مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی درباره مشکلات پرداخت آنلاین و عدم واریز کرایه مسافران به رانندگان گفت: بحث پیامک واریز برای رانندگان در حال پیگیری است تا خیال تاکسیران‌ها بابت کرایه راحت شود.

تاکسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی اسماعیل‌بگی درباره مشکلاتی که در شیوه پرداخت آنلاین کرایه‌ها وجود دارد، گفت: در حوزه پرداخت آنلاین مشکلاتی وجود دارد که تا به حال سازمان تاکسیرانی به طور جدی ورود نکرده است.

او گفت: این مسئله در دستور جدی ما قرار دارد و باید درنظر گرفت که بین پرداخت آنلاین و دستگاه پوز تفاوت وجود دارد؛ وقتی در دستگاه پوز، کارت عابربانک کشیده می‌شود، پول مستقیم به حساب راننده واریز می‌شود.

اسماعیل‌بگی ادامه داد: در پرداخت الکترونیک اما مبلغ در حساب تجمیع می‌شود و در روز دو مرتبه تا سه مرتبه برای تاکسیران این واریز انجام می‌شود. از طرفی اگر مبلغی دیر واریز شود یا واریز نشود، به این عدم پرداخت رسیدگی می‌شود.

مدیرعامل سازمان نظارت و تاکسیرانی در پاسخ به این سوال که چگونه راننده می‌تواند عدم واریز کرایه‌اش را از مسافر پیگیری کند، گفت: نخست باید مسافر اطلاعات پرداخت کرایه را به راننده نشان دهد. از طرفی در اپلیکیشنی که طراحی شده، تاکسیران می‌تواند به لحظه واریز کرایه‌اش را مشاهده کند.

اسماعیل‌بگی گفت: در کنار این اپلیکیشن، بحث پیامک واریز کرایه هم در حال پیگیری است که با ارسال پیامک به راننده، دلخوشی پرداخت کرایه برای راننده به وجود بیاید. همچنین، انتقال تسویه هم در روز دو تا سه مرتبه انجام می‌شود.

کد خبر 646829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن لهنام‌فر IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    متاسفانه بعضی از رانندگان درخواست فقط پول نقد می کنن. مثلا همین دیروز پنجشنبه، خط آزادی به تجریش پول نقد همراهم نبود. وقتی از راننده خواستم بترکد پرداخت اینترنتی رو بده، اعتراض کرد و گفت که من فقط با پول نقد کار می کنم. خلاصه داست کار بالا می‌کرفت که مسافر دیگه پادرمیانی کرد. توو این وضعیت کرونا خیلی وقته که کرایه تاکسی رو نقدی نمی دم اما بعضیا با این بهونه که پول از طریق بارکد ، دو سه روز بعد به حسابمون میشینه، بارکد خوانشون رو بر میدارن. امیدوارم این مشکل حل بشه. هم برای ناکسی‌ها هم واسه مسافراا