افسر بازنشسته ارتش بریتانیا از یک حمله سایبری به آکادمی وزارت دفاع این کشور (MoD) و تاثیر قابل‌توجه آن بر این سازمان خبر داد.

حمله سایبری

به گزارش همشهری آنلاین، «ادوارد استرینگر»، مارشال هوایی و افسر مسئول در آن زمان به اسکای نیوز گفت که این حمله سایبری در مارس سال ۲۰۲۱ کشف شد.

به گفته این افسر بازنشسته، فعالیت غیرمعمول توسط شرکت سرکو شناسایی شد، اما در ابتدا تصور می‌شد که این ممکن است به دلیل نوعی خطای فناوری اطلاعات باشد تا یک چیز مخرب.

بدین ترتیب آکادمی دفاعی بریتانیا هدف قرار گرفت. این سازمان مسئولیت آموزش هزاران پرسنل نظامی، کارمندان وزارت دفاع، شخصیت‌های دولتی و دانشجویان خارج از کشور را بر عهده دارد. دوره‌های ارائه شده به موضوعاتی از جمله امنیت، استراتژی، زبان‌ها و جنگ اطلاعاتی مربوط می‌شود.

اینکه چه کسی مسئول بوده، مشخص نیست، اما اسکای نیوز گزارش می‌دهد که چین یا روسیه احتمالا دخیل بوده‌اند.

استرینگر می‌گوید: «این می‌تواند هر یک از آنها باشد یا فقط می‌تواند کسی باشد که در تلاش برای یافتن آسیب‌پذیری برای یک حمله باج‌افزاری است که فقط، می‌دانید یک سازمان جنایی واقعی است».

از آنجایی که کارکنان آکادمی برای ادامه دوره‌ها تلاش می‌کردند، مدیریت نگران بود که دلیل حمله ممکن است ایجاد اختلال در سیستم آموزشی نبوده باشد؛ بلکه آکادمی می‌توانست به‌عنوان یک در پشتی برای هدف قرار دادن وزارت دفاع استفاده شود. این چشم‌انداز پیامدهای شدیدی داشت و می‌توانست عواقب بالقوه‌ای برای امنیت ملی داشته باشد.

استرینگر افزود که با وجود این نگرانی‌ها، به نظر می‌رسد هیچ مدرکی دال بر نقض فراتر از آکادمی دفاع وجود ندارد.

تحقیقات آغاز شد و مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC) از این حمله سایبری آگاه است.

در طول مصاحبه، استرینگر گفت که حمله سایبری مهم، اما پس از آن قابل مدیریت بود و همچنین موسسه دانشگاهی را بر آن داشت تا پس از محاسبه هزینه عملیاتی مقابله با این حادثه، وضعیت امنیتی و انعطاف‌پذیری شبکه خود را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

در حال حاضر، زیرساخت فناوری اطلاعات همچنان در حال بازسازی است و آکادمی دفاعی قرار است در آینده یک وب سایت جدید راه‌اندازی کند.

کد خبر 647853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha