بارندگی‌هایی که در هفته اخیر آغاز شده و همچنان نیز در مناطقی از کشور ادامه دارد، علاوه بر اینکه باران رحمت و نعمت الهی‌است، اما در استان‌های جنوبی کشور خساراتی را نیز در بر داشته است.

بارش باران - سیل

به گزارش همشهری آنلاین، در ٢۴ ساعت گذشته بیش‌ترین بارندگی‌ها در استان‌های هرمزگان، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رخ داده است.  

در پی بارندگی۱۲ دی‌ماه و ورود سیلاب به شهر لامرد در استان هرمزگان و همچنین آبگرفتگی شدید در معابر و ساختمان‌ها خسارت‌های شدیدی به تاسیسات و تجهیزات شهری از جمله تخریب بلوارها و میادین، آسفالت، زیرسازی معابر، تاسیسات روشنایی، و آبیاری و فضاهای سبز، معابر و دیواره‌های حائل رودخانه‌ها وارد شد که این خسارات معادل ۱۳۰ میلیارد ریال براورد شده است.

در پی بارش‌های شدید در سیرک، راه‌های دسترسی به محل خط انتقال ۴۰۰ میلیمتری که دچار حادثه و خسارت شده مسدود است، همچنین بارندگی، به تأسیسات آبرسانی شهرستان سیریک خسارت ۱۷ میلیارد ریالی وارد کرده که عمده این خسارت‌ها در بخش منابع تولید و خطوط انتقال رخ داده است.ورودی‌های پل بسیج میناب نیز شب گذشته بر اساس طغیان سیلاب دچار آسیب‌دیدگی شده و تا اطلاع ثانوی مسدود است.

بارش باران زمستانی سبب تخریب چند منزل و جایگاه دام خشت و گلی و تلف شدن دام‌های سبک در جنوب سیستان و بلوچستان شد،‌ همچنین به بخشی از قلعه تاریخی و زیرساخت‌های روستای عباس‌آباد خاش نیز خساراتی وارد شده است.

تا به حال ١١ مصدوم از استان فارس گزارش شده که هفت مصدوم پس از اقدامات درمانی مرخص شدند و چهار مصدوم، همچنان در بیمارستان‌ها  بستری هستند. 

آخرین آمار فوتی گزارش شده نیز ۸مورد بوده که شهروندانی در لامرد، بیرم، سیرجان، مهرستان و داراب جان خود را از دست داده‌اند.

اینفوگرافیک | کدام استان‌ها از بارندگی‌های شدید خسارت دیدند؟

کد خبر 647890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میهمان IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    کلا آسیب‌پذیری ما در مقابل سیل بالا است. نقشه‌های هواشناسی بارندگی شدید را از اواخر هفته بعد دوباره برای جنوب و جنوب غرب نشان میدهند.