فصل دارد.

آخرین برنده پرسپولیس در تهران

همزمان با بازی سپاهان، تیم سرخپوش و قهرمان ۵ دوره اخیر لیگ برتر در تهران میزبان همشهری سپاهان است. تیم یحیی در حالی از ذوب‌آهن پذیرایی می‌کند که طی ۳۰ بازی اخیرش در تهران شکست نخورده و جالب اینکه آخرین شکست را همین ذوب‌آهن به پرسپولیسی‌ها تحمیل کرده است. در هفته‌های پایانی لیگ نوزدهم و درحالی‌که قهرمانی پرسپولیسی‌ها قطعی شده بود، ذوب‌آهن با تک‌گل وحید محمدزاده تیم قهرمان را در تهران شکست داد. فصل بعد هم ذوبی‌ها در تهران از پرسپولیس امتیاز گرفتند؛ گل امید عالیشاه با ضربه میلاد جهانی در دقیقه ۹۰ پاک شد تا آخرین مصاف ۲ تیم در تهران با تساوی ۱-۱ به پایان برسد. سرخپوشان بعد از زدن ۹ گل در ۳ بازی اخیر، به‌نظر مشکل چندانی برای گل‌زدن به ذوب‌آهن ندارند اما مشکل اصلی آنها بسته نگه‌داشتن دروازه است که در بازی‌های این فصل خیلی کم و به‌سختی رخ می‌دهد.

کد خبر 645056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha