عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر پنجم نگاه واقع‌بینانه‌ای درباره محقق شدن بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران نداشته و ما هر چقدر برآورد کردیم و حتی نظرات کارشناسی را گرفتیم و از خود آن‌ها نیز مطالبه کردیم که چطور امکان محقق شدن این بودجه‌ را برآورد کرده بودید، هیچ جواب درست و کارشناسی‌شده‌ دریافت نکردیم.

سید محمد آقامیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره پیامدهای روالمند شدن اصلاح و کاهش بودجه‌ی شهرداری به بهانه‌ی مشکلات اجرایی گفت: ما در شورای شهر ششم اگر بخواهیم بودجه‌ای را به تصویب برسانیم، از آنجا که در فرایند تصویب بودجه از ابتدا با شهرداری هماهنگ خواهیم بود، نه تنها چیزی از آن را کم نخواهیم کرد بلکه در اثنای کار ممکن است مواردی را اضافه هم کنیم. درواقع ما کار تصویب بودجه‌ی سال آینده را واقعی می‌دانیم، چون خود ما این کار را انجام می‌دهیم. بنابراین من قول می‌دهم که کاهش بودجه‌های مصوب شهرداری در ۳، ۴ سال آینده اتفاق نخواهد افتاد.
 
وی ادامه داد: اما بودجه ۱۴۰۰ شهرداری، چون توسط مسئولان دوره‌ی قبل به تصویب رسیده با نگاه کارشناسی به انجام نرسیده و آن‌ها صرفا درصدد بودند تا مساله‌ی بودجه را از سرشان باز کنند. درواقع آن‌ها یک نگاه واقع‌بینانه نسبت به محقق شدن بودجه نداشته اند. ما هرچقدر برآورد کردیم و حتی نظرات کارشناسی را گرفتیم و از طریق ارتباطاتی که با اعضای شورای شهر قبلی داشتیم از خود آن‌ها این مطالبه را داشتیم که شما چطور امکان محقق شدن بودجه‌ی ۱۴۰۰ شهرداری را برآورد کرده بودید، هیچ جواب درست و کارشناسی شده‌ای را از آن‌ها دریافت نکردیم. بنابراین ما متوجه شدیم که تصویب بودجه‌ی ۱۴۰۰ شهرداری یک کار غیرعقلایی بوده که اعضای شورای شهر گذشته انجام داده اند و در جریان این کار نگاهی واقع بینانه وجود نداشته است. به هر صورت ما تلاش کردیم تا با ارائه‌ی اصلاحیه بودجه‌ی امسال شهرداری را واقع بینانه‌تر کرده و به تحقق نزدیک‌تر کنیم.

بیشتر بخوانید: 

آقامیری درخصوص پیامد افزایش قیمت خودروهای تاکسی جدید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری گفت: به هرحال ما در این قصه بحث‌هایی با ایران‌خودرو داریم. بالاخره آن‌ها هم به خاطر بالارفتن نرخ دلار افزایش‌هایی در قیمت هایشان دارند. این موارد البته موضوعاتی است که بنده هنوز به لحاظ فنی به آن ورود نکرده ام تا ببینم اوضاع و احوال ناوگان تاکسیرانی به چه صورتی درآمده است. درمورد این موضوع من باید بررسی‌های دقیق تری داشته باشم و بعد ارزیابی ام را ارائه بدهم.

این عضو شورای اسلامی شهر پایتخت در واکنش به اینکه در سال‌های گذشته تسهیلاتی برای رانندگان تاکسی‌ها در نظر گرفته می‌شد اما الان این تسهیلات حذف شده گفت: اینطور نیست. تا جایی که من اطلاع دارم آن تسهیلات در حال حاضر هم ارائه می‌شود. البته درباره چگونگی و کیفیت این تسهیلات من اطلاعی ندارم، اما می‌دانم که هنوز هم این خدمات وجود دارد. مدیریت شهری تهران برای پیگیری و رسیدگی به شرایط نوسازی ناوگان تاکسیرانی قطعا برنامه‌هایی دارد.
 
وی اضافه کرد: اما امروز ما بحث نوسازی ناوگان مترو را در دستور کار داریم که برای تامین قطعاتش مشکلاتی وجود دارد که ان‌شاءالله تا پایان امسال تامین قطعات ناوگان مترو به انجام خواهد رسید. تلاش ما این است تا آن مشکلاتی که گاهی برای بعضی از رام‌های قطار مترو پیش می‌آید را بعد از این دیگر نداشته باشیم. اولویت بعدی ما هم ناوگان اتوبوسرانی است. تلاش ما این است تا بتوانین ناوگان اتوبوسرانی را از این وضعیت خارج کنیم. ناوگان تاکسیرانی اولویت سوم ما در حوزه‌ی حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود. در حقیقت تمرکز ما بیشتر روی آن دسته از وسایل حمل و نقل عمومی است که بیشترین حجم جابه‌جایی مردم را به عهده دارند. بعد از آن‌ها نوبت تاکسیرانی است.

کد خبر 645398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha