رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه قطعات یدکی مترو در چند سال گذشته خریداری نشده است و به همین دلیل در این شرایط بحرانی قرار داریم، گفت: تحریم چندان در این حوزه موثر نبوده است به خصوص که این خریدها بیشتر از چین خریداری می‌شده و روش‌های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد.

حادثه برخورد قطار مترو تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران  بعد از جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه هم‌اندیشی صبح امروز گفت: بخشی از این جلسه هم‌اندیشی در خصوص حوادث مترو و راه های پیشیگیری و خرید قطعات مترو بود.

اوادامه داد: عدم تامین قطعات مترو اصل مشکلات مترو است. البته گزارشات دقیقی درخصوص آنچه رخ داده است در این جلسه مطرح شد.

جعبه سیاه برخورد ۲ قطار مترو تهران باز شد؛ وقوع همزمان ۴ خطا | راهبر از نظر روحی و جسمی هوشیاری نداشته است

چمران با تاکید بر اینکه کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی دغدغه‌ای است که از گذشته تا کنون با ما همراه بوده است، افزود: اگر با تمهید مناسب از حوادث مشابه پیشگیری نکنیم تضمینی نیست که دوباره رخ ندهد؛ قطعات یدکی در چند سال گذشته خریداری نشده است و به همین دلیل در این شرایط بحرانی قرار داریم.

سیگنالینگ مترو مربوط به ۲۰ سال پیش است

او با بیان اینکه سیگنالینگ مترو مربوط به ۲۰ سال گذشته است و باید به روز رسانی شود، عنوان کرد: در حادثه‌ای که رخ داد متاسفانه سیستم اتوماتیک قطع و به حالت دستی تبدیل شده است و مرکز کنترل بر آن قطار نظارت نداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: به دلیل نقض در سیگنالینگ، اتاق کنترل مطلع نشد که سیستم اتوماتیک قطع شده است.

چمران با بیان اینکه منابع مالی برای به روز کردن قطارها مشخص شده است، گفت: جان مردم در میان است و باید منابع مالی آن مشخص شود. شهرداری منابع مالی ندارد اما این فراتر از شهرداری است و باید دولت و مجلس در این خصوص وارد میدان شوند.

او در پاسخ به این سوال که دلیل عدم خرید تجهیزات تحریم بوده یا بودجه گفت: بودجه‌ای برای خرید وجود نداشته است؛ تحریم چندان در این حوزه موثر نبوده است به خصوص که این خریدها بیشتر از چین خریداری می‌شده و روش‌های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 645784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha