پوشیدن گن بعد از عمل چگونه می تواند به نتایج جراحی شکم کمک کند. گن بعد از جراحی به گونه ای طراحی شده است که می تواند در بهبودی بیشتر روش‌های جراحی پلاستیک موثر باشد. گن پس از جراحی بخش مهمی از مراقبت‌های بعد از عمل جراحی پلاستیک مانند جراحی زیبایی شکم، جراحی سینه، لیپوساکشن و جراحی‌های مختلف بدن پس از کاهش وزن و غیره هستند.

علت پویدن گن بعد جراحی

علت پوشیدن گن های بعد از عمل جراحی چیست ؟

پوشیدن گن بعد از عمل چگونه می تواند به نتایج جراحی شکم کمک کند. گن بعد از جراحی به گونه ای طراحی شده است که می تواند در بهبودی بیشتر روش‌های جراحی پلاستیک موثر باشد. گن پس از جراحی بخش مهمی از مراقبت‌های بعد از عمل جراحی پلاستیک مانند جراحی زیبایی شکم، جراحی سینه، لیپوساکشن و جراحی‌های مختلف بدن پس از کاهش وزن و غیره هستند.

چرا بعد از عمل لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی  باید گن لیپوماتیک بپوشم ؟

۱- کاهش ورم بعد از جراحی

تورم بعد از عمل با تجمع مایع اضافی در حفره های شکم به دنبال تامی تاک یا هر جایی که لیپوساکشن انجام شده است , بروز می کند که باعث افزایش وزن شما می شود. گن بعد از عمل جراحی می تواند با اعمال فشار مناسب به ناحیه آسیب دیده با توزیع مجدد مایعات به کاهش تورم کمک کنند. فشار اعمال شده توسط این لباس ها می تواند  توده ها و برجستگی هایی که پس از تامی تاک ظاهر می شوند را هموار و یکنواخت کند.

۲- کبودی بعد از عمل را کاهش می دهد.

کانولایی که در لیپوساکشن استفاده می شود، رگ های خونی را در طول فرآیند استخراج چربی در حین حرکت به سمت و سوی آن مختل می کند. گن بعد از جراحی رگ های خونی را فشرده می کنند و از تجزیه و نفوذ گلبول های قرمز خون جلوگیری می کند. در نتیجه می تواند کبودی حاصل از این روش را کاهش می دهد. احتمال ایجاد کبودی بعد از عمل در بیمارانی که از گن بعد از جراحی استفاده نمی کنند به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

گن بعد جراحی اصل فاجات کلمبیا

۳- کاهش درد بعد از عمل 

فشار اعمال شده توسط گن بعد از جراحی می تواند به نگه داشتن بافت های شما در جای خود بعد از جراحی کمک کند. که از محل برش و ساختارهای داخلی در برابر آسیب کمک می کند و همچنین احتمال درد و التهاب را در بدن کاهش می دهد.

۴- کاهش افتادگی پوست بعد از عمل 

یک عارضه جانبی حذف چربی از طریق لیپوساکشن ایجاد پوست شل در هنگام برداشت چربی است. با استفاده گن بعد از جراحی ، روند بهبودی افزایش می یابد. به دلیل اینکه استفاده از گن باعث می شود که پوست به‌ خوبی روی بافت‌های زیرین خود قرار گیرد و به آن بچسبد.

۵- کاهش عفونت 

گن بعد از عمل جراحی شکم به عنوان مانع فیزیکی عمل می کنند و از تماس مستقیم عوامل عفونی با محل برش جلوگیری می کند. بنابراین احتمال عفونت کاهش می یابد.

۶- حفظ تغییرات پس از عمل را به شکل و فرم صحیحی

کانتور جدید شکم شما به دنبال نتایج تامی تاک یا لیپوساکشن با استفاده از گن بعد از جراحی به شکل صحیحی حفظ می شود. بنابراین استفاده از گن بعد از جراحی شکم می تواند تغییرات کانتور بعد از عمل را حفظ کند.

۷- بهبود گردش خون

در هر جراحی خطر تشکیل لخته خون و حرکت آن وجود دارد، از جمله لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی. حرکت لخته خون می تواند رگ های ریوی را مسدود کرده و باعث آمبولی ریه شوند که یک عارضه خطرناک است. گن بعد از عمل جراحی شکم باعث گردش خون مناسب می شود و تشکیل لخته را کاهش می دهند و در نتیجه از عوارض مربوط به لخته خون جلوگیری می کنند.

۸- تسهیل در حرکت

گن بعد از جراحی به نگه داشتن بافت‌ها در جای خود در حین حرکت در دوران نقاهت کمک می‌کنند. بنابراین، با کاهش احتمال ایجاد فشار در محل برش باعث تسهیل در حرکت و راحتی می شود.

۹- کمک به تجزیه کلوئید کمک

پس از لیپوساکشن و تامی تاک، ممکن است بافت های اسکار اضافی در اطراف زخم بهبود یافته شما ایجاد شود که منجر به تشکیل کلوئید می شود. گن بعد از جراحی به تجزیه این بافت اسکار کمک می کنند.

گن بعد عمل جراحی فاجات

سوالات متداول

- تا چه مدت بعد از عمل جراحی شکم باید گن پوشید؟

 به شما توصیه می‌شود تا ۶ تا ۸ هفته پس از جراحی از گن استفاده کنید. باید در طول روز پوشیده شود و تنها برای حمام کردن درآورده شود. مدت زمان دقیق پوشیدن گن بعد از جراحی به پروتکل های جراح و همچنین میزان بهبودی شما بستگی دارد.

- اگر بعد از لیپوساکشن از گن استفاده نکنید چه اتفاقی می افتد؟

 با حذف چربی امکان ایجاد پوست اضافی وجود دارد که منجر به افتادگی قابل ملاحظه ای در اطراف این نواحی می شود. پوشیدن گن بعد از جراحی با چسباندن پوست به بافت زیرین، افتادگی پوست را کاهش می‌دهد و به کاهش تورم و کبودی مرتبط با این عمل کمک می‌کنند. در صورت عدم استفاده از گن بعد از جراحی  پوست اضافی که پس از لیپوساکشن باقی می ماند دچار افتادگی می شود.

- گن های بعد از عمل جراحی مرحله اول و دوم در لیپوساکشن و تامی تاک چیست؟

بلافاصله بعد از جراحی شکم از گن بعد از جراحی مرحله یک استفاده خواهید کرد. آنها می توانند تورم ناشی از تجمع مایعات حاصل از فرآیندهای بدن که باعث افزایش گردش خون در محل جراحی می شود را کاهش دهند. این لباس ها باعث تخلیه آسان مایعات پس از عمل می شود. لباس های مرحله یک دارای زیپ و قزن هستند که به کاهش اصطکاک در هنگام پوشیدن و درآوردن آن کمک می کند. این لباس ها بسته به عمل جراحی به مدت ۱ تا ۲ هفته یا بیشتر پوشیده می شوند. لباس های مرحله یک با فاق باز ارائه می شوند. این امر نیاز به درآوردن لباس هنگام استفاده از حمام را از بین می برد.

گن های بعد از جراحی مرحله دوم برای بهبود زخم پس از جراحی پوشیده می شوند. از هفته دوم بعد از عمل به بعد (معمولاً ۲-۸ هفته) استفاده می شود. آنها زمانی پوشیده می شوند که بدن شما مایع زیادی تولید نمی کند. آنها از بدن تازه کانتور شده حمایت می کنند. با این حال، آنها دارای زیپ یا فاق باز نیستند. گن های مرحله دوم فشرده سازی یکسانی با گن های مرحله اول ایجاد می کنند و برای استفاده روزانه ایده آل هستند.

- چگونه بهترین گن بعد از جراحی را انتخاب کنیم؟

  • سایز مناسب برای تسهیل در روند بهبودی و تخلیه مناسب مایعات ضروری است.
  • جنس لباس باید دارای خواص آنتی باکتریال باشد که از رشد باکتری بر روی پوست شکم شما جلوگیری کند. با کنترل رشد باکتری ها، بوی بد را نیز کاهش می دهید.
  • لباس های فشرده دارای مواد اولیه قابل تنفس با کاهش تعریق و حفظ هوادهی مناسب، راحتی شما را فراهم می کنند. علاوه بر این، کاهش رطوبت از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.
  • مهم است که جنس لباس بادوام باشد.
  • لباس های فشاری دارای زیپ یا قزن اصطکاک را کاهش می دهند و برای درآوردن آسان لباس در زمان دوش گرفتن گزینه مناسبی است.
  • با داشتن ناحیه فاق باز نیازی به درآوردن گن نباشد.

آیا برای کاهش تورم علاوه بر گن بعد از جراحی راه های دیگری وجود دارد؟

  • استفاده از کمپرس سرد در محل تورم که نباید مستقیماً روی پوست اعمال شود و کمپرس سرد را در پارچه بپیچند.
  • بالا بردن محل برش بالاتر از سطح قلب به تخلیه مایع اضافی کمک می کند و در نتیجه تورم را کاهش می دهد.
  • کاهش مصرف غذاهای شور
  • از مصرف دیورتیک ها خودداری کنید.

منبع : فروشگاه تب گیر ، مرجع تخصصی انتخاب و فروش گن بعد عمل جراحی فاجات

کد خبر 650421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میران IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    5 0
    توضیحات خوبی در مورد علت نیاز به گن بعد جراحی داده
  • هستی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    8 0
    بهترین مارک گن بعد جراحی فاجات کلمبیا است