انتصاب سلام، دختر صلاح الزواوی، به سفارت دولت خودگردان فلسطین بازتاب زیادی در میان فعالان فلسطینی داشت. اما سابقه حضور طولانی مدت خانواده او در ایران، پدر سلام چهل سال در ایران عهده دار منسب سفارت بوده و مادرش در بهشت زهرای تهران مدفون است، می‌تواند به معنی شناخت خوب او از مناسبات بین دو کشور باشد.

سلام الزواوی

به گزارش همشهری آنلاین، سلام دختر صلاح الزواوی سفیر سابق فلسطین در تهران جانشین پدر شد و روز گذشته در مقر محمود عباس در اردن سوگند یاد کرد. صلاح الزواوی از موسسین جنبش فتح، حدود چهل سال عهده دار این منسب بود. در این حضور طولانی مدت، مادر لبنانی الاصل سلام، دلال الاعرج، درگذشت و در بهشت زهرای تهران دفن شد.

مدت طولانی سفارت صلاح در ایران او را به مقدم السفرا مشهور کرده بود با این حال روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه ماموریتش پایان یافت و روز شنبه دخترش به این سمت منصوب شد. این خبر با واکنش گسترده‌ای در میان فعلان فلسطینی همراه شد.

الزواوی در سال ۱۹۳۷ در شهر صفد منطقه الجلیل، زادگاه رئیس دولت فلسطین، به دنیا آمد. پس از فاجعه سال ۱۹۴۸، خانواده سلام به سوریه نقل مکان و در شهر حلب اقامت کردند. پس از آن بود که پدر سلام، سمت سفیر سازمان آزادیبخش فلسطین در الجزایر، برزیل و سپس کنیا را به عهده گرفت و به باسابقه‌ترین دیپلمات فلسطینی در سمت خود تبدیل شد. سلام حدود ۱۸ سال است که در تهران زندگی کرده و آگاهی او از مناسبات دیپلماتیک بین دو کشور را به همراه داشته است.

کد خبر 648820
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    17 7
    دخترسفیرفلسطین بی حجاب است یعنی ماداریم ازملتی بدحجاب دفاع میکنیم
    • 35517 IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      4 1
      آقایون نقطه نظری ؟ حرفی ؟ حدیثی؟ البته که اشکال ندارد و برای پاسپورت ایرانی هست که خدا غیرت کرده است