گروه حوادث: پلیس در جست و‌جوی مرد سابقه‌داری است که بعد از دستگیری، با یک خودروی مسروقه و با ارائه مدارک جعلی فرار کرده است.

در آخرین روزهای آذرماه مردی به اداره آگاهی تهران رفت و آنها را در جریان ماجرای سرقت خودرواش قرار داد.

این مرد به ماموران پلیس گفت: بیست وهشتم آذر 86، یکی از دوستانم به نام محمد‌حسین با من تماس گرفت و از من خواست خودروی پژو پارس خود را برای مدت کوتاهی به وی اجاره بدهم.

وی افزود: بعد از پذیرفتن این درخواست، با وی در ساختمان یک شرکت در خیابان آزادی قرار ملاقات گذاشتم. در زمان تعیین شده پس از پارک خودرو‌ام به محل قرار رفتم اما بعد از آنکه دوستم به سرقرار نیامد، به سراغ خودروام که در خیابان پارک کرده بودم رفتم اما دیدم خودروام به سرقت رفته است.

با طرح این شکایت، کارآگاهان با دستور دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند و محمد حسین را که تنها مظنون این ماجرا بود، تحت تعقیب قرار دادند.

با گذشت 7 ماه از این ماجرا، مدتی قبل ماموران پلیس خودروی سرقتی را در بزرگراه اسبدوانی تهران مشاهده کرده و آن را توقیف کردند. با انتقال راننده خودرو به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، مشخص شد راننده خودروی مسروقه همان محمدحسین است.

با انتقال متهم به دادسرا، این مرد جوان مدعی شد خودرو را از شاکی خریداری کرده و با ارائه مدارکی توانست تا زمان حضور در جلسه بعدی دادگاه آزاد شود اما حاضر نشدن متهم در جلسه بعدی باعث شد پیگیری پرونده از سوی کارآگاهان ادامه یابد و دراین تحقیقات بود که آنها متوجه جعلی بودن مدارک ارائه شده توسط متهم شدند.

در بررسی‌های بعدی ماموران پلیس آگاهی، مشخص شد محمد حسین دارای 8 فقره سابقه اتهامی و زندان در زمینه‌های کلاهبرداری، سرقت، جعل اسناد دولتی، صدور چک بلامحل، جعل مهر و اسناد و دخالت در امر وکالت بوده که از سوی دستگاه قضائی و انتظامی تحت تعقیب است.

سرهنگ کارآگاه مسلم فضل‌علی- رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم در جراید، از شهروندانی که از مخفیگاه وی اطلاعی دارند درخواست کرد با شماره‌های 51055463 و 51055464 تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند.

کد خبر 64606

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز