در میان موشک‌هایی که که اخیرا سپاه شلیک کرد، موشک‌هایی قرار دارند که برد بالای دو هزار کیلومتر و سرعتی چندین برابر سرعت صوت دارند. موشک‌هایی که اگر از نطنز شلیک شوند، در حدود هفت دقیقه به قلب تأسیسات اتمی دیمونا اصابت خواهند کرد. 

موشک بالستیک ذوالفقار ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۶ فروند موشک بالستیک به طور همزمان شلیک شد. 

آنطور که رسانه رسمی سپاه خبر داده، ۱۶ فروند موشک کوتاه‌برد، میان‌برد و برد بلند نیروی هوافضا به صورت همزمان به سمت اهداف از پیش تعیین‌شده شلیک شده است. 

تحلیل‌گران این رزمایش را واکنشی به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌دانند. 

مقامات رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر و همزمان با مذاکرات احیای برجام که در وین در حال انجام است، بار دیگر تهدیدات لفظی سال‌های اخیر خود برای حمله نظامی به ایران را تکرار کردند. 

هفته پیش، بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفته بود که به ارتش دستور داده گزینه نظامی در برابر ایران را به گزینه عملی تبدیل کنند. به نوشته برخی رسانه‌های بین‌المللی، گانتز مدعی شده بود که «اسرائیل اگر لازم باشد، به تنهایی و حتی بدون همکاری با آمریکا دست به حمله خواهد زد». این رسانه‌ها در عین حال از اختلاف‌نظرهای جدی بین مقامات صهیونیستی درباره توانایی حمله به ایران گزارش دادند. 

در واکنش به تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی، سرلشکر رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) تأکید کرد که «اگر تهدیداتی از این دست جنبه عملی به خود بگیرد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بدون درنگ، تمامی مراکز، پایگاه‌ها، مسیر و فضای استفاده شده برای عبور و مبداء تجاوز را بر اساس طرح‌های عملیاتی تمرین شده مورد حمله کوبنده قرار خواهد داد.» 

همزمان با این تهدیدات بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رزمایش چندجانبه پیامبر اعظم (ص) ۱۷ را برگزار کرد و سخنگوی رزمایش هم گفت که این رزمایش در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه و بر اساس شبیه‌سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی و درهم‌تنیدگی جنگ‌های سخت و نیمه‌سخت و نرم برگزار می‌شود. 

رزمایشی که  بنابر گزارش‌های رسمی، در آخرین مرحله آن، ۱۶ فروند موشک بالستیک سپاه شامل موشک‌های عماد، قدر، سجیل، زلزال، دزفول و ذوالفقار «مواضع حساس شبیه‌سازی شده دشمن را با دقت ۱۰۰ درصدی مورد اصابت قرار داده و منهم کرده‌اند.» 

  در واقع برخی مناطق حساس و حیاتی رژیم صهیونیستی به عنوان اهداف حملات احتمالی، شبیه‌سازی شده‌اند و امروز با موشک‌های بالستیک سپاه مورد هدف قرار گرفته‌اند. 

صهیونیست‌ها در تهدیدات خود، بارها از تأسیسات هسته‌ای نطنز به عنوان یکی از اهداف حملات به ایران صحبت کرده‌اند. در مقابل نیز از تأسیسات اتمی رژیم صهیونیستی به عنوان اهداف احتمالی سخن به میان آمده است. 

یکی از حساس‌ترین و حیاتی‌ترین این مناطق، تأسیسات اتمی دیموناست که از آن به عنوان نماد توان هسته‌ای و در عین حال نقطه ضعف اسرائیل یاد می‌شود. 

در میان موشک‌هایی که امروز سپاه شلیک کرده است، موشک‌هایی قرار دارند که برد بالای دو هزار کیلومتر و سرعتی چندین برابر سرعت صوت دارند. موشک‌هایی که به عنوان مثال اگر از نطنز شلیک شوند، در زمانی حدود هفت دقیقه به قلب تأسیسات اتمی دیمونا اصابت خواهند کرد.

کد خبر 645619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 32
  • ایرانی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    40 57
    پاینده و سرافراز باد جمهوری اسلامی ایران . ان شاالله پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی در سراسر دنیا برافراشته خواهد شد .
  • US ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    54 27
    درود بر ایران
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    39 40
    بعد از این مانور اسرائیلی ها لال شده اند!!!؟؟
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    40 41
    البته این فقط موشک های ایرانی است ......از عراق و سوریه و لبنان هم برایشان سورپرایز داریم
  • حمید IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    43 41
    دمتون گرم .دم همه بچه های سپاه و ارتش که باعث غرور ما میشن گرم که افتخار کشور هستند .خدا قوت و بازم دمتون گرم
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    37 35
    خدارا شکراز این قدرت در کشور صاحب الزمان بر خودمیبالم
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    29 23
    درود
  • احسان IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    26 43
    هر چند این پیام درج نخواهد شد ولی آرزوی محو رژیم مجعول صهیونیستی را با کلاهک های ....ی موشک های ایرانی در آینده نزدیک دارم . طوری که ابتدا تل آویو و حیفا با خاک یکسان شوند . خانه به خانه . نفر به نفر با هر جنسیت .
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    30 12
    همشهری جان اگر ممکنه در مورد قضیه مالیات و کارتخوان پزشکا ن هم افشاگری کن
  • ali IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    20 26
    در یک مکانی بودم داشتیم تکه های از این مانور را می دیدیم. شخصی گفت دلتون خوش نباشه .جنگ دیگه قدیمی شد.امریکا دنبال جنگ نظامی نیست دیگه جنگ اقتصادی و فرهنگی ایدوالوژیستی حرف اول را میزنه.شخصی دیگه گفت قربونت یعنی دیگه امریکا کاری به جنگ نداره .طرف گفت نه باابا !!!! طرف مقابل گفت پس چون کاری به جنگ نداره هنوز با تسلیحات نظامی در عراقه .تازه دیروز از افغانستان رفت.هنوز با با دهها کشور دیگه مثل یمن و فلسطین و کشورهای افریقایی در جنگ نظامی .هنوز با حملات تروریستی در حال تروره.به خاطر همینکه ناوهای جنگی و هواپیما برش را به رخ همه می کشه پس بخاطر اینکه دیگه امریکا جنگ نظامی را کنار گذاشته.!!!!! خلاصه الان که امریکا داره با دست پر حرف میزنه بعضی از عزیزان که فکر می کنند امریکا قول شکست ناپذیره دارند داد میزنند .این قدرت نظامی ایران دیگه بدر نمی خوره چون دیگه جنگ نظامی رخ نمیده ووو از این دری وریا.اما نمیدونند اگر خدایی نکرده ایران در قدرت نظامی الان تا حدی به قدرت نرسیده بود وزیر امور خارجه نمی گفت ما فعلا از راه دیپلماتیک با ایران وارد می شیم.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    59 23
    آقایون خواهشا صهیونیسم و دشمن رو بی خیال. موشک و توپ و تانک و تفنگ رو بی خیال. این سرمایه های ملی و پول های هنگفت رو خرج کنید برای آبادانی کشور، برای کمک به مناطق محروم، کمک به بچه های خیابانی، کمک به مرمت مساجد، کمک به رفع آلودگی، خرید تجهیزات بیمارستان، جلوگیری از گرانی های سر به فلک کشیده، ایجاد موسسات خیریه، نوسازی واگن های مترو خرید اتوبوس های جدید، جلوگیری از برج سازی ها و زمین خواری ها و صدها کار دیگه که میشه با این پول ها کرد. بیرون رو بی خیال، مسائل داخلی رو بچسبید و آرامش رو اینطوری به مردم برگردونید. خداییش نمی ترسیداز گفتن حقایق، منتشر کن.شماها از نشر حقایق، نقد سازنده و آگاهی دادن بیشتر مردم، می ترسید. ولی همه می دونند.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      15 23
      چقدر ساده لوحانه !!!
    • علی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      17 1
      عالی
  • حسین IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    49 2
    دشمن اصلی ما مردم ایران در حال حاضر، گرانی و اوضاع نابسامان اقتصادیه و مسائل خردو کلان دیگه. بیشترین تلاش ها و نیروها رو باید برای مبارزه با این عوامل صورت بگیره. موشک ساخته شه، اما مردم فقیر باشند و فاصله طبقاتی هم زیاد، چه فایده؟ نگاه کنید ببینید شادترین کشورهای جهان، تجهیزات نظامی پیشرفته ای دارند؟! یا اوضاع داخلی بهتر؟!
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      29 3
      حق گفتی برادرعزیز
  • سجاد IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    14 11
    اینها مایه غرور ملی ماست.اما ما باید مواظب نقاط ضعف دیگمون هم باشیم.که خیلی مهمه .همین بی عدالتیها حقوقها مثل صنعت نفت که متاسفانه حقوق و پاداشهای افسارگسیخته دارند.حتی معلمها که خدا شاهده نصف سال رو بیکار هستند .بازیگران سینما مثل زمان قبل از انقلاب شدن .پرستاران و دکتران پوشش و رفتارشان در محیط کارخیلی زننده شده یارو ده تا قطعه زمین گرفته متاسفانه خیلیها یک قطعه رو هم ندارند .سر سال به کارمندان دولت عیدی از بیت المال داده میشه بقیه مردم نه گویا که ادم نیستند وغیره.............................
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    7 19
    الله اکبر درود بر سربازان امام زمان و درود بر سپاهیان حضرت زهرا
  • محمد علی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    1 24
    اسرائیل همش لفاظی میکنه خودشون اعتراف میکنن که اندازه حمله به ایران نیستن و توافق هم صورت میگیره و کاری از دست اسرائیل هم برنمیاد فقط زوزه میکشه چون میدونه حماقت کنه با موشکهای بالستیک و مخوف ایران روبه رو خواهد شد و توان مقابله با چنین موشکهای ویران کننده ای را به هیچ عنوان ندارد و در کمتر از 7 دقیقه به طور کامل محو خواهد شد .موشکهای عماد .ذوالفقار .قیام .انواع فاتح .حاج قاسم .سجیل و شهاب 3 نمونه های کوچکی از توان موشکهای بالستیک ایرانه.منتظریم دست از پا خطا کنن
  • یکی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    23 4
    میدونم چاپ نمیشه ولی مینویسم. اگر یسری مثل بنده از نمایش های نظامی خوشحال نیستن دلیل بر بی غیرتی نسبت به کشور نیست بلکه ناراحتیم چون موشک برامون خونه و ماشین و گوشت و مرغ و تخم مرغ سر سفرمون نمیشه.
  • افشین IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    10 12
    درود به شرف سپاه
  • نازیلا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    4 13
    ایول
  • حمیذ IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    7 2
    بااین موشکها می شودبایک قدرت اتمی درافتاد؟
  • US ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    7 4
    جنگ آینده در دنیا جنگ روبات هاست و آمریکا درحال حاضر از تکنولوژی بسیار پیشرفته ای برخوردار است
  • محمد IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    5 11
    الان بعضیا میان میگن چیه این مملکت خوبه همه چی گرونه تورم بالا بی ارزش بودن پول ملی خب (برادر یا خواهر)من ایران همه نوع تحریمی انداختن روش مسئولین قبلی هم که تا تونستن تورم بردن بالا اما ما با این مشکلات ببینید چطور دشمنان خودمون رو به وحشت می اندازیم
  • خداداد IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    2 5
    متا سفانه قدرت تخریب بالایی ندارند نمیدونم چرا
  • شاهین IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    2 12
    زنده باد سپاه پاسداران
  • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 3
    احسنت دقت برخورد به هدف عالی بود
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 3
    در زمان جنگ ایران با عراق و جهان هوادارش از داخل نیز منافقها و جنایتکاران مردم را به خاک و خون کشیدند الان بجز دشمن خارجی که بازهم همانها هستند با کمی تغییر که لازمه در برابرشان آماده و مسلح بود اما منافقان الان همون ایران‌خودرو و سایپا و بسیاری از شرکتها و بازاریها و بانکها و اختلاسگران و...هستند که از دشمن خارجی بدارند اگر کشوری از داخل نابود نشه هیچ قدرتی از بیرون نمی‌تواند آن کشور را از بین ببرد
  • من IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    چرا نظرات مخالفتونو چاپ نمی کنید
  • عماری IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    اسراییل در حال فروپاشی است و دیگر کشوری بنام اسراییل وجود ندارد و نخواهدداشت