همشهری آنلاین: ششمین هفته‌ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال آلمان، شامگاه جمعه (5مهر) با غلبه کلن بر شالکه آغاز شد. هامبورگ، وردر برمن، هانوفر، کوتبوس، لورکوزن و دورتموند، تیم های پیروز۶ بازی روز شنبه بودند.

در دیدار روز جمعه، کلن تیمی که در این فصل به دسته‌ نخست صعود کرده، میزبان شالکه، صدرنشین جدول رده‌بندی بود. این دیدار در میان شگفتی با نتیجه‌ یک بر صفر به سود کلن پایان یافت. تک گل این بازی را «یوسف محمد» بازیکن لبنانی تیم کلن در نیمه‌ نخست به ثمر رساند. این نخستین گل وی در بوندسلیگا بود.
 
در یکی از دیدارهای حساس روز شنبه، برمن، مدعی قهرمانی و هوفن‌هایم تیم شگفتی‌آفرین این رقابت‌ها با هم دیدار کردند. هوفن‌هایم که در این فصل از دسته‌ دوم صعود کرده، با اقتدار در رده‌ دوم جدول جای داشت و نشان داده است که پیروزی‌های هفته‌های آغازین این تیم تصادفی نبوده است. سرانجام این دیدار پرهیجان با نتیجه‌ شگفت‌انگیز پنج بر چهار به سود برمن پایان یافت.
 
در یکی دیگر از دیدارهای شنبه، هامبورگ میزبان مونشن‌گلادباخ بود. مونشن‌گلادباخ نیز که یکی از صعودکنندگان از دسته‌ دوم است، تا کنون نشان نداده که آمادگی تثبیت موقعیت خود در لیگ برتر را دارد. سه باخت پی‌درپی در هفته‌های گذشته، این تیم را به یکی از مکان‌های قعر جدول کشانده است. هامبورگ هم که تا هفته‌ پیش صدرنشین بود، با یک شکست این جایگاه را از دست داد. آخرین پیروزی مونشن‌گلادباخ در هامبورگ به ۱۴ سال پیش بازمی‌گشت. این دیدار نیز با نتیجه‌ یک بر صفر به سود هامبورگ به پایان رسید.
 
یکی دیگر از دیدارهایاین روز میان هانوفر و بایرن مونیخ برگزار شد. اگر چه آخرین شکست مونیخی‌ها در هانوفر به بیست سال پیش بازمی‌گشت، ولی هانوفر نیز در ۹ بازی گذشته در خانه‌ خود شکست نداشته است. سرانجام این دیدار با نتیجه‌ یک بر صفر به سود هانوفر به پایان رسید. بنابراین بحران بایرن مونیخ همچنان ادامه دارد.
 
هرتا برلین نیز این هفته میزبان کوتبوس بود.. این دیدار نیز با نتیجه‌ یک بر صفر به سود کوتبوس به پایان رسید.
 
یکی دیگر از دیدارهای شنبه، میان بوخوم و لورکوزن برگزار شد. لورکوزن تا این بازی با به ثمر رساندن ۱۵ گل، بهترین خط حمله را به نمایش گذاشته بود. از سوی دیگر بوخوم در هفته‌های گذشته‌ چهره‌ چندان پرفروغی نداشته و به مکانی در رده‌ دوازدهم جدول بسنده کرده بود. وحید هاشمیان هم بار دیگر آسیب دیده ودر خدمت تیم خود نبود. این دیدار با نتیجه‌ سه بر دو به سود لورکوزن پایان یافت.
 
آخرین بازی این روز نیز از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود و میان بوروسیا دورتموند و اشتوتگارت برگزار شد. گرچه بازگشت گومز، گلزن ملی‌پوش اشتوتگارت به این تیم، بر قدرت تهاجمی اشتوتگارتی‌ها می‌افزود، ولی دورتموند در این بازی اشتوتگارت را با نتیجه‌ سه بر صفر درهم کوبید.

در دیدارهای روز یکشنبه، تیم وولفسبورگ که در فصل جدید ستارگان زیادی را به خدمت خود درآورده و با سرمربی صاحب نام خود فلیکس ماگات، به کسب موفقیت چه در رقابت‌های ملی و چه در سطح اروپایی امید بسته، در برابر حریف خود، کارلسروهه بازی نسبتا ضعیفی از خود نشان داد و در نهایت با نتیجه ۲ بر یک از میزبان خود شکست خورد.

اشکان دژاگه در صحنه‌ای از دیدار وولفسبورگ مقابل کارلسروهه

در حال حاضر وولفسبورگ با ۹ امتیاز در رده هشتم جدول و کارلسروهه با ۶ امتیاز در رده چهاردهم جدول جای دارند. 
 
در دیگر دیدار باقیمانده روز شنبه، تیم اینتراخت فرانکفورت پس از نود دقیقه پیکار در خانه خود ناگزیر شد به تساوی یک بر یک در برابر آرمینیا بیله‌فلد بسنده کند
در این دیدار، مهدی مهدوی‌کیا، ملی‌پوش ایرانی تیم فرانکفورت در میدان حضور نداشت و جزو بازیکنان ذخیره‌ بود. در حال حاضر فرانکفورت با ۳ امتیاز از شش بازی در رده هفدهم جدول قرار دارد و بیله‌فلد نیز با ۶ امتیاز رده سیزدهم را از آن خود کرده است.

کد خبر 64534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز